اپلیکیشن کارنامه

خرید و فروش مطمئن خودرو

نصب کنید

معرفی موتور کی وی ویسته ۲۴۹؛ اسکوتر بسیار جذاب و قدرتمند شهری

اسکوتر کی وی ویسته ۲۴۹ که ۳-۲ سالی هست توسط نیکران موتور وارد بازار ایران شده، یکی از جذاب‌ترین گزینه‌ها برای افرادی است که اسکوترهای مدرن و پرقدرت می‌پسندند. این محصول که زیر پرچم برند معتبر کی وی (Keeway) و کمپانی عظیم کیو جی گروپ (QJ Group) چین تولید می‌شود، در کلاس اسکوترهای بزرگ (مکسی اسکوترها) قرار دارد. ویسته ۲۴۹ علاوه‌بر مشخصات فنی قابل‌قبول، طراحی خیره‌کننده‌ای هم دارد که همین باعث شده توجهات زیادی را به خود جلب کنید. اگر به فکر خرید یک اسکوتر شهری هستید، کمی صبر کنید و تا انتهای این مطلب همراه ما باشید تا بیشتر با این اسکوتر چینی آشنا شوید.

مشخصات فنی موتورسیکلت کی وی ویسته ۲۴۹

کی وی ویسته ۲۴۹ به یک انجین تک‌سیلندرِ ۲۴۴ سی‌سی، ۴ زمانه و ۴ سوپاپه مجهز است. تک‌سیلندر بودن انجین سبب شده که این موتورسیکلت وزن سبک‌ و مصرف سوخت کمی داشته باشد. از این رو توان کافی برای تردد در مسیرهای درون‌شهری را دارد. ۴ سوپاپه بودن کی وی ویسته، باعث بهبود جریان هوا و سوخت در داخل سیلندر می‌شود که خود افزایش قدرت و بهره‌وری موتورسیکلت را به همراه دارد.

قدرتی که پیشرانه موتور کی وی ویسته ۲۴۹ تولید می‌کند، معادل ۲۰.۹ اسب ‌بخار در ۷۵۰۰ دور در دقیقه است که برای اسکوترهای بزرگ عدد مطلوبی است. از این رو کی وی ویسته شتاب خوبی در سرعت‌های پایین و متوسط دارد که همین آن را به گزینه‌ای خوب برای ترددهای درون‌شهری و مسیرهای کوتاه تبدیل کرده است.

حداکثر گشتاور کی وی ویسته ۲۴۹ هم ۲۱ نیوتن‌‌متر در ۶۲۵۰ دور در دقیقه است. این میزان گشتاور در دورهای پایین‌ به موتورسیکلت این امکان را می‌دهد که شتاب‌گیری خوبی به‌خصوص در ترافیک‌ داشته باشد. به‌علاوه این گشتاور سبب می‌شود که موتور در عبور از شیب‌ها عملکرد خوبی از خود نشان دهد.

موتور کی وی ویسته ۲۴۹ برای انتقال قدرت از یک گیربکس اتوماتیک و یک کلاچ گریز از مرکز استفاده می‌کند. گیربکس اتوماتیک به شما این امکان را می‌دهد که بدون نیاز به تعویض دنده به‌صورت دستی، به‌راحتی سرعت خود را تغییر دهید. ترکیب گیربکس اتوماتیک و کلاچ گریز از مرکز موجب کاهش مصرف سوخت و بهبود عملکرد کلی موتور شده است.

از آنجا که قدرت از طریق تسمه به چرخ عقب منتقل می‌شود، انتقال قدرت بسیار نرم و پیوسته صورت می‌گیرد. علاوه‌بر این، استفاده از تسمه سبب می‌شود که در مقایسه با موتورهای زنجیری، لرزش و تولید صدا تا حد زیادی کمتر باشد.

سیستم تعلیق کی وی ویسته ۲۴۹ شامل دو کمک فنر قابل‌تنظیم در عقب و یک دوشاخ تلسکوپی معمولی در جلو است. قابل تنظیم بودن کمک فنرهای عقب به شما این امکان را می‌دهد تا سختی و نرمی سیستم تعلیق را بسته به شرایط جاده تنظیم کنید. دوشاخ تلسکوپی جلو هم موجب کاهش انتقال ضربات و لرزش‌های ناشی از ناهمواری‌های جاده به موتورسوار می‌شود.

ترمزهای کی وی ویسته ۲۴۹ در جلو و عقب از نوع دیسکی هستند. قطر دیسک جلو ۲۴۰ میلی‌متر و قطر دیسک عقب ۲۲۰ میلی‌متر است. هر دو ترمز جلو و عقب هم به ABS مجهز شده‌اند.

یکی دیگر از ویژگی‌های keeway vieste 249، سیستم سوخت‌رسانی انژکتوری آن است که سبب می‌شود این موتورسیکلت مصرف سوخت بهینه‌ای داشته باشد. با توجه به اینکه مصرف سوخت کی وی ویسته تنها ۳ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر و ظرفیت باک آن هم ۱۰ لیتر است، با یک باک کامل می‌توانید بیش از ۳۰۰ کیلومتر را طی کنید و نیازی به سوختگیری نداشته باشید.

مشخصات فنی موتورسیکلت کی وی ویسته ۲۴۹
نوع موتور ۴ زمانه، تک سیلندر
حجم موتور ۲۴۴ سی‌سی
توان ۲۰.۹ اسب بخار
گشتاور ۲۱ نیوتن‌متر
سیستم سوخت انژکتوری
سیستم خنک‌کننده مایع (آب)
ترمز جلو دیسکی
ترمز عقب دیسکی
ظرفیت مخزن سوخت ۱۰ لیتر

مشخصات ظاهری موتورسیکلت کی وی ویسته ۲۴۹

اولین چیزی که در کی وی ویسته ۲۴۹ توجه شما را جلب می‌کند، طراحی مدرن و جذاب آن است. بدنه این اسکوتر با الهام از مدل‌های بزرگ‌تر مانند یاماها TMAX طراحی شده است. به همین دلیل این اسکوتر در عین داشتن ظاهر جمع‌وجور، قدرت خوبی هم دارد.

ابعاد این موتورسیکلت ۱۱۳۰*۸۰۰*۱۹۳۰ میلی‌متر و وزن آن ۱۴۰ کیلوگرم است، بنابراین می‌توان آن را اسکوتری مناسب برای جابه‌جایی‌های شهری دانست. علاوه‌بر این، وزن کم آن سبب شده که برای همه افراد هندلینگ خوبی داشته باشد.

در جلوی کی وی ویسته ۲۴۹ دو کاسه چراغ مجزا را می‌بینیم که هرکدام دو دیلایت و چهار لنز دارند. در قسمت عقب هم چراغ‌ها به شکل افقی و باریک طراحی شده‌اند. تمام چراغ‌های این اسکوتر از نوع LED هستند، بنابراین علاوه بر اینکه دید کافی را در شب تأمین می‌کنند، جذابیت موتورسیکلت را هم دو چندان می‌کنند.

زین کی وی ویسته ۲۴۹ هم ۷۷ سانتی‌متر از زمین فاصله دارد، به همین دلیل حتی افرادی که قد کوتاهی دارند هم می‌توانند راحت سوار و پیاده شوند. یکی از مزیت‌های زین کی وی ویسته ۲۴۹ طراحی ارگونومیک آن است که سبب می‌شود موتورسواری راحتی را تجربه کنید.

فرمان کی وی ویسته ۲۴۹ لوله‌ای و با شیب رو به عقب طراحی شده که باعث می‌شود هنگام موتورسواری نیاز نباشد به جلو خم شوید.

بااین‌حال، این اسکوتر یک عیب بزرگ دارد و آن، کوچک بودن فضای زیر زین است. از این رو ممکن است نتواند رضایت همه را جلب کند.

مشخصات ظاهری موتورسیکلت کی وی ویسته ۲۴۹
طول ۱,۹۳۰ میلی‌متر
عرض ۸۰۰ میلی‌متر
ارتفاع ۱,۱۳۰ میلی‌متر
ارتفاع زین ۷۷۰ میلی‌متر
وزن خشک ۱۴۰ کیلوگرم

 

امکانات رفاهی موتورسیکلت کی وی ویسته ۲۴۹

یکی از نکات جالب اسکوتر کی وی ویسته ۲۴۹، صفحه کیلومترشمار ترکیبی آن است که از نمایشگرهای آنالوگ و دیجیتال تشکیل شده است. در بخش دیجیتالی که وسط قرار دارد، اطلاعات مهمی مانند سرعت و میزان سوخت نمایش داده می‌شود. در ۲ قسمت آنالوگ که سمت راست و چپ نمایشگر دیجیتال قرار دارند، اطلاعات دور موتور و سرعت قابل‌مشاهده است.

یکی از ویژگی‌های مهم این اسکوتر را می‌توان سیستم استارت بدون کلید (کی‌لس) آن دانست که به شما این امکان را می‌دهد موتور را بدون نیاز به کلید و تنها با ریموت روشن کنید.

در قسمت داشبورد کی وی ویسته ۲۴۹ دو محفظه درب‌دار و بدون درب وجود دارد. در قسمت درب‌دار می‌توانید وسایل کوچک خود را قرار دهید. در قسمت بدون درب پورت شارژر موبایل، دماسنج و سنسور فشار باد لاستیک‌ها تعبیه شده است.

آپشن‌های ایمنی موتورسیکلت کی وی ویسته ۲۴۹

کی وی ویسته ۲۴۹ چند آپشن ایمنی کاربردی دارد که ازجمله آن‌ها می‌توان به سنسور جک بغل اشاره کرد که از حرکت ناگهانی موتور جلوگیری می‌کند. علاوه‌بر این، کی وی ویسته یک چراغ هشدار فشار باد لاستیک هم دارد که در صورت کاهش فشار باد، موتورسوار را از وضعیت مطلع می‌کند. درنهایت می‌توان به سیستم ترمز ABS این موتورسیکلت اشاره کرد که از قفل شدن چرخ‌ها در هنگام ترمزگیری جلوگیری می‌کند.

سخن آخر

کی وی ویسته ۲۴۹ اسکوتر مدرن و پرقدرتی است که توسط نیکران موتور به بازار ایران عرضه شد. ظاهر جذاب این اسکوتر توانست به سرعت توجه بسیاری از موتوردوستان را به خود جلب کند. از نظر فنی، کی وی ویسته ۲۴۹ به لطف انجین قدرتمندش، عملکرد مناسبی برای استفاده درون‌شهری دارد. یکی از نقاط ضعف این اسکوتر را می‌توان فضای محدود زیر زین دانست. با توجه به امکانات فوق‌العاده دیگری همچون ترمزهای دیسکی مجهز به ABS، سنسور جک بغل، چراغ هشدار فشار باد لاستیک‌ها و سیستم ورود کی‌لس، می‌توان این ضعف را نادیده گرفت و در مجموع کی وی ویسته ۲۴۹ را گزینه مناسبی برای ترددهای روزانه به حساب آورد.

نظرات (0)
نظر بدهید