اپلیکیشن کارنامه

خرید و فروش مطمئن خودرو

نصب کنید

بررسی موتورسیکلت Honda ADV 160؛ آیا این اسکوتر مناسب شماست؟

یکی از اسکوترهایی که سروصدای زیادی به پا کرده، موتورسیکلت ADV160 (بخوانید: ای دی وی ۱۶۰)‌ متعلق به شرکت هوندا است. ADV160 یک موتورسیکلت قدرتمند و درعین‌حال مقاوم است که می‌توان آن را اسکوتر دومنظوره‌ای دانست که می‌توان با آن در شهرها و جاده‌های برون‌شهری ماجراجویی کرد. هوندا ADV160 فناوری‌های پیشرفته و ویژگی‌های فوق‌العاده‌ای دارد که همین باعث برتری آن نسبت به دیگر رقبا شده است. اگر قصد دارید یک اسکوتر قدرتمند و درعین‌حال با طراحی زیبا بخرید، قطعاً هوندا ADV160 یکی از بهترین گزینه‌ها برای شماست. همراه‌مان بمانید؛ در ادامه می‌خواهیم این اسکوتر قدرتمند ژاپنی را به‌طور کامل با هم بررسی کنیم.

مشخصات فنی موتورسیکلت هوندا ADV160

یکی از ویژگی‌های قابل‌توجه‌ موتورسیکلت ADV 160، انجین چهارزمانه تک‌سیلندر آن با حجم ۱۵۷ سی‌سی است. این حجم انجین به‌همراه توان ۱۵.۸ اسب بخار و گشتاور ۱۴.۷ نیوتون‌متر، سبب شده‌اند که اسکوتر هوندا ADV 160 به‌خوبی بتواند شما را در سفرهای شهری و حتی بین‌شهری همراهی کند.

از دیگر ویژگی‌های ADV 160 که سبب شده این موتورسیکلت حتی در بین موتورسواران مبتدی هم طرفدار داشته باشد، سیستم کلاچ و دنده‌ی اتوماتیک آن است که کمک می‌کند از موتورسواری خود لذت ببرید، بدون اینکه نیاز باشد درگیر کلاچ گرفتن و تعویض دنده شوید.

موتورسیکلت ADV 160 همچنین یک باک ۸.۱ لیتری دارد که سبب می‌شود بتوانید مسافت‌های طولانی را طی کنید بدون اینکه نیاز به سوخت‌گیری‌های پیاپی داشته باشید.

یکی از ویژگی‌هایی که سبب شده موتورسیکلت ADV 160 عملکرد بهینه‌ای داشته باشد، سیستم سوخت‌رسانی انژکتوری آن است که با ترکیب دقیق سوخت و هوا در زمان احتراق، قدرت موتور را افزایش می‌دهد.

 

مشخصات فنی موتورسیکلت ADV 160
نوع موتور ۴ زمانه، ۴ سوپاپ
حجم موتور ۱۵۷ سی‌سی
دور موتور ۱۴٫۷ نیوتن‌متر – ۶,۵۰۰ دور در دقیقه
حداکثر توان ۱۱٫۸ کیلووات در ۸,۵۰۰ دور در دقیقه
سیستم سوخت‌رسانی PGM-FI
سیستم خنک‌کننده مایع (آب)
ترمز جلو دیسک هیدرولیک با ABS
ترمز عقب دیسک هیدرولیک
سیستم احتراق ترانزیستوری
نوع باتری ۱۲ ولت – ۵ آمپر ساعت (MF-WET)
ظرفیت مخزن سوخت ۸٫۱ لیتر

 

مشخصات ظاهری موتورسیکلت هوندا ADV160

یکی از مهم‌ترین نکاتی که هوندا در طراحی ظاهری کراس‌اوور ADV160 مدنظر قرار داده، این است که به‌هیچ‌وجه راحتی موتورسوار را فدای ظاهر جذاب نکرده است. هوندا ADV160 علاوه‌بر ظاهر جذاب و پرقدرتی که دارد، بسیار راحت است و به‌گونه‌ای طراحی شده که حتی برای سفرهای برون‌شهری هم کاربردی باشد.

یکی از نکات جالب در طراحی این اسکوتر، صندلی بلند آن با ارتفاع ۷۸۰ میلی‌متر است که دید خوبی برای موتورسوار تأمین می‌کند. با وجود ارتفاع مطلوب صندلی، ارتفاع کلی این موتورسیکلت به‌گونه‌ای است که هنگام توقف به‌راحتی می‌توانید پاهایتان را روی زمین قرار دهید.

به‌علاوه، بدنه آن به‌گونه‌ای طراحی شده که مقاومت مطلوبی در برابر باد داشته باشد.

از دیگر ویژگی‌هایی که هوندا برای راحتی راکب در ADV160 در نظر گرفته، می‌توان به فضای زیر صندلی اشاره کرد که با توجه به حجم ۲۷ لیتری‌اش، به‌راحتی می‌توانید کلاه ایمنی، خریدها و وسایل شخصی خود را در آن جای دهید.

 

همچنین در جلوی ADV160 یعنی در قسمت داشبورد، یک محفظه ۲ لیتری وجود دارد که می‌توانید وسایل کوچک خود را در آن قرار دهید.

در پشت این موتورسیکلت هم گلگیر باریکی را می‌بینید که به‌همراه چراغ‌های جمع‌وجور سبب شده ADV160 سبک و ظریف به نظر برسد.

در سیستم روشنایی ADV160 از چراغ‌های LED استفاده شده که همین باعث می‌شود مصرف انرژی کاهش یابد.

اگزوز کراس‌اوور ADV160 بسیار کم‌صداست و این ویژگی در محیط‌های شهری پُرسروصدا، یک مزیت به‌حساب می‌آید. اگر از کنار، نگاهی به این موتورسیکلت بیندازید، متوجه خواهید شد که قرار گرفتن اگزوز در بالا و با زاویه کج، نقش مهمی در صلابت ظاهری هوندا ADV160 دارد.

انجین و مخزن سوخت در قسمت پایین قاب بدنه قرار دارند و به همین علت مرکز ثقل این موتورسیکلت نزدیک به سطح زمین است. پایین بودن مرکز ثقل سبب می‌شود که قابلیت هندلینگ موتورسیکلت به‌خصوص در ترافیک بیشتر باشد.

چراغ‌های عقب بالاتر از چراغ‌های راهنما هستند و همین طراحی «X»مانند آن سبب شده که این موتورسیکلت یک کراس‌اوور هم به‌حساب آید.

مشخصات ظاهری موتورسیکلت ADV 160
طول ۱,۹۵۰.۷ میلی‌متر
عرض ۷۸۰ میلی‌متر
ارتفاع ۱,۲۷۰ میلی‌متر
ارتفاع زین ۷۸۰ میلی‌متر
فاصله بین دو محور ۱,۳۲۳.۳ میلی‌متر
وزن کل ۱۳۳.۴ کیلوگرم

 

آپشن‌های موتورسیکلت هوندا ADV160

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که موتورسیکلت هوندا ADV160 را به یک گزینه قابل‌قبول برای خرید تبدیل می‌کند، آپشن‌های متعدد و کاربردی آن است؛ مثلا:

در جلوی ADV160 یک LCD مربعی‌شکل را می‌بینید که موارد زیادی ازجمله تاریخ، ساعت، نشانگر تعویض روغن، میزان سوخت موجود در باک، کیلومترشمار، سرعت‌سنج، میانگین مصرف سوخت، دمای هوا، ولتاژ باتری و … روی آن نمایش داده می‌شوند.

هوندا ADV160 همچنین یک آداپتور ۱۲ ولتی استاندارد در قسمت جلو دارد که امکان شارژ کردن وسایل الکترونیکی شخصی مانند تلفن همراه را فراهم می‌کند، بنابراین هیچ‌گاه نگران تمام شدن باتری تلفن خود نباشید!

ADV160 همچنین یک کلید هوشمند دارد که وقتی آن را در دست داشته باشید و به موتورسیکلت نزدیک شوید، توسط سیستم هوشمند موتورسیکلت شناسایی می‌شود و موتور را بدون نیاز به استفاده از کلید فیزیکی، روشن می‌کند.

تصور کنید در یک جای شلوغ یا پُر از موتورسیکلت‌های مشابه، وسیله خود را پارک کرده‌اید. قطعاً پیدا کردن موتورسیکلت‌تان در چنین شرایطی کار آسانی نخواهد بود. هوندا برای رفع این مشکل، سوئیچی به اسم answer-back برای ADV160 در نظر گرفته که با فشار دادن آن، چراغ‌های راهنمایش چشمک می‌زنند و می‌توانید اسکوترتان را به‌راحتی پیدا کنید.

یکی دیگر از آپشن‌هایی که ADV160 دارد، بادگیر قابل‌تنظیم آن است. اگر شرایط جوی مساعد باشد، می‌توانید آن را پایین بیاورید تا حین حرکت یک نسیم ملایم را احساس کنید. اگر وزش باد به‌گونه‌ای است که باعث آزار شما در حین حرکت می‌شود، می‌توانید این بادگیر را بالا ببرید و از موتورسواری ایمن و راحت‌تان لذت ببرید.

سیستم آیدیلینگ استاپ از دیگر ویژگی‌های قابل‌توجه موتور ADV160 است. وقتی موتورسیکلت در حالت توقف قرار دارد، آیدیلینگ استاپ به‌صورت خودکار موتور را خاموش می‌کند تا مصرف سوخت کاهش یابد.

مهم‌ترین ویژگی امنیتی ADV160 را می‌توان مکانیزم ضدسرقت آن دانست. به‌خاطر وجود این آپشن، اگر فردی تلاش کند به زور موتورسیکلت را حرکت دهد، فرمان قفل می‌شود.

 

امکانات ایمنی موتورسیکلت هوندا ADV160

هوندا ADV 160 برای تأمین ایمنی راکب، آپشن‌های متعددی دارد؛ مثل:

  • سیستم ترمز ABS چرخ جلو در هوندا ADV 160 امکان توقف موتورسیکلت را حتی در شرایط چالش‌برانگیز فراهم می‌کند. به‌عبارتی، این فناوری از قفل شدن چرخ‌ها در هنگام ترمز گرفتن جلوگیری می‌کند.
  • سیستم کنترل کشش HSTC که به حفظ تعادل چرخ‌ها به‌خصوص در جاده‌های لغزنده کمک می‌کند. در واقع این سیستم از لغزش لاستیک عقب جلوگیری می‌کند و ثبات و پایداری موتورسیکلت را افزایش می‌دهد.
  • سیستم تعلیق تلسکوپی جلو به‌همراه دو کمک‌ فنر گازی در عقب، سبب می‌شوند که سواری نرم و راحتی را تجربه کنید؛ به این صورت که از انتقال ضربات ناشی از ناهمواری‌های جاده به راکب، جلوگیری می‌کنند.

 

سخن آخر

با توجه به آنچه گفته شد، به نظر می‌رسد موتورسیکلت هوندا ADV160 گزینه‌ای عالی برای کسانی است که به‌دنبال موتورسیکلتی پرقدرت و در عین حال جذاب هستند. هوندا ADV160 امکانات متعددی مثل سیستم کلاچ و تعویض دنده خودکار دارد که سبب شده حتی در میان موتورسواران تازه‌کار هم پُرطرفدار باشد.

درنهایت، اگر به موتورسواری علاقه دارید و در عین حال می‌خواهید موتورسواری ایمنی داشته باشید، هوندا ADV160 یکی از بهترین گزینه‌هایی است که می‌توانید به خرید آن فکر کنید.

نظرات (1)
نظر بدهید
  • جمال فاطمی

    هوندا دوست داشتنی