اپلیکیشن کارنامه

خرید و فروش مطمئن خودرو

نصب کنید

سایپا قیمت شاهین پلاس را اعلام کرد

گروه خودروسازی سایپا قیمت محصول جدید شاهین پلاس اتوماتیک را اعلام کرد. شاهین پلاس اتوماتیک تیپ جدیدی از شاهین سایپا است که به موتور معروف ۱۶ سوپاپه TU5 و گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک مجهز شده و در واقع مشخصات فنی مشابهی با تارا V4 ایران خودرو دارد.

به گزارش کارنامه، سایپا در نامه‌ای به سازمان بورس قیمت درب کارخانه شاهین پلاس را ۶۴۰ میلیون تومان اعلام کرده که با در نظر گرفتن هزینه‌های دولتی، قیمت نهایی شاهین پلاس اتوماتیک در حدود ۷۵۸ میلیون تومان خواهد بود:

نام خودرو قیمت رسمی درب کارخانه (ریال) قیمت نهایی با احتساب مالیات، عوارض و… (ریال)
شاهین پلاس اتوماتیک ۶,۳۸۳,۱۴۱,۷۸۴ ۷,۵۷۸,۲۷۰,۰۰۰

 

چندی قبل بود که سایپا با همکاری شورای رقابت اقدام به برگزاری کلینیک قیمت گذاری برای محصول جدید خود کرد. با توجه به تعیین قیمت شاهین توسط مراجع قیمت گذاری انتطار می‌رود به زودی نخستین شرایط فروش این خودرو توسط سایپا اعلام شود. بنابر اعلام مدیران سایپا شرایط اعلامی به صورت پیش فروش خواهد بود.

مشخصات فنی و امکانات ایمنی و رفاهی سایپا شاهین پلاس اتوماتیک

شاهین پلاس نسخه ارتقا و بهبود یافته شاهین CVT است که علاوه بر تغییر موتور و گیربکس، در نمای داخلی نیز ارتقا اندکی را در بخش طراحی و آپشن تجربه می‌کند. سایپا شاهین پلاس مجهز به پیشرانه ۱۶ سوپاپ TU5 پلاس است که سایپا نام آن را ME16 گذاشته؛ این موتور ۱۱۱ اسب بخار قدرت و ۱۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید می کند. در این پیشرانه که ۱.۶ لیتر حجم دارد، از ساختار ۴ سیلندر و ۱۶ سوپاپ استفاده شده است.

از آنجایی که سایپا بر خلاف ایران خودرو از نقشه‌های اصلی سیتروئن برای ساخت موتور شاهین پلاس استفاده می‌کند، ME16 در بعضی بخش‌ها به روزتر و با کیفیت‌تر از TU5 پلاس ایران خودرو است. لازم به ذکر است جعبه دنده شاهین پلاس در نسخه دنده دستی از نوع ۵ سرعته ۵F18 و مشابه شاهین G است و در نمونه اتوماتیک نیز از جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک DAE مشابه تارا و دنا پلاس استفاده شده است.

با اینکه شاهین پلاس در بحث فنی به تارا V4 ایران خودرو شباهت زیادی دارد اما در بحث امکانات ایمنی و رفاهی نسبت به تارا ضعیف‌تر است: فرمان کمکی برقی، استارت دکمه ای، سانروف، آنتن کوسه ای، تریم داخلی چرم مصنوعی، کروز کنترل، محدودکننده سرعت، سنسور نور، تهویه اتوماتیک، سامانه کنترل پایداری الکتریکی، سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی، حالت اسپرت و برفی و تیپ ترونیک جعبه دنده، دو کیسه هوا، سنسور پارک و دوربین دنده عقب، نمایشگر لمسی ۱۰ اینچی اندروید و آینه های تاشو برقی از جمله امکانات ایمنی و رفاهی شاهین پلاس هستند.

علاوه بر امکانات فوق شاهین پلاس نسبت به شاهین CVT به صندلی ۶ حرکته برقی راننده، گرمکن صندلی‌های جلو و تریم چوبی و دو رنگ داشبورد نیز مجهز است.

مقایسه شاهین پلاس اتوماتیک و شاهین CVT

 

اخبار سایپااخبار قیمت‌ خودروها
کارشناسی رنگ،بدنه،فنی و بیش از 430 نقطه در خودرو
ثبت درخواست
نظرات (0)
نظر بدهید