اپلیکیشن کارنامه

خرید و فروش مطمئن خودرو

نصب کنید

۹ ماشین اتومات ارزان در بازار ایران را بشناسید

رانندگی در شهرهای شلوغ و پرترافیک و مخصوصاً در ساعات اوج، یکی از دغدغه‌های اصلی زندگی مدرن است. یکی از راه‌های دور زدن این مشکل استفاده از خودروهای با گیربکس خودکار یا اصطلاحاً دنده اتومات است. این نوع خودروها به‌خاطر راحتی کنترل، در زندگی شهری، خصوصا شهرهای شلوغ از اقبال بالایی برخوردارند. اما قیمت مهمترین مسئله هنگام خرید این نوع خودروهاست. گیربکس‌های خودکار به‌خاطر پیچیدگی مهندسی و هزینه بالاتر تولید، قیمت بالاتری دارند که در نتیجه باعث بالاتر رفتن قیمت کلی یک خودروی اتوماتیک می‌شود. ما قصد داریم در این مطلب از ۹ مدل ماشین اتومات ارزان بازار ایران تا قیمت ۵۰۰ میلیون تومان با شما حرف بزنیم. بدیهی است که در این فهرست خودروهای کارکرده سهم بیشتری داشته و اساساً خودروهای صفر اتومات ارزان‌قیمت انگشت‌شماری در بازار ایران وجود دارد.

۱. کوئیک اتوماتیک پلاس

می‌توان سری کوئیک را  نخستین تلاش سایپا برای وارد شدن به رده خودروهای نسبتاً لوکس بازار ایران به حساب آورد. این خودرو که سال ۱۳۹۷ به بازار عرضه شد به گیربکس اتومات CVT ساخت شرکت پانج مجهز است که نسبت به نوع دنده‌ای خود امکانات فنی و رفاهی بیشتری دارد.

این ماشین اتومات ارزان به دریچه گاز برقی، رینگ‌های آلومینیومی، کامپیوتر سفری، فرمان برقی، سیستم استارت کیلس، کروز کنترل، مالتی مدیا و ترمز کمکی مجهز است. از جمله امکانات رفاهی اضافه شده به کوئیک اتومات پلاس می‌توان به فرمان D-Cut به همراه دکمه‌های کنترلی به شکل پنل، استفاده از تریم رنگی در داخل کابین اشاره کرد. قیمت مدل ۱۴۰۱ آن در زمان نگارش این مطلب در بازار حدود ۳۰۰ میلیون تومان اعلام شده است.

۲. پژو پارس اتومات

خانواده پژو همواره جز پرفروش‌ترین خودروهای بازار ایران هستند و جایگاه قرص و محکمی بین خریداران دارند. دو تیپ پارس سال با پیشرانه ۱.۸ لیتر XU7 و پارس LX با پیشرانه ۱.۶ TU5 طرفداران خاص خود را دارند.

هر دوی این خودروها به لحاظ فنی تقریباً به هم شبیه هستند و هر دو نسبت به مدل‌های قدیمی‌تر پارس، افت کیفی زیادی دارند. ایران‌خودرو از بهار ۱۴۰۱ تیپ‌های جدیدی را به نام «پارس سفارشی» و «پارس سفارشی ELX» را به مشتریان معرفی کرد.

در پارس سفارشی دو آپشنی که پیشتر به صورت استاندارد در خودرو وجود داشت و حذف شده بود به‌عنوان آپشنی سفارشی روی این نسخه نصب شده است. این دو آپشن عبارتند از رینگ آلومینیومی و ترمز عقب دیسکی. قیمت این ماشین اتومات ارزان در زمان نگارش مطلب بین ۳۴۰ تا ۴۷۰ میلیون تومان برای مدل‌های ۱۳۹۷ تا ۱۳۹۹ است.

حتما ببینید: فیلم نقد و بررسی کامل پژو پارس

۳. دانگ فنگ H30

می‌توان دانگ فنگ H30 کراس را پاسخ ایران‌خودرو به نیاز بازار ایران به خودروهای کراس به حساب آورد. این خودرو بر اساس پلت‌فرم قدیمی سیتروئن ساخته شده که دانگ فنگ آن را خریداری کرده بود. ایران‌خودرو اما تصمیم گرفت که آن را به‌همراه پیشرانه TU5 به بازار ایران عرضه کند که هم برای خریداران آشنا باشد و هم هزینه‌ای برای مونتاژ آن متحمل نشود.

اتفاقاً همین پیشرانه ناآشنا باعث فروش آن در بازار ایران شد. نسخه صفر کیلومتر این خودرو دیگر در بازار عرضه نمی‌شود، اما هنوز هم در بازار تقاضا دارد. قیمت این خودرو برای مدل ۹۸ با رینگ آلومینیومی در زمان نگارش این مطلب، ۵۲۰ میلیون تومان اعلام شده است.

۴. پژو ۲۰۷

پژو ۲۰۷ ادامه‌دهنده راه نسل قدیمی‌تر خود، ۲۰۶ است. ۲۰۶ و ۲۰۷ سال‌هاست جزو پرفروش‌ترین و محبوب‌ترین خودروهای بازار ایران هستند.

ایران‌خودرو از سال ۹۵، خودروی ۲۰۷ جدید خود را به بازار ایران عرضه کرد که نمونه‌های اتومات آن از همان ابتدا مورد استقبال قرار گرفت. کیفیت خوب کابین، پیشرانه، و گیربکس اتومات این ماشین اتومات ارزان که علی‌رغم بعضی دردسرها توانسته اعتماد خریداران را کسب کند، از مهم‌ترین دلایل محبوبیت این خودرو در بازار ایران محسوب می‌شود. قیمت ۲۰۷ با رینگ آلومنیومی آن در زمان نگارش، در بازار آزاد در حدود در حدود ۵۴۰ میلیون تومان اعلام شده است.

حتما بخوانید: مقایسه ساندرو اتوماتیک، پژو ۲۰۷ اتوماتیک و تندر ال‌۹۰ اتوماتیک

۵. دنا پلاس اتوماتیک

خودروی دنا نسل جدید سمند محسوب می‌شود که در سال‌های اخیر به بازار ایران معرفی شده است. این خودرو در همان سال‌های نخست تغییراتی را تجربه کرد که باعث شد نسخه پلاس آن وارد بازار شود.

دنا از همان ابتدا با داشتن آپشن‌هایی مانند سقف پانوراما، ایربگ جانبی و رینگ‌های آلومینیومی، در دل خریداران ایرانی جا باز کرد و از این راه فروش خوبی را در بازار تجربه کرد. البته ایران‌خودرو از سال ۹۷ همان آپشن‌های ایربگ جانبی و سانروف را حذف کرد. اما با تمام این اوصاف، دنا پلاس به‌خاطر قدرت خوب پیشرانه و گیربکس اتومات خوب، از جمله گزینه‌های مناسب خرید به حساب می‌آید. قیمت مدل ۱۴۰۱ دنا پلاس در بازار آزاد در زمان نگارش مطلب حدود ۵۰۰ میلیون تومان اعلام شده است.

۶. JAC J4

کرمان خودرو با عرضه جی ۵ به بازار ایران، برند جک را به مشتریان ایرانی شناساند. جی ۵ به واسطه طراحی، کیفیت پیشرانه و گیربکس اتومات خوبی که داشت، به سرعت در بازار محبوب شد و طرفدار پیدا کرد. کرمان خودرو پس از این موفقیت، به سراغ جی ۴ رفت تا بتواند از این اقبال حداکثر استفاده را ببرد. این سدان خانوادگی جمع‌وجور از فضای داخلی نسبتاً خوبی برخوردار است و صندوق عقب جادار آن جوابگوی نیازهای یک خانواده متوسط ایرانی است.

گیربکس CVT آن به‌همراه یک پیشرانه ۱.۵ لیتری عرضه شده است که موجب مصرف سوخت اقتصادی آن شده است. قیمت مدل ۱۴۰۱ این ماشین اتومات ارزان در بازار آزاد در زمان نگارش، در حدود ۵۰۰میلیون تومان اعلام شده است.

۷. رنو ساندرو

ساندرو نوعی تندر ۹۰ اما با ظاهری جوان‌پسندتر است. پلت‌فرم و پیشرانه ساندرو و تندر ۹۰ مشابه یکدیگر است و حتی این شباهت در کابین بیشتر هم می‌شود. نسخه اتومات ساندرو مانند نسخه اتومات تندر ۹۰ از گیربکس AL4 ساخت ZF استفاده شده که با پیشرانه هماهنگی خوبی دارد. این هماهنگی منجر به کیفیت بالای سواری آن شده است.

پارس خودرو از سال ۹۶ تلاش کرد تا با اضافه کردن آپشن‌هایی مانند دوربین عقب با مانیتور بزرگ‌تر و روکش چرم، گستره بیشتری از مشتریان را جذب کند. قیمت بازار آزاد ساندرو اتومات در بازار برای سال‌های ۹۶ تا ۹۸ بین ۴۰۰ تا ۵۰۰میلیون تومان اعلام شده است.

۸. برلیانس H320  و H330

این دو مدل برلیانس به لحاظ پیشرانه و مشخصات فنی کاملاً به هم شبیه هستند و صرفاً مدل ۳۲۰ به‌خاطر ظاهر هاچ‌بک مورد پسند قشر جوان واقع شده و ۳۳۰ به عنوان خودرویی سدان، مورد توجه زوج‌های جوان قرار گرفته است. این خودروها به‌واسطه گیربکس اتومات خوب و پیشرانه سرحال، توانسته‌اند خود را به عنوان خودرویی با کیفیت در بازار عنوان نمایند.

قیمت این ماشین اتومات ارزان نوسانات زیادی در بازار دارد.

حتما بخوانید: مقایسه برلیانس H320، دانگ‌فنگ H30 کراس و دنا

۹. ام‌وی‌ام ۳۱۵ پلاس

۳۱۵ ارزان‌ترین خودروی تولیدی مدیران خودرو است که همواره از زمان معرفی، درخواست‌ها برای ارائه نسخه اتومات آن بالا بود تا آنکه بالاخره مدیران خودرو تصمیم به معرفی نسخه اتومات آن در سال ۱۳۹۹ گرفت. مدل اتومات که در قالب نسخه پلاس عرضه شد، علاوه بر تغییر گیربکس، از تغییرات ظاهری به ویژه در بخش دماغه بارزتر است.

از جمله آپشن‌های اضافه شده به این نسخه: دی لایت و اتولایت، ESP، مانتیور ۸ اینچی، ۲ حالت رانندگی، کروز کنترل، فرمان برقی و سانروف. در زمان نگارش این مطلب، قیمت مدل ۱۴۰۰ ۳۱۵پلاس، حدود ۴۸۰ میلیون تومان اعلام شده است.

در آخر

در این مقاله تلاش کردیم تا ده مدل ماششین اتومات ارزان زیر ۵۰۰ میلیون تومان را به شما معرفی کنیم. حالا نوبت شماست؛ انتخاب شما بین این ده مدل خودرو کدام ماشین است؟ آیا خودروی اتومات اقتصادی دیگری را می‌شناسید که در این لیست قرار نگرفته باشد؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

راهنمای خرید خودرو
کارشناسی رنگ،بدنه،فنی و بیش از 430 نقطه در خودرو
ثبت درخواست
نظرات (2)
نظر بدهید
  • کیوان عزیزی

    ماشین تو ۲ پزو ۲۰۶ و ۰۲۷ و ل۹۰ ماشین خوب سمند دنا پلاس پزو ۴۰۵ سورنت tu4

  • Bhram

    عالی ممنون الزتو