اپلیکیشن کارنامه

خرید و فروش مطمئن خودرو

نصب کنید

گزارش سال ۱۴۰۲ کارنامه منتشر شد

در جهانی که صنعت خودرو یکی از موتورهای محرک اقتصادی است، درک صحیح از بازار خودرو و عوامل مؤثر بر آن، امری ضروری و حیاتی به نظر می‌رسد. گزارش سالیانه کارنامه تلاشی است برای تحلیل و بررسی عمیق و جامع این بازار پرتحول.

 این گزارش به دنبال ارائه تحلیلی از وضعیت بازار خودرو در ایران، بررسی کیفیت و سلامت خودروها و همچنین ارائه اطلاعاتی از فعالیت‌های کارنامه در سال ۱۴۰۲ است. هدف از تهیه و انتشار این گزارش، کمک به تصمیم‌گیری‌های بهتر و آگاهانه‌تر برای همه فعالان بازار، از خریداران و فروشندگان تا سرمایه‌گذاران و تحلیل‌گران اقتصادی است.

دانلود گزارش سال ۱۴۰۲ کارنامه

سال ۱۴۰۲ برای کارنامه؛ رشد در سال رکود بازار!

سال گذشته در کنار خدمات کارشناسی خودرو و فروش سفارشی، خدمات کارشناسی موتورسیکلت در محل، خرید اقسطی، مبایعه‌نامه آنلاین و گزارش قیمت آنلاین به کارنامه اضافه شد. بر اساس این گزارش، در سال گذشته فروش ناخالص کارنامه (GMV)  ۲۴۴ درصد رشد کرد و ارزش خودروهای کارشناسی و معامله‌شده توسط کارنامه در تهران به ۵۲.۲ هزار میلیارد تومان رسید.

این در حالی است که آمار و ارقام برگرفته از شاخص قیمت در گزارش کارنامه نشان می‌دهد که در ۱۲ ماهۀ سال ۱۴۰۲، شاخص قیمت بازار تنها ۲ درصد افزایش را ثبت کرده و در این بازار هنوز سهم بیشتر عرضه با خودروهای کارکرده است. جالب است بدانید که ۵۷ درصد از خودروهای عرضه‌شده در سال ۱۴۰۲ بیشتر از ۱۰۰ هزار کیلومتر کارکرد داشتند که ۷۰ درصد آن‌ها در بخش موتور و گیربکس و ۹۴ درصد آن‌ها در بخش بدنه دارای آسیب بودند.

افزایش تنوع خدمات کارنامه در سال ۱۴۰۲

سال گذشته در کنار خدمات کارشناسی خودرو و فروش سفارشی، خدمات کارشناسی موتورسیکلت در محل، خرید اقسطی، مبایعه‌نامه آنلاین و گزارش قیمت آنلاین به کارنامه اضافه شد. این توسعه سبد محصولات کارنامه در سال ۱۴۰۲، باعث استفاده بیش از ۲۲۱ هزار نفر از انواع سرویس‌های غیررایگان کارنامه شد.

کارنامه؛ بزرگ‌ترین پلتفرم کارشناسی خودرو

در طول سال گذشته، کارنامه با کارشناسی ۶۹,۴۸۸ خودرو به ارزش ۴۹.۴ هزار میلیارد تومان، توانست رشد چشمگیری را تجربه کند. این تعداد خودروهای کارشناسی‌شده نسبت به سال قبل ۶۶ درصد افزایش داشته و ارزش ریالی آن‌ها نیز ۸۲ درصد رشد داشته است.

کارنامه به عنوان بزرگ‌ترین پلتفرم در حوزه کارشناسی خودرو، توانست ۱۰۰ برند از ۱۱۸ برند موجود در بازار را در طیف وسیعی از قیمت‌ها پوشش دهد و به‌طور روزانه ۶۱۶ خودروی مختلف را قیمت‌گذاری کند.

کارنامه در سال ۱۴۰۲، موفق شد به ۷۵ درصد درخواست‌های کارشناسی در محل، در همان روزِ ثبت‌درخواست خدمات ارائه کند. این موفقیت، مرهون بیش از ۷،۰۶۱ نفر-ساعت آموزش حرفه‌ای برای کارشناسان خودرو و و بیش از ۳۰۴ هزار تماس با مشتریان و کارشناسان برای ارزیابی و بهبود کیفیت خدمات است.

نتیجه این تلاش‌ها، دستیابی به شاخص رضایت مشتری (NPS) با عدد ۶۴ برای خدمات کارشناسی خودرو بود. این آمار نشان‌دهنده تعهد کارنامه به ارتقاء مداوم کیفیت خدمات و توجه به نیازهای مشتریان است.

دانلود گزارش سال ۱۴۰۲ کارنامه

رشد ۶۳ درصدی معاملات کارنامه در سال گذشته

سال گذشته، کارنامه توانست با ارائه خدمات فروش سفارشی خود، به معامله ۹۲ برند خودرو از مجموع ۱۱۸ برند موجود در بازار را در تهران کمک کند. ارزش این معاملات به ۲.۸ هزار میلیارد تومان رسید. این آمار نشان‌دهنده رشد ۶۳ درصدی تعداد معاملات و افزایش ۱۳۰ درصدی ارزش ریالی خودروها نسبت به سال ۱۴۰۱ است.

 ترکیب خودروهای معامله‌شده توسط کارنامه نیز بسیار متنوع بود؛ ۵۸ درصد از خودروها داخلی و ۴۲ درصد باقی‌مانده مونتاژی و خارجی بودند.

بازار خودرو از رالی قیمت جا ماند!

در بخشی دیگر از گزارش سال کارنامه، عملکرد بازار خودرو در مقایسه با سایر بازارهای مالی از جمله بازار بورس، مسکن، ارز و بیت‌کوین بررسی شده است. تحلیل روندهای قیمتی، نوسانات و شاخص‌های کلیدی این بازارها، اطلاعات ارزشمندی را در اختیار ما قرار می‌دهد تا بتوانیم جایگاه و پتانسیل‌های بازار خودرو را به‌درستی ارزیابی کنیم.

براساس گزارش کارنامه از وضعیت بازار خودرو، شاخص قیمت در سال ۱۴۰۲ تنها ۲ درصد افزایش داشت؛ به‌طوری که نیمی از خودروها بیش از ۵ درصد افت قیمت پیدا کردند و ۳۵ درصد آن‌ها با تغییرات اندک قیمت همراه بودند.

با این که شاخص قیمت تغییرات کمی در بازار سال ۱۴۰۲ داشت؛ اما خودرو کماکان گران بود. برای مثال در اسفند ۱۴۰۲، متوسط قیمت خودروهای صفر و کارکرده ۷۰۹ میلیون تومان بود؛ درحالی که در همان ماه، متوسط قیمت خودروهای وارداتی ۳ میلیارد و ۱۲۵ میلیون و ارزان‌ترین خودروی وارداتی (زوتی DL5)، ۱ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان خرید و فروش شد.

 

وضعیت سلامت خودروهای داخلی، چینی، کره‌ای و ژاپنی

بر اساس داده‌های جمع‌آوری‌شده از کارشناسی خودروها توسط کارنامه، مشاهده می‌شود که خودروهای داخلی با وجود تلاش‌های انجام‌شده برای بهبود کیفیت، همچنان در برخی موارد نسبت به خودروهای مونتاژی و خارجی عقب‌تر هستند.

به عنوان مثال، ۵۹% از خودروهای داخلی دارای موتور و گیربکس سالم هستند، در حالی که این رقم برای خودروهای مونتاژی ۷۹% و برای خودروهای کره‌ای و ژاپنی ۸۸% است. در زمینه شاسی نیز ۸۹% از خودروهای داخلی سالم‌اند، در حالی که این عدد برای خودروهای مونتاژی ۹۵% و برای خودروهای کره‌ای و ژاپنی ۹۸% به ثبت رسیده. همچنین، درب سالم در خودروهای داخلی ۱۹%، در خودروهای مونتاژی ۱۸% و در خودروهای کره‌ای و ژاپنی ۳۳% است.

کارنامه با انتشار این گزارش، امید دارد تا بتواند به افزایش اطلاعات دقیق در بازار خودرو، بهبود کیفیت و تصمیم‌گیری‌ها کمک کند. از همه فعالان و علاقه‌مندان به این حوزه دعوت می‌کنیم تا با دانلود و مطالعه نسخه کامل این گزارش، به درک عمیق‌تری از شرایط و چشم‌انداز بازار خودرو در ایران دست یابند.

کارشناسی رنگ،بدنه،فنی و بیش از 430 نقطه در خودرو
ثبت درخواست
نظرات (0)
نظر بدهید