اپلیکیشن کارنامه

خرید و فروش مطمئن خودرو

نصب کنید

شورای رقابت: خودروساز اجازه قیمت‌گذاری سرخود ندارد

سخنگوی شورای رقابت در مصاحبه‌ای ضمن رد هرگونه قیمت‌گذاری بدون مجوز و سرخود، قیمت‌گذاری این کالا را یک فرآیند تعاملی با نقش سه رکن سازمان حمایت، شورای رقابت و وزارت صمت دانست.

به گزارش کارنامه به نقل از ایلنا، سپهر دادجوی توکلی، سخنگو و عضو شورای رقابت نسبت به لیست قیمت اعلام شده از سوی ایران خودرو واکنش نشان داد و گفت:

تا جایی که من اطلاع دارم ایران خودرو انتشار قیمت‌های اعلامی را تکذیب کرد با این حال شورای رقابت واسطه نقش نظارتی خود در جریان هر فعل و انعفال قانونی قرار دارد. در همین حال فرآیند پیاده کردن دستورالعمل قیمت خودرو نیز مشخص است و شورای رقابت در مصوبه ۶۰۳ تمام زوایای اجرایی و عملیاتی تنظیم بازار خودرو را عنوان کرده است.

توکلی ادامه داد: امکان قیمت‌گذاری مستقل از سوی خودروساز وجود نداشته و این فرآیند با مشارکت سازمان حمایت و بر مبنای گزارشات تأیید شده از سوی شورای رقابت انجام می‌گیرد. هرگونه قیمت‌گذاری در مورد خودرو از فیلتر سازمان حمایت، شورای رقابت و وزارت صمت عبور می‌کند و اگر خلاف این باشد نهادهای نظارتی وارد می‌شوند.

عضو شورای رقابت در بخش پایانی سخنان خود در خصوص اختیار تعیین قیمت دو بار در سال خودروسازان نیز گفت: حتی برای انجام این کار نیز فرآیند عنوان شده می‌بایست به طور کامل انجام گیرد و در غیر اینصورت هر تغییر قیمت بدون مجوزی از دید شورا باطل است.

قیمت‌گذاری خودرو
کارشناسی رنگ،بدنه،فنی و بیش از 430 نقطه در خودرو
ثبت درخواست
نظرات (0)
نظر بدهید