اپلیکیشن کارنامه

خرید و فروش مطمئن خودرو

نصب کنید

بررسی گلکسی SYM JT200 (جی‌تی ۲۰۰) از نظر مشخصات فنی و آپشن‌ها

موتورسیکلت SYM JT200 (بخوانید: اس وای ام جی تی ۲۰۰) یکی از محصولات کمپانی تایوانی SYM است که در بازار جهانی با نام جت ایکس ۲۰۰ شناخته می‌شود و در ایران به آن گلکسی JT200 هم می‌گویند، یک اسکوتر شهری با ابعاد متوسط است. برخی معتقدند که SYM JT200 نسخه فیس‌لیفت گلکسی J200 به‌حساب می‌آید. دلیلش هم این است که از نظر پیشرانه و قطعات اصلی مشابه‌اند اما از نظر ظاهر، تفاوت‌های قابل‌توجهی دارند.

موتورسیکلت SYM JT200 یکی از بهترین اسکوترهای شهری این کمپانی است که مصرف سوخت بهینه‌ای هم دارد. اگر به فکر خرید یک موتورسیکلت برای استفاده روزانه خود هستید و مطمئن نیستید که SYM JT200 گزینه مناسبی برای شماست یا نه، این مطلب را تا انتها دنبال کنید. در ادامه سعی می‌کنیم با توضیح مشخصات فنی، ظاهری و آپشن‌های این موتورسیکلت، تصمیم‌گیری برای خرید این موتورسیکلت را برایتان راحت کنیم.

مشخصات فنی موتورسیکلت Sym JT200

موتورسیکلت SYM JT200 در بخش فنی مشخصات جالبی دارد. البته ممکن است از نظر برخی این موتورسیکلت آن‌قدر هم ویژگی‌های خاصی نداشته باشد اما با توجه به اینکه SYM JT200 اسکوتری شهری به‌حساب می‌آید، می‌توان آن را کاملاً برای مسافت‌های کوتاه و استفاده روزمره مناسب دانست.

SYM JT200 یک موتور تک‌سیلندر چهار زمانه با حجم ۱۶۸٫۹ سی‌سی دارد. حداکثر قدرتی که این موتور تولید می‌کند، ۱۱٫۸ اسب بخار و حداکثر گشتاور آن هم ۱۲٫۲ نیوتن‌متر است. این مشخصات به‌خوبی می‌توانند پاسخگوی نیازهای شما برای تردد درون‌شهری باشند.

یکی از نقاط قوت SYM JT200 سیستم سوخت‌رسانی انژکتوری برقی آن است که موجب مصرف سوخت بهینه آن می‌شود. با توجه به اینکه حجم باک این موتورسیکلت ۷٫۵ لیتر است و در هر صد کیلومتر بین ۲ تا ۲٫۵ لیتر بنزین مصرف می‌کند، می‌توان گفت که هزینه سوخت آن برای سفرهای شهری اقتصادی است.

نیروی پیشرانه SYM JT200 از طریق یک گیربکس اتوماتیک CVT به چرخ عقب منتقل می‌شود. این گیربکس عملکرد خوبی به لحاظ مصرف سوخت دارد اما از نظر شتاب نباید انتظار خاصی از آن داشته باشید. حداکثر سرعتی که می‌توان برای این موتورسیکلت متصور شد، حدود ۱۱۰ کیلومتر بر ساعت است که برای استفاده در شهرها و مسیرهای کوتاه کاملاً مناسب خواهد بود.

ازجمله ویژگی‌های مهم این موتورسیکلت در بخش فنی می‌توان به ترمزهای دیسکی چرخ‌های جلو و عقب اشاره کرد. علاوه‌بر این استفاده از ترمز ABS در چرخ جلو باعث می‌شود که ایمنی شما به‌عنوان راکب بیشتر شود و بهتر بتوانید موتورسیکلت خود را در شرایط مختلف کنترل کنید. از این‌رو احتمال لغزش در هنگام ترمزگیری ناگهانی کم می‌شود.

سیستم تعلیق این موتورسیکلت در جلو از نوع تلسکوپی است و در عقب هم از دو کمک فنر معمولی تشکیل شده است. ترکیب این دو با هم باعث می‌شود در خیابان‌ها که معمولا سرعت کمی هم دارید، سواری نرم و راحتی را تجربه کنید.

تنها نقطه‌ضعف موتورسیکلت SYM JT200 در بخش فنی، سیستم خنک‌کننده‌اش است که از نوع هوا خنک است. این سیستم عملکرد مطلوبی در مقایسه با سیستم خنک‌کننده آبی ندارد و به همین دلیل انجین این موتورسیکلت در مقایسه با موتورهای آب‌خنک، بیشتر داغ می‌کند.

مشخصات فنی موتورسیکلت SYM JT200
نوع موتور ۴ زمانه، تک سیلندر
حجم موتور ۱۶۸.۹ سی‌سی
توان ۱۱.۸ اسب بخار
گشتاور ۱۲.۲ نیوتن متر
سیستم سوخت انژکتوری برقی (EFI)
سیستم خنک‌کننده هوا
ترمز جلو دیسکی
ترمز عقب دیسکی
ظرفیت مخزن سوخت ۷.۵ لیتر

 

مشخصات ظاهری موتورسیکلت SYM JT200

موتورسیکلت SYM JT200 نسبت به دیگر به رقبای خود در همین کمپانی طراحی جذاب‌تر و مدرن‌تری دارد و همین باعث شده که نظر بسیاری از علاقه‌مندان به موتورسیکلت‌های اسکوتر را به خود جلب کند.

با توجه به ابعاد ۱۱۲۰*۷۷۰*۱۹۸۰ میلی‌متری و وزن ۱۴۰ کیلوگرمی این موتورسیکلت، می‌توان گفت که این اسکوتر در دسته میان‌سایزها قرار دارد و به همین خاطر به‌خوبی می‌توانید آن را کنترل کنید. ارتفاع مناسب زین باعث می‌شود که SYM JT200 برای همه افراد با قدهای مختلف قابل‌استفاده باشد.

از روبه‌رو که به SYM JT200 نگاه کنیم، ترکیبی از خطوط منحنی و شکسته را می‌بینیم که حس قدرت را القا می‌کنند. چراغ‌های LED جلو علاوه‌بر اینکه نقش زیادی در ظاهر اسپرت این موتورسیکلت دارند، در حین موتورسواری در شب هم نور کافی را تأمین می‌کنند. چراغ‌های راهنما هم در طرفین چراغ‌های اصلی و کمی بالاتر از آن‌ها قرار گرفته‌اند.

بدنه JT200 به لحاظ خطوط تیز و انحناهایی که دارد کاملاً با نمای جلویی هماهنگ به نظر می‌رسد. یکی از جذاب‌ترین و خلاقانه‌ترین نکات در طراحی بدنه JT200 را می‌توان طراحی جاپایی سرنشین عقب دانست که شاید مشابه آن را کمتر دیده باشید.

یکی از دیگر چیزهایی که در نمای کناری بسیار خودنمایی می‌کند، رینگ‌های ۱۴ اینچی JT200 است که نقش مهمی در اسپرت به نظر رسیدن این اسکوتر دارند. لاستیک‌های JT200 نسبت به اکثر اسکوترها پهن‌تر و بزرگ‌تر است و به همین دلیل قدرت مانور و عملکرد بهتری دارد.

زین SYM JT200 نرم و راحت است و برای راکب و سرنشین فضای کافی را فراهم می‌کند. در زیر آن هم یک فضای ذخیره‌سازی قرار دارد که به‌راحتی می‌توانید یک کلاه ایمنی و چند وسیله کوچک دیگر قرار دهید.

فضای ذخیره‌سازی زیر زین SYM JT200

یکی از نکات جالب در طراحی فرمان لوله‌ای JT200، مستقل عمل کردن آن نسبت به چراغ‌های جلو است؛ به این معنی که هنگام چرخاندن فرمان، چراغ‌ها ثابت می‌مانند. این ویژگی سبب می‌شود که فرمان نرم‌تر حرکت کند و راحت‌تر بتوانید آن را کنترل کنید.

در سمت راست فرمان دکمه کیل سوئیچ برای قطع و وصل کردن جریان برق در سیستم جرقه‌زنی و سنسور جک بغل (که در برخی نسخه‌ها حذف شده) قرار دارند. علاوه‌بر این‌ها، دکمه روشن و خاموش کردن چراغ‌ها، دی لایت و استارت هم در سمت راست فرمان دیده می‌شود. در سمت چپ فرمان هم دکمه نور بالا، نور پایین، راهنما، بوق، چراغ چشمک‌زن / چراغ پلیسی را می‌بینیم.

مشخصات ابعاد موتورسیکلت SYM JT200
طول ۱,۹۸۰ میلی‌متر
عرض ۷۷۰ میلی‌متر
ارتفاع ۱,۱۲۰ میلی‌متر
ارتفاع زین ۸۱۰ میلی‌متر
فاصله بین دو محور ۱,۳۵۰ میلی‌متر
وزن کل ۱۴۰ کیلوگرم

 

امکانات موتورسیکلت JT200

در بحث امکانات اما نباید انتظار خاصی از موتورسیکلت JT200 داشته باشید. بااین‌حال، در داخل محفظه داشبورد یک درگاه  USB وجود دارد که از آن می‌توانید برای شارژ تلفن همراهتان در مواقع اضطراری استفاده کنید.

نمایشگر دیجیتالی SYM JT200 اطلاعاتی مثل سرعت، مسافت طی‌شده، میزان سوخت موجود در باک سوخت و ساعت را نشان می‌دهد.

آپشن‌های ایمنی موتورسیکلت JT200

یکی از مهم‌ترین امکانات ایمنی موتورسیکلت SYM JT200، سوئیچ مخفی آن است که زیر زین قرار دارد. این سوییچ وقتی فعال باشد، سیستم برق‌رسانی موتور به‌طور کامل قطع می‌شود. در نتیجه احتمال سرقت این موتورسیکلت تا حد زیادی کاهش می‌یابد.

یکی دیگر از آپشن‌های ایمنی این موتورسیکلت، سنسور جک بغل است که از حرکت ناخواسته موتورسیکلت جلوگیری می‌کند و نقش مهمی در تأمین ایمنی عابران پیاده دارد.

سخن آخر

موتورسیکلت SYM JT200 یک اسکوتر شهری است که طراحی مدرن و جذابی دارد. این موتورسیکلت به‌دلیل مصرف سوخت بهینه یکی از مناسبت‌ترین گزینه‌ها برای استفاده روزمره در شهرها به‌حساب می‌آید. SYM JT200 با داشتن امکاناتی مانند ترمز ABS، ترمزهای دیسکی در جلو و عقب و سوییچ مخفی، وضعیت قابل‌قبولی از نظر ایمنی و امنیت دارد. بااین‌حال، شتاب نسبتاً پایین و سیستم هواخنک را می‌توان از معایب آن دانست. در مجموع اگر به‌دنبال موتوری اقتصادی و با ظاهری جذاب برای رفت‌وآمدهای شهری هستید، SYM JT200  گزینه بسیار خوبی است اما اگر موتوری با شتاب بیشتر می‌خواهید، بهتر است سایر موتورهای موجود در بازار را بررسی کنید.

نظرات (1)
نظر بدهید
  • رضا طغیانی ریزی

    اصلا موتور خوبی نیست بعداز یکسال چنان بی کیفیت میشه که نگو درضمن ساخت چین هستند ن تایوان،سیستم های برقی فوق‌العاده ضعیف دارند،ولی خداییش زین پهن خوبی دارن ونرم هستند برای یکسال عالیه اند ولی بعدش دردسرن