اپلیکیشن کارنامه

خرید و فروش مطمئن خودرو

نصب کنید

بررسی موتورسیکلت هوندا فورزا ۷۵۰؛ مگا اسکوتر جذاب و کم‌مصرف هوندا

هوندا فورزا (Honda Forza) مدل ۷۵۰ یکی از محصولات جدید شرکت هوندا است که درواقع یک مگا اسکوتر پیشرفته و همه‌کاره است و ویژگی‌های بی‌نظیر موتورسیکلت‌های استریت و اسکوتر را با هم دارد. هوندا فورزا ۷۵۰ با داشتن یک موتور دو سیلندری قوی، شاسی مناسب و فناوری‌های پیشرفته مانند اتصال صوتی به تلفن همراه و سیستم تعویض دنده خودکار، توانسته توجه علاقه‌مندان به موتورسواری و اسکوترها را به خود جلب کند. این موتورسیکلت از لحاظ کارایی و راحتی هم بی‌نظیر است. اگر می‌خواهید بیشتر با این اسکوتر جذاب آشنا شوید تا انتهای مطلب را دنبال کنید. در ادامه می‌خواهیم هوندا فورزا ۷۵۰ را دقیق‌تر بررسی کنیم.

مشخصات فنی موتورسیکلت Honda Forza

هوندا فورزا یک موتور قدرتمند ۷۴۵ سی‌سی دوقلوی موازی دارد. این موتور ۵۸ اسب ‌بخار قدرت و ۶۹ نیوتن‌‌متر گشتاور تولید می‌کند.

یکی از ویژگی‌های جالب فورزا ۷۵۰، سیستم احتراق آن است. با هر ۲۷۰ درجه‌ چرخش میل‌لنگ‌ها، جرقه‌ای زده می‌شود و احتراقی در سیلندرها رخ می‌دهد. به همین دلیل موتور صدایی شبیه به موتورهای V-twin 90 دارد.

یکی از دلایلی که سبب پُرطرفدار شدن هوندا فورزا ۷۵۰ شده، کم‌مصرف بودن آن است. اگر مخزن ۱۳.۲ لیتری هوندا فورزا پُر باشد، می‌تواند بیش از ۳۲۱ کیلومتر را به‌راحتی طی کند.

در هوندا فورزا ۷۵۰ از یک گیربکس شش سرعته DCT استفاده می‌شود. به‌طور کلی ۴ حالت برای تغییر دنده در هوندا فورزا در نظر گرفته شده است:

  1. حالت استاندارد (Standard): در این حالت موتور به‌سرعت به دنده‌های بالاتر می‌رود. این حالت برای موتورسواری روزمره و معمولی طراحی شده است تا تغییر دنده‌ به‌صورت پیوسته و بی‌دردسر انجام شود.
  2. حالت باران (Rain): در این حالت، موتور به‌طور خودکار به دنده‌های بالاتر (مانند دنده ششم) می‌رود تا مصرف سوخت بهینه و موتورسواری نرم‌تر شود. این حالت برای موتورسواری در شرایط آب‌وهوایی نامناسب مانند موقعی که بارندگی هست، طراحی شده است. درنتیجه تغییر دنده‌ به‌صورت آرام و پایدار رخ می‌دهد و خطر لغزش هم کاهش می‌یابد.
  3. حالت اسپرت (Sport): در این حالت، موتور دنده‌ را نگه می‌دارد و به دنده‌های پایین‌تر تغییر می‌دهد تا توان و گشتاور بیشتر شود. این حالت برای موتورسواری در جاده‌های پیچ‌دار و مواقعی که نیاز است موتورسوار عملکرد سریع‌تر و واکنش بهتری داشته باشد، مناسب است.
  4. حالت دستی (Manual): در این حالت می‌توانید با استفاده از دکمه‌های قرار گرفته بر روی فرمان، دنده‌ها را به‌صورت دستی تغییر دهید. این دکمه‌ها همچنین در حالت خودکار هم قابل‌استفاده هستند، بنابراین اگر ناگهان نیاز به کاهش سه دنده داشتید، می‌توانید به‌راحتی این کار را انجام دهید. این ویژگی سبب می‌شود که کنترل کاملی بر گیربکس و دنده‌ها داشته باشید.
مشخصات فنی هوندا فورزا ۷۵۰
نوع موتور دو سیلندر موازی، SOHC، ۴ سوپاپ در هر سیلندر
حجم موتور ۷۴۵ سی‌سی
حداکثر قدرت ۴۳.۱ کیلووات (۵۷.۷ اسب بخار) در ۶۷۵۰ دور در دقیقه
حداکثر گشتاور ۶۹ نیوتن متر (۵۰.۸ پوند فوت) در ۴۷۵۰ دور در دقیقه
گیربکس گیربکس دو کلاچه ۶سرعته
سیستم ترمز جلو: دو دیسک هیدرولیک ۳۱۰ میلی‌متری با سیلندر چهار پیستونی شعاعی

عقب: دیسک هیدرولیک ۲۴۰ میلی‌متری با سیلندر یک پیستونی

سیستم ABS ABS دو کاناله
ظرفیت مخزن سوخت ۱۳.۲ لیتر

 

مشخصات ظاهری موتورسیکلت Honda Forza

احتمالا وقتی اسم اسکوتر را می‌شنوید، یک موتور کوچک و جمع‌وجور را تصور کنید اما باید بدانید که هوندا فورزا ۷۵۰ با وزن ۲۳۵ کیلوگرم و ابعاد ۱,۴۸۵* ۷۹۰*۲,۲۰۰ میلی‌متری خود در دسته مگا اسکوترها قرار دارد.

طراحی مدرن و اسپرت هوندا فورزا سبب شده که به‌طور چشمگیری از دیگر موتورسیکلت‌های هم‌رده خود متمایز باشد. انحناهای زیبای روی بدنه علاوه‌بر اینکه ظاهر اسکوترمانند هوندا فورزا را حفظ می‌کنند، قدرتمندی این موتورسیکلت را هم به رخ می‌کشند.

فورزا به‌دلیل طراحی، اندازه‌ مناسب و صندلی‌ راحت، یک اسکوتر مناسب برای جابه‌جایی‌های درون‌شهری است.

زیر صندلی هوندا فورزا یک محفظه ۲۱ لیتری وجود دارد که با فشردن دکمه‌ای روی فرمان باز می‌شود. در این محفظه که به بزرگی یک کلاه ایمنی است، یک چراغ، یک پورت شارژ USB و یک جعبه ابزار قرار دارد.

یکی دیگر از جذابیت‌های ظاهری هوندا فورزا، سیستم روشنایی LED آن است که علاوه‌بر افزایش امنیت و دید در شب، زیبایی این اسکوتر را دوچندان می‌کند.

 

مشخصات ظاهری هوندا فورزا ۷۵۰
اندازه چرخ‌ها جلو: ۱۷ اینچ
عقب: ۱۵ اینچ
ابعاد طول: ۲,۲۰۰ میلی‌متر
عرض: ۷۹۰ میلی‌متر
ارتفاع: ۱,۴۸۵ میلی‌متر
ارتفاع صندلی ۷۹۰ میلی‌متر
وزن ۲۳۵ کیلوگرم

 

آپشن‌ها و امکانات موتورسیکلت Honda Forza

هوندا در طراحی فورزا امکانات جالبی را در نظر گرفته که سبب می‌شوند یک موتورسواری لذت‌بخش و راحت را تجربه کنید. مثل:

۱. بلوتوث و نمایشگر ۵ اینچی

سیستم اتصال بلوتوث هوندا فورزا به شما این امکان را می‌دهد که در حین موتورسواری هم به تلفن هوشمند خود دسترسی داشته باشید. تنها کافی است تلفن خود را با بلوتوث به فورزا وصل کنید و سپس از طریق نمایشگر TFT رنگی ۵ اینچی تماس‌ها، پیام‌ها و پخش موسیقی را مدیریت کنید.

۲. کلید هوشمند

کلید هوشمند در هوندا فورزا ۷۵۰ به راننده این امکان را می‌دهد تا بدون نیاز به استفاده از یک کلید فیزیکی، موتور را روشن کند. کافی است دکمه روی این کلید هوشمند را فشار دهید تا موتور روشن و قفل فرمان باز شود. با فشردن این کلید همچنین می‌توانید سیستم روشنایی را کنترل و درب باک را باز کنید. این ویژگی برای موتورسواران امکان کنترل راحت‌تر و سریع‌تر موتور را فراهم می‌کند. کلید هوشمند به‌طور خاص برای زمان‌هایی مفید است که نیاز دارید سریع به امکانات موتور دسترسی داشته باشید یا مثلا می‌خواهید موتور را سریع‌تر روشن کنید.

امکانات ایمنی موتورسیکلت Honda Forza

یکی از جنبه‌های مهم در طراحی هوندا فورزا ۷۵۰ بحث ایمنی است. برخی از آپشن‌های ایمنی هوندا فورزا که اطمینان خاطر راکب را در حین موتورسواری چند برابر می‌کنند، عبارت‌اند از:

۱. سیستم ترمز ABS

سیستم ABS هوندا فورزا ۷۵۰ از قفل شدن چرخ‌ها در هنگام ترمز گرفتن جلوگیری می‌کند و به این طریق موتورسوار کنترل بهتری بر موتورسیکلت خواهد داشت.

۲. سیگنال توقف اضطراری (ESS)

وقتی راکب به‌طور ناگهانی ترمز بگیرد، این سیستم چراغ‌های راهنمای عقب را فعال می‌کند و به راننده‌ها و موتورسواران دیگر اطلاع می‌دهد که باید سرعت خود را کاهش دهند.

۳. سیستم کنترل انتقال قدرت (HSTC)

سیستم کنترل انتقال قدرت هوندا یا همان HSTC یک سیستم کنترل کشش سه سطحی است که میزان قدرتی را که به چرخ عقب منتقل می‌شود، کنترل می‌کند. موتورسیکلت با استفاده از سیستم HSTC، می‌تواند قدرت موتور را به‌گونه‌ای تنظیم کند که از لغزش چرخ عقب به‌خصوص در شرایطی که موتورسواری چالش‌برانگیز است (مثل موتورسواری روی سطوح لغزنده)، جلوگیری شود. به این‌صورت احتمال وقوع حادثه هم کاهش می‌یابد. این سیستم به راکب این امکان را می‌دهد تا با اطمینان بیشتری موتورسواری کند.

۴. گیربکس دو کلاچه (DCT)

گیربکس دو کلاچه یا DCT، یک سیستم انتقال قدرت شش سرعته است که تغییر دنده را بدون نیاز به استفاده از دسته کلاچ ممکن می‌کند. در این سیستم از دو کلاچ جداگانه برای دنده‌های فرد و زوج استفاده می‌شود، به همین دلیل تغییر دنده‌ سریع و بدون کاهش قدرت انجام می‌شود. این ویژگی به راکب این امکان را می‌دهد تا تمام تمرکز و دقت خود را بر روی مسیر و موتورسواری بگذارد.

سخن آخر

هوندا فورزا ۷۵۰ یک اسکوتر ماکسی پرقدرت و مدرن است که ترکیبی از عملکرد عالی و فناوری‌های پیشرفته را در آن شاهد هستیم. این موتورسیکلت به‌دلیل طراحی جذاب و ارگونومیک، مناسب‌ترین گزینه برای سفرهای درون‌‌شهری است. هوندا فورزا ۷۵۰ به سیستم‌های الکترونیکی پیشرفته‌ای مانند نمایشگر دیجیتال، کنترل کشش و حالت‌های موتورسواری متعددی مجهز شده است که تجربه‌ای ایمن و لذت‌بخش را برای راکب فراهم می‌کنند. با توجه به این ویژگی‌ها، هوندا فورزا ۷۵۰ یک گزینه ایده‌آل برای افرادی است که به‌دنبال ترکیبی از سرعت، قدرت و سهولت در استفاده هستند.

نظرات (0)
نظر بدهید