اپلیکیشن کارنامه

خرید و فروش مطمئن خودرو

نصب کنید

کاهش قابل‌توجه قیمت خودرو در اردیبهشت ماه ۱۴۰۰

اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۰ ماه پرنوسانی برای صنعت خودروسازی کشورمان بود و قیمت انواع خودرو در این ماه به خصوص در روزهای پایانی کاهش قابل‌توجهی یافت.

این در حالی است که در اواسط اردیبهشت ماه امسال شورای رقابت به خودروسازان اجازه داد تا قیمت کارخانه‌ای محصولات خود را به طور میانگین ۸ درصد افزایش دهند. افزایش قیمتی که علاوه‌بر فعالان بازار خودرو، اعتراض خودروسازان و وزارت صمت را نیز با خود به همراه داشت.

به هر روی مرور بازار خودرو در اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۰ به خوبی نشان می‌دهد که قیمت خودروها در بازار آزاد کاهش یافته است و به نظر می‌رسد که بازار به سمت رونق گرفتن در حال حرکت است.

اما قیمت خودرو در اردیبهشت ماه چقدر کاهش یافت؟

خودروهای خانواده پراید به طور متوسط در این ماه ۱ میلیون تومان ارزان‌تر شدند. روند کاهش قیمت تنها در خصوص خودروهای خانواده پراید صدق نکرده و محصولات گروه پژو نیز نوسانات قیمتی قابل‌توجهی را در این ماه پشت سر گذاشتند.

پژو ۲۰۶ تیپ ۲ در اردیبهشت ماه ۶ میلیون تومان ارزان‌تر شد و قیمت آن به ۱۹۰ میلیون تومان رسید. تیپ ۵ این خودرو نیز یک کاهش قیمت ۳ میلیونی را تجربه کرد.

جالب است بدانید مدل‌های ۲۰۷ اتومات و پژو پارس سال نیز به ترتیب ۱۲ و ۱۰ میلیون تومان کاهش قیمت را تجربه کرده و در حال حاضر قیمت آن‌ها ۳۷۵ و ۲۰۸ میلیون تومان است.

دیگر خودرو خانواده پژو یعنی ۲۰۰۸ رکورد کاهش قیمت را به خود اختصاص داده و قیمت مدل ۹۸ آن در اردیبهشت ماه از ۸۳۰ میلیون تومان به ۸۰۰ میلیون تومان رسید.

دیگر مدل‌های داخلی که اتفاقا از نمونه‌های پرتیراژ نیز محسوب می‌شوند، همچون خودروهای گروه سمند به طور متوسط یک کاهش قیمت ۳ میلیون تومانی را تجربه کردند. در بین خودروهای گروه تیبا نیز نوسانات ۵ تا ۷ میلیون تومانی مشاهده شده است.

البته این روند نزولی قیمت در خصوص تمامی خودروها صدق نمی‌کند و محصولاتی همچون سوزوکی گراند ویتارا و سیروئن C3 در اردیبهشت ماه گران شدند.

اخبار قیمت‌ خودروها
کارشناسی رنگ،بدنه،فنی و بیش از 430 نقطه در خودرو
ثبت درخواست
نظرات (0)
نظر بدهید