اپلیکیشن کارنامه

خرید و فروش مطمئن خودرو

نصب کنید

بررسی موتورسیکلت SYM ADV 175؛ ترکیبی از ایمنی، زیبایی و هیجان!

یکی از موتورسیکلت‌های مطرح کمپانی تایوانی SYM در بازار ایران که توسط شرکت نیرو موتور عرضه می‌شود، SYM ADV 175 است که در دسته اسکوترهای ادونچر قرار دارد. موتورسیکلت‌های این دسته مثل ADV 175 طوری طراحی شده‌اند که برای موتورسواری در مسیرهای نسبتاً طولانی و در جاده‌های مختلف مثل جاده‌های خاکی، آسفالتی و حتی مسیرهای ناهموار، یکی از بهترین گزینه‌ها باشند. اگر کنجکاوید که ADV 175 چه ویژگی‌هایی دارد و چرا یکی از موتورهای محبوب این کمپانی است، با ما همراه باشید.

مشخصات فنی موتورسیکلت SYM ADV 175

SYM ADV 175 که در بازار جهانی به اسم SYM ADX 125 یا ADX  هاسکی هم شناخته می‌شود، یک موتور ۱۷۵ سی‌سی تک‌سیلندرِ ۴ زمانه دارد. این انجین قدرتمند ۱۳ اسب بخار قدرت دارد و گشتاوری که تولید می‌کند ۱۵.۸ نیوتن‌متر است. این ویژگی‌ها سبب می‌شوند که SYM ADV 175 حین سبقت و شتاب‌گیری، عملکرد بسیار خوبی هم در جاده‌های شهری و هم در جاده‌های برون‌شهری داشته باشد. گشتاور فوق‌العاده این موتورسیکلت باعث می‌شود که حتی در جاده‌های ناهموار، خاکی یا شیب‌دار از موتورسواری لذت ببرید.

درخواست کارشناسی موتورسیکلت

ازآنجاکه گیربکس SYM ADV 175 از نوع اتوماتیک و CVT است، نیازی به تعویض دنده یا استفاده از کلاچ نخواهید داشت. از این‌رو، این اسکوتر ادونچر برای استفاده در شهرهای پُرترافیک عالی است.

ADV 175 می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌ها برای موتورسواران مبتدی باشد.

سیستم تعلیق پیشرفته SYM ADV 175 باعث می‌شود این موتورسیکلت عملکرد مطلوبی در جاده‌های مختلف داشته باشد. ADV 175 در جلو یک سیستم تعلیق دوشاخ تلسکوپی و در عقب یک سیستم تعلیق دوگانه شامل دو کمک فنر دارد. از این رو ضربات و لرزش‌های ناشی از جاده‌های ناهموار به‌خوبی جذب می‌شود و موتورسوار حتی در این جاده‌ها هم سواری راحتی خواهد داشت.

 

ترمزهای دیسکی در جلو و عقب سبب می‌شوند که SYM ADV 175 در روزهای بارانی و وقتی که جاده لغزنده است، هنگام ترمزگیری عملکرد خوبی از خود نشان دهد. به همین دلیل ایمنی موتورسوار هم تا حد زیادی تضمین می‌شود. قطر ترمزهای دیسکی جلو  ۲۶۰ میلی‌متر و قطر ترمزهای دیسکی عقب ۲۳۰ میلی‌متر است و درنتیجه می‌توانند چرخ‌ها را بهتر کنترل کنند تا تعادل راکب و موتورسیکلت حفظ شود. ترمزهای دیسکی همچنین از قفل شدن چرخ‌ها به هنگام ترمزگیری جلوگیری می‌کنند.

 

یکی دیگر از ویژگی‌های مهم SYM ADV 175، سیستم سوخت‌رسانی انژکتوری برقی (EFI) آن است که با تنظیم دقیق سوخت موردنیاز براساس پارامترهایی مانند سرعت، دمای موتور و فشار هوا، موجب بهینه‌سازی مصرف سوخت، افزایش بهره‌وری موتور و از همه مهم‌تر کاهش آلاینده‌ها می‌شود.

سیستم سوخت‌رسانی انژکتوری برقی در کنار باک ۱۵ لیتری و مصرف سوخت ۲.۵ تا ۳ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر، سبب می‌شوند که بدون نیاز به سوخت‌گیری‌های پیاپی، با خیال راحت مسافت‌های طولانی را پشت سر بگذارید.

 

مشخصات فنی موتورسیکلت SYM ADV 175
نوع موتور ۴ زمانه، تک‌سیلندر
حجم موتور ۱۷۵ سی‌سی
توان ۱۳ اسب بخار
گشتاور ۱۵.۸ نیوتن‌متر
سیستم سوخت انژکتوری برقی (EFI)
سیستم خنک‌کننده مایع (آب)
ترمز جلو دیسکی
ترمز عقب دیسکی
ظرفیت مخزن سوخت ۱۵ لیتر

مشخصات ظاهری موتورسیکلت SYM ADV 175

SYM ADV 175 با ابعاد ۱۲۲۵*۷۸۰*۱۹۸۰ میلی‌متری و وزن نسبتاً کم، این امکان را به موتورسوار می‌دهد که کنترل بهتری بر موتورسیکلت داشته باشد. از سوی دیگر، ارتفاع زین ۸۱ سانتی‌متر است و همین باعث می‌شود که افراد مختلف با قدهای متفاوت به‌راحتی بتوانند از آن استفاده کنند.

بدون اغراق بخش زیادی از جذابیت ظاهری موتورسیکلت adv 175، به‌خاطر طراحی فوق‌العاده زینش است. زین این موتورسیکلت به‌صورت دوتکه با تکیه‌گاه کوتاهی برای سرنشین اصلی طراحی شده است. این زین ارگونومیک است و به همین خاطر در مسافت‌های طولانی اصلا احساس خستگی نخواهید کرد.

علاوه‌بر خطوط منحنی و زاویه‌دار بدنه، آنچه سبب شده SYM ADV 175 ظاهر قدرتمندی داشته باشد، رینگ‌های آلومینیومی اسپرت ۱۳ اینچی و تایرهای پهن آن هستند که پایداری موتورسوار و موتورسیکلت را افزایش می‌دهند.

زیر زین این موتورسیکلت، یک فضای ذخیره‌سازی تعبیه شده که به‌راحتی می‌توانید وسایلی به اندازه یک کلاه ایمنی را در آن جا دهید.

SYM ADV 175 بخش دیگری از جذابیت‌های خود را مدیون سیستم روشنایی LED است. همه چراغ‌ها (چراغ‌های جلو، راهنماها، چراغ‌های عقب، فلاشرها و …) از نوع LED هستند که نه‌تنها به جذابیت‌های ظاهری این اسکوتر اضافه می‌کنند، بلکه دید در شب را هم به‌طور قابل‌توجهی افزایش می‌دهند.

در نمای جلو آنچه بسیار خودنمایی می‌کند، چراغ‌های LED است که می‌توان به نوعی آن‌ها را امضای کمپانی SYM در طراحی اسکوترهایش دانست. کمی دقیق‌تر که نگاه کنیم، رخ زاویه‌دار آن را خواهیم دید که جذابیت نمای جلو را دو چندان می‌کند. یکی دیگر از ویژگی‌های جالب در نمای جلو را می‌توان قرار گرفتن چراغ‌های راهنما در طرفین دانست.

 

در نمای عقب هم چراغ اصلی را در وسط و چراغ‌های راهنما را در طرفین داریم اما آنچه در نمای عقب جلب‌توجه می‌کند، دستگیره‌هایی است که برای سرنشین عقب طراحی شده است. این دستگیره‌ها علاوه‌بر اینکه راحتی و ایمنی سرنشین را تأمین می‌کنند، به‌دلیل طراحی متقارن، نمای ظاهری SYM ADV 175 را هم جذاب‌تر کرده‌اند.

 

مشخصات ظاهری موتورسیکلت SYM ADV 175
طول ۱,۹۸۰ میلی‌متر
عرض ۷۸۰ میلی‌متر
ارتفاع ۱,۲۲۵ میلی‌متر
ارتفاع زین ۸۱۰ میلی‌متر
فاصله بین دو محور ۱,۳۹۰ میلی‌متر
وزن کل ۱۴۱ کیلوگرم

امکانات ایمنی موتورسیکلت SYM ADV 175

SYM ADV 175  امکانات ایمنی جالبی دارد که ایمنی بیشتر شما را حین موتورسواری تا حد زیادی تأمین می‌کنند؛ مثل:

۱. سیستم ترمز ضدقفل (ABS)

سیستم ترمز ضدقفل ABS اصلی‌ترین ویژگی SYM ADV 175 در بحث ایمنی است. این سیستم از قفل شدن چرخ‌ها هنگام ترمزگیری در شرایط بحرانی و جاده‌های لغزنده جلوگیری می‌کند. به این صورت موتورسوار کنترل بهتری بر موتورسیکلت خواهد داشت و چون از وقوع حوادثی مثل سُر خوردن و واژگونی جلوگیری می‌شود، ایمنی راکب هم حفظ خواهد شد.

۲. سنسور جک

یکی دیگر از امکانات ایمنی SYM ADV 175 که در اغلب موتورسیکلت‌های این شرکت هم وجود دارد، سنسور جک بغل است که از حرکت ناخواسته موتورسیکلت جلوگیری می‌کند. این ویژگی از وارد شدن خسارت‌های مالی و جانی به دیگران به‌خصوص عابران پیاده، جلوگیری می‌کند.

۳. سیستم کنترل کشش (TCS)

یکی دیگر از آپشن‌های ایمنی این موتورسیکلت، سیستم کنترل ترکشن است که از لغزش تایرهای عقب موتورسیکلت روی سطوح لغزنده یا هنگام شتاب‌گیری جلوگیری می‌کند. از این رو حتی در شرایط نامساعد جاده‌ای هم ایمنی موتورسوار حفظ می‌شود و راکب می‌تواند کنترل بهتری بر موتورسیکلت داشته باشد. بااین‌حال، به نظر می‌رسد که این آپشن در نسخه مونتاژی داخل ایران حذف شده است.

۴. سیستم A.L.E.H

از دیگر ویژگی‌های ADV 175 می‌توان از سیستم A.L.E.H نام برد که از جدا شدن چرخ جلو از زمین در هنگام شتاب‌گیری جلوگیری می‌کند. در واقع این سیستم با تنظیم سیستم تعلیق و افزایش پایداری، مانع جدا شدن چرخ جلو می‌شود. البته، این آپشن هم در نسخه ایرانی حذف شده است.

آپشن‌های SYM ADV 175

یکی از جالب‌ترین آپشن‌های SYM ADV 175 را می‌توان نمایشگر دیجیتالی آن دانست که با تنظیم خودکار نور صفحه، سبب می‌شود اطلاعات هم در شب و هم در زیر نور خورشید، به‌راحتی قابل خواندن باشند. جالب است بدانید که امکان انتخاب پس‌زمینه‌های مختلف برای این نمایشگر وجود دارد و می‌تواند اطلاعات مهمی مثل دور موتور، سرعت و میزان سوخت موجود در باک را نشان دهد.

از دیگر امکانات SYM ADV 175، کیلس استارت (Keyless) است که به شما این امکان را می‌دهد بدون نیاز به یک کلید فیزیکی و تنها با یک ریموت، موتورسیکلت خود را روشن کنید. این ویژگی مزایای متعددی دارد؛ مثل:

  • افزایش امنیت موتورسیکلت: ازآنجاکه SYM ADV 175 تنها با ریموت روشن می‌شود، احتمال سرقت آن به‌طور قابل‌توجهی کاهش می‌یابد.
  • استارت راحت: تصور کنید که تعداد زیادی کیسه خرید در دست دارید یا جایی که موتور را پارک کرده‌اید، روشنایی کافی ندارد؛ در این شرایط تنها کافی است موتور را با ریموت روشن کنید.

 

شارژر USB در قسمت جلو یکی دیگر از امکانات کاربردی این موتورسیکلت است که امکان شارژ دستگاه‌های الکترونیکی مانند تلفن همراه را برای شما فراهم می‌کند. این ویژگی به‌‌خصوص در سفرهای طولانی یا مواقع اضطراری که شارژ گوشی‌تان تمام شده، اهمیت دارد.

در نهایت، سیستم استارت بی‌صدا یکی از فناوری‌های قابل‌توجه SYM ADV 175 است که به کاهش آلودگی‌های صوتی، به‌خصوص در محیط‌های شهری و مناطق مسکونی کمک می‌کند.

درخواست کارشناسی موتورسیکلت

سخن آخر

SYM ADV 175  یکی از بهترین اسکوترهای ادونچر موجود در بازار است که به لطف موتور قدرتمندش، عملکرد مطلوبی در شتاب‌گیری حتی در جاده‌های خاکی و ناهموار دارد. ADV 175 به‌دلیل امکانات ایمنی و آپشن‌های متعددی که دارد، یکی از گزینه‌هایی است که هم موتورسواران حرفه‌ای و هم موتورسواران مبتدی را راضی می‌کند. اگرچه نسخه عرضه‌شده در ایران ممکن است برخی آپشن‌های نسخه جهانی را نداشته باشد اما همچنان می‌تواند همراه خوبی برای شما در سفرهای شهری و برون‌شهری باشد.

نظرات (4)
نظر بدهید
  • امیر

    در نسخه مونتاژی کلا دو تا چرخ و یه فرمون داریم

    • iranarmy1986

      دمت گرم واقعا زیبا گفتی، البته بازم دمتگرم بخاطر اینکه کلی خندیدم، دوچرخه یه فرمون درنسخه مونتاژی،ممنون

  • مجتبی امامنژاد

    مشکل بزرگ از این نوع موتور سبکلتها کوچک بودن چرخ ها است چون آسفالت خیابانهای ایران بسیار افتضاح بوده وتکانهای شدیدی به سرنشین ها وارد میشود

  • صابرآذین

    بهترین طرحadv بازار حساب میشه