اپلیکیشن کارنامه

خرید و فروش مطمئن خودرو

نصب کنید

معرفی هیوندای کونا وارداتی کرمان موتور؛ قیمت و مشخصات کراس اوور با کیفیت کره‌ای

شرکت کرمان موتور و کی تی ال قیمت نهایی هیوندای کونا وارداتی را اعلام کرد. کراس اوور جذاب شهری هیوندای با قیمت ۲ میلیارد و ۵۴۰ میلیون تومان تحویل متقاضیان خواهد شد. با کارنامه همراه باشید تا مشخصات و ویژگی‌های نسخه بازار ایران را بررسی کنیم:

هیوندای کونا در سال ۲۰۱۷ و همزمان با آغاز تحریم‌های ایران روانه بازار جهانی شد. هیوندای با هدف ارائه یک کراس اوور شهری هوشمند که ابعادی کوچکتر از توسان داشته باشد، اقدام به عرضه کونا کرد. از همان ابتدا طراحی کونا به نحوی انجام شد که بیانگر آینده صنعت خودرو باشد؛ خطوط تیز و چهره رادیکالی کونا اولین گام هیوندای در راه برقی سازی محصولات خود بشمار می‌رفت. جالب است بدانید کونا ابتدا یک خودروی الکتریکی بود و بعدا نمونه‌های بنزینی و هیبریدی آن نیز روانه بازار شد.

طراحی هیوندای کونا، خاص و مینیمال!

اکنون کونا ۷ سال سن دارد و مدل ۲۰۲۴ این خودرو برای اولین بار به واسطه کرمان موتور قدم به بازار ایران گذاشته است. طراحی کونا ۲۰۲۴ مینیمال‌تر از قبل شده؛ زمانی که به بیرون و یا به داخل آن نگاه می‌کنید انگار یک سفینه فضایی را ملاقات کردید!

چراغ‌های موقعیت کونا در جلو و عقب تنها یک نوار نورانی سرتاسری هستند؛ برای روشنایی جاده نیز روشنایی مخفی داخل سپرها کار شده و به طور ساده‌تر، کونا نیز همانند بسیاری از خودروهای روز از چراغ‌های دو بخشی در جلو بهره می‌برد.

هیوندای کونا وارداتی کونا صرفا در نسخه احتراقی پا به ایران گذاشته؛ با این حساب در نمای جانبی تفاوت چشمگیری با نسخه برقی دارد. فلاپ‌های مشکی بسیار بزرگ در کناره‌های خودرو، بدنه را به دو قسمت تقسیم کرده‌اند و نقش بزرگی در جلوه نمای جانبی دارند.

طراحی بخش عقب نیز با وجود نوار نورانی، با بخش جلو مطابقت دارد. درست همانند جلوی خودرو، چراغ‌های عقب در گوشه بیرونی و زیر نوار نورانی قرار گرفته‌اند.

طول، عرض، ارتفاع و فاصله بین محورهای هیوندای کونا ۲۰۲۴ به ترتیب ۴.۳۵، ۱.۸۲۵، ۱.۵۸ و ۲.۶۶ متر است. نکته حائز اهمیت این است که نسل جدید کونا بزرگترین حالت خود را از ابتدای تولد دارد. برای درک ابعاد کونا بد نیست بدانید تیوولی و پژو ۲۰۰۸ در محدوده اندازه این خودرو هستند.

کابین کونا جزو متفاوت‌ترین طراحی‌های داخلی هیوندای بشمار می‌رود؛ هیوندای مدعی است کونا بزرگترین فضای داخلی را در کلاس ابعادی خود دارد. کره‌ای‌ها می‌گویند تریم داخلی کونا بیانگر الگوی خودروهای اقتصادی شهری در قرن جدید است؛ در عین سادگی، کارآمد و جادار است!

مجموعه کلاستر و چندرسانه‌ای یکپارچه و نورپردازی مخفی کابین آیده نگرانه ترسیم شده‌اند. نکته حائز اهمیت در کابین هیوندای کونا ۲۰۲۴ استفاده قابل توجه از دکمه و عملگرهای فیزیکی است. هیوندای معتقد است نیازهای اساسی راننده نباید درون نمایشگر مخفی شوند، به همین جهت کلیدهای کنترل صدا و تصویر و تهویه به صورت فیزیکی تعبیه شده‌اند.

مشخصات فنی و ایمنی هیوندای کونا ۲۰۲۴

کراس اوور هوشمند هیوندای کونا مجهز به پیشرانه تنفس طبیعی با حجم ۲ لیتر است که ۱۴۹ اسب بخار قدرت و ۱۸۰ نیوتون متر گشتاور را در دور موتور ۳۷۰۰ ارائه می‌دهد. یک گیربکس CVT با تکنولوژی اختصاصی IVT هیوندای وظیفه انتقال قدرت را بر عهده دارد.

پیشرانه کونا از سری موتورهای اسمارت استریم هیوندای-کیا بشمار می‌رود که مصرف سوخت و آلایندگی کمی دارد. سیستم تعلیق جلوی کونا از نوع مک فرسون است و در بخش عقب تعلیق اقتصادی نیمه مستقل داست. هیوندای کونا ۲۰۲۴ می تواند سرعت صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت را در حدود ۱۰ ثانیه طی کند و در حالت بهینه مصرف سوخت کمتر از ۷ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر را ثبت کند.

هیوندای کونا در بخش ایمنی مجهز به ۶ کیسه هوا، ترمز برقی، اتوهلد، سامانه‌های الکترونیکی کنترل و پایداری ترمز و سنسور پارک جلو و عقب است. متأسفانه تیپ عرضه شده کونا در سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی فاقد امکانات دستیار رانندگی است.

امکانات رفاهی هیوندای کونا ۲۰۲۴

هیوندای کونا ۲۰۲۴ با امکانات تیپ میانی در بازار ایران عرضه شده است. کونا ۲۰۲۴ به استارت دکمه ای، استارت از راه دور، مالتی مدیای ۱۲.۳ اینچی یکپارچه با کلاستر دیجیتالی، اپل کارپلی و اندروید اتو، شارژر بیسیم تلفن همراه، صندلی برقی راننده،قابلیت تنظیم حالت رانندگی، دوربین دید عقب، فناوری LED چراغ ها، سنسور نور، تهویه اتوماتیک دو کاناله، تریم داخلی پارچه ای، رینگ آلومینیومی و کروز کنترل مجهز است.

رقبا و بازار هیوندای کونا ۲۰۲۴ در ایران

هیوندای کونا با تمام کم و کاستی‌ها یک خودروی کره‌ای است! برای کسانی که دنبال رانددگی با کیفیت و با اصالت هستند هنوز هم کونا گزینه خوبی بشمار می‌رود. پیش بینی می‌شود در صورت عرضه مناسب کونا به بازار کشورمان، محدوده قیمتی ۳.۵ میلیارد نرخ تثبیت شده برای کونا باشد. انتخاب نهایی با شماست؛ می‌توانید برای راحتی خیال خود هزینه کنید و یک هیوندای سوار شوید یا اینکه اهل ریسک باشید و برای ماجراجویی اقدام به خرید یک چینی نسبتا با کیفیت مثل اکستریم TXL کنید!

 

کارشناسی رنگ،بدنه،فنی و بیش از 430 نقطه در خودرو
ثبت درخواست
نظرات (0)
نظر بدهید