اپلیکیشن کارنامه

خرید و فروش مطمئن خودرو

نصب کنید

بررسی موتورسیکلت Sym Joymax 250؛ علت محبوبیت بالای جویمکس چیست؟

SYM Joymax 250 (بخوانید: اِس وای اِم جویمکس ۲۵۰) یکی از اسکوترهای شهری و بین‌شهری پرطرفدار در کلاس مکسی اسکوترهاست که به‌دلیل طراحی مدرن، امکانات پیشرفته و عملکرد قابل‌‌قبول، محبوبیت بسیاری در میان موتورسواران کسب کرده است. شرکت نیرو موتور شیراز، نماینده شرکت سانگ‌یانگ موتور Joymax 250 را در ایران مونتاژ و عرضه می‌کند. موتور قدرتمند، مصرف سوخت بهینه و سیستم تعلیق مناسب، جویمکس ۲۵۰ را به یکی از بهترین اسکوترها برای پیمایش مسیرهای کوتاه و حتی طولانی تبدیل کرده است. اگر کنجکاوید که چرا این موتورسیکلت تا این اندازه محبوبیت دارد، تا آخر این مطلب با ما همراه باشید. در ادامه مشخصات فنی، ظاهری و امکانات موتورسیکلت SYM Joymax 250 را زیر ذره‌بین کارنامه می‌گیریم.

مشخصات فنی موتورسیکلت SYM Joymax 250

گلکسی JX250 یا SYM Joymax 250 یکی از موتورسیکلت‌های کمپانی موتورسازی معروف تایوانی به نام SYM است که یک انجین چهارزمانه تک‌سیلندر با حجم ۲۴۹٫۴ سی‌سی دارد. علاوه‌بر حجم زیاد، توان ۱۹.۹ اسب بخار و گشتاور ۱۴.۷ نیوتون‌متر درجویمکس ۲۵۰ سبب می‌شود این موتور عملکرد فوق‌العاده‌ای در شتاب‌گیری و عبور از مسیرهای شیب‌دار داشته باشد.

گیربکس و دنده اتوماتیک این اسکوتر به شما این امکان را می‌دهد که بدون نیاز به تعویض دنده، از موتورسواری خود لذت ببرید. این ویژگی به‌طور خاص در شهرهای پرترافیک کاربرد دارد و راکب را از تعویض دنده‌های پیاپی بی‌نیاز می‌کند.

 

Joymax 250 در جلو سیستم تعلیق تلسکوپی دارد؛ درنتیجه می‌تواند ضربات واردشده از جاده را به‌خوبی جذب کند و کنترل و پایداری موتورسیکلت در پیچ‌ها و جاده‌های ناهموار را افزایش دهد. دو کمک ‌فنر عقب هم باعث می‌شوند لرزش‌های ناشی از حرکت در جاده‌های ناهموار کاهش یابد و کیفیت سواری به حداکثر برسد.

درخواست کارشناسی موتورسیکلت

موتورسیکلت جویمکس ۲۵۰ در جلو به یک ترمز دیسکی با قطر ۲۶۰ میلی‌متر و در عقب به یک ترمز دیسکی با قطر ۲۴۰ میلی‌متر مجهز شده است. مزیت ترمزهای دیسکی این است که هنگام ترمزگیری، عملکرد به‌مراتب بهتری نسبت به ترمزهای کاسه‌ای دارند. بااین‌حال، در طراحی نیوفیس این موتورسیکلت از سیستم ترمز ABS هم استفاده شده است.

یکی از ویژگی‌های بسیار مهم موتورسیکلت Joymax 250 که نقش مهمی در افزایش کارایی انجین دارد، پوشش سرامیکی سیلندر است که مقاومت آن را در برابر گرما افزایش می‌دهد. سرامیکی بودن سیلندر مزایای دیگری هم دارد؛ مثلا:

  • اصطکاک بین پیستون و دیواره سیلندر کم می‌شود و درنتیجه طول عمر قطعات مختلف موتورسیکلت افزایش می‌یابد.
  • از آنجا که توزیع گرما در سرامیک به‌خوبی انجام می‌شود، دمای پیشرانه به‌خوبی کنترل می‌شود و موتور در دماهای مختلف عملکرد بهینه‌ای دارد.

 

یکی دیگر از مواردی که به کنترل دمای پیشرانه کمک می‌کند، سیستم خنک‌کننده مایع Joymax 250 است که در کنار پوشش سرامیکی سیلندر، باعث می‌شود موتورسیکلت بتواند در شرایط مختلف، عملکرد قابل‌قبولی داشته باشد.

از ویژگی‌های مهم دیگر Joymax 250 می‌توان به سیستم سوخت‌رسانی EFI اشاره کرد که میزان دقیق سوخت موردنیاز موتور را با توجه به سرعت، دمای موتور، فشار هوا و … مشخص می‌کند. مزیت مهم سیستم سوخت‌رسانی EFI، بهینه‌سازی مصرف سوخت، افزایش کارایی موتور، کاهش آلاینده‌ها و استارت راحت‌تر موتورسیکلت است.

در موتورسیکلت Joymax ۲۵۰، بهره‌گیری از سیستم سوخت‌رسانی EFI به‌همراه باک ۱۲ لیتری و مصرف سوخت ۳٫۲ لیتری در هر ۱۰۰ کیلومتر، سبب می‌شود که با خیال راحت مسافت‌های زیادی را پشت سر بگذارید، بدون اینکه نیاز باشد بارها برای بنزین زدن توقف کنید.
مشخصات فنی موتورسیکلت Joymax 250
نوع موتور ۴ زمانه، تک‌سیلندر
حجم موتور ۲۴۹٫۴ سی‌سی
دور موتور ۲۶.۲ نیوتن‌متر در ۶۷۵۰ دور در دقیقه
حداکثر توان ۱۹.۱ کیلووات در ۷۵۰۰ دور در دقیقه معادل ۲۵.۶ اسب بخار
سیستم سوخت EFI
سیستم خنک‌کننده مایع (آب)
ترمز جلو دیسکی
ترمز عقب دیسکی
ظرفیت مخزن سوخت ۱۲ لیتر

مشخصات ظاهری موتورسیکلت SYM Joymax 250

Joymax 250 به لطف وزن ۱۸۴ کیلوگرمی، ابعاد ۱۲۰۰*۷۹۰*۲۱۰۰ میلی‌متری، رینگ‌های ۱۴ اینچی در جلو و رینگ‌های ۱۳ اینچی در عقب، ظاهر بسیار تنومند و باابهتی دارد.

از بحث ابعاد که بگذریم، یکی از جذابیت‌های ظاهری این اسکوتر را می‌توان چراغ‌های LED آن دانست که علاوه‌بر تأمین روشنایی کافی در کنار طراحی دو رنگ بدنه، زیبایی ظاهری این موتورسیکلت را تکمیل می‌کنند.

ازجمله ویژگی‌های مثبت SYM Joymax 250 طراحی آیرودینامیک بدنه آن است که منجر به عملکرد مطلوب آن به‌خصوص در سرعت‌های بالا شده است.

ارتفاع زین تا زمین در این موتورسیکلت حدود ۷۷ سانتی‌متر است که تقریباً برای افراد با قدهای مختلف مناسب است. علاوه‌بر این، در قسمت زینِ پهن و راحتِ Joymax 250، یک تکیه‌گاه هم به چشم می‌خورد که راحتی موتورسواری به‌خصوص در مسافت‌های زیاد یا مسیرهای پرترافیک را تضمین می‌کند.

در جویمکس ۲۵۰ هم مثل بسیاری دیگر از اسکوترها یک فضای ذخیره‌سازی وجود دارد، با این تفاوت که بسیار بزرگتر است و دو کلاه ایمنی به‌راحتی در آن جای می‌گیرد.

یکی دیگر از ظرافت‌های طراحی جویمکس ۲۵۰ را می‌توان زاویه ۳۷ درجه‌ای محور تقارن چرخ‌ها و بدنه دانست که باعث می‌شود هنگام موتورسواری به‌خصوص در پیچ‌ها تعادل بیشتری داشته باشید.

طول ۲,۱۰۰ میلی‌متر
عرض ۷۹۰ میلی‌متر
ارتفاع ۱,۲۰۰ میلی‌متر
ارتفاع زین ۷۸۰ میلی‌متر
فاصله بین دو محور ۱,۵۵۰ میلی‌متر
وزن کل ۱۸۴ کیلوگرم

امکانات ایمنی موتورسیکلت SYM Joymax 250

Joymax 250 در بحث ایمنی هم امکانات قابل‌توجهی دارد که شاید بتوان مهم‌ترینش را سیستم کنترل ترکشن دانست که از لغزش لاستیک عقب موتورسیکلت روی سطوح لغزنده یا هنگام شتاب‌گیری جلوگیری می‌کند.

یکی دیگر از امکانات ایمنی این موتورسیکلت، سنسور جک بغل است که از حرکت ناخواسته موتورسیکلت هنگامی که جک بغل پایین است، جلوگیری می‌کند. این ویژگی مانع وارد شدن خسارت‌های مالی و جانی به دیگران به‌خصوص عابران پیاده می‌شود.

تصور کنید در ظهر تابستان در‌حالی‌که خورشید بیشترین میزان تابش نور را دارد، در حال موتورسواری در یک جاده برون‌شهری هستید و به تونلی می‌رسید، آنچه در این شرایط موجب بیشتر دیده شدن شما و افزایش ایمنی‌تان می‌شود، دی‌لایت‌های جویمکس ۲۵۰ است!

آپشن‌‌های SYM Joymax 250

با توجه به اینکه Joymax 250 بیشتر یک اسکوتر شهری به حساب می‌آید، مهم‌ترین آپشن آن را می‌توان سیستم آیدلینگ استاپ دانست که باعث می‌شود موتور هنگام توقف‌های کوتاه (مثلاً در ترافیک یا پشت چراغ قرمز) خاموش شود. این ویژگی به‌طور خاص در شهرهای پرترافیک و شلوغ اهمیت دارد، چراکه با کاهش مصرف سوخت، باعث کمتر شدن آلاینده‌های زیست‌محیطی می‌شود.

یکی دیگر از آپشن‌های کاربردی جویمکس ۲۵۰، طلق یا شیلد قابل‌تنظیم جلو است که به شما این امکان را می‌دهد از خود در برابر باد و باران محافظت کنید.

 

اگر خواستید با Joymax 250 سفرهای برون‌شهری و طولانی بروید، نگران تمام شدن باتری تلفن همراهتان نباشید. در قسمت جلوی این موتور تایوانی یک شارژر USB تعبیه شده که خیال شما را از این بابت راحت می‌کند.

درخواست کارشناسی موتورسیکلت

سخن آخر

موتورسیکلت Joymax 250 یکی از بهترین گزینه‌ها در کلاس مکسی اسکوترها است که به‌دلیل طراحی مدرن، امکانات پیشرفته و عملکرد عالی، جایگاه ویژه‌ای در میان موتورسواران دارد. در مجموع، این موتورسیکلت با ترکیب مناسبی از کارایی، راحتی و ایمنی، نیازهای مختلف موتورسواران را به‌خوبی برآورده می‌کند و به‌ویژه برای کسانی که به‌دنبال یک اسکوتر با قابلیت‌های متنوع و طراحی جذاب هستند، گزینه ایده‌آلی است.

نظرات (1)
نظر بدهید
  • علیرضا

    همه چی گفته شد مگر قیمت ممنون میشم بفرمایید