نخستین شاسی بلند فراری با نام پوروسانگوئه معرفی شد

0 2,950

بیش از سه چهارم قرن طول کشید تا فراری بالأخره، نخستین مدل چهاردر خود را به بازار معرفی کند. حالا شاسی‌بلند این برند موسوم به پوروسانگوئه (Purosangue) با ویژگی‌های وام‌گرفته از مدل‌های قبلی با شکل‌وشمایلی منحصربه‌خود عرضه شده است. در طراحی و تولید پوروسانگوئه هم ردپایی از SF90 با آن طراحی جسورانه‌اش دیده می‌شود هم ویژگی‌های لوکس و تجملاتی فراری ۸۱۲. با نگاهی به آن، هم تاحدی فراری ۲۹۶ را در آن می‌بینید و هم مشخصه‌هایی از فراری روما (Roma) در آن دیده وجود دارد. مدل تازه فراری در دسته خودروهای SUV یا همان شاسی‌بلند قرار می‌گیرد اما بندتو ویگنا (Benedetto Vigna)، مدیرعامل فراری اصرار دارد که چنین دسته‌بندی برای مدل تازه کمپانی در نظر نگیرد و آن را در میان محصولات شاسی‌بلند بازار قرار ندهد.

کابین و طراحی فراری پوروسانگوئه

نگاهی اجمالی به فراری پوروسانگوئه نشان می‌دهد که این خودروی چهاردر بیشتر حالتی اسپرت دارد تا خودرویی جاده‌ای. اندازه کابین و طراحی صندلی‌های عقب هم بر این موضوع صحه می‌گذارند و مشخص می‌کنند که مدل تازه فراری گزینه‌ای برای سفرهای جاده‌ای و استفاده خانوادگی نیست. صندوق عقب این خودرو ظرفیتی معادل با ۱۶.۷ فوت مکعب یا حدود ۵۰۰ لیتر دارد. این طراحی با صندوق‌عقب مدل‌های کوپه متفاوت است و آیرودینامیک‌‌بودن را به کارایی بیشتر ترجیح می‌دهد.

 

فراری پوروسانگوئه

طراحی بیرونی و کابین فراری پوروسانگوئه هم نشان می‌دهد که این شرکت روی طراحی به‌مراتب ظریف‌تر از چیزی کار کرده است که گمانه‌زنی‌ها درباره محصول جدیدش مطرح می‌کردند. درب‌های عقب خودرو مجهز به لولاهای معکوسی هستند که یادآور خودروهای برند رولزرویس است. صندلی‌های عقب هم امکان تاشدن دارند و در صورت نیاز می‌توانند فضای بیشتری به صندوق عقب اضافه کنند. در بخش داشبورد هم طراحی مینیمالی صورت گرفته و نمایشگر دیجیتالی و سیستم اطلاعات خودرو در پشت فرمان برای راننده قرار گرفته‌اند. پوشش‌های چرمی و استفاده از فیبرکربن در متریال کابین هم جلوه زیبا و چشم‌گیری به اتاقک فراری پورسانگ داده است.

خرید و قیمت خودروی دست دوم و کارشناسی شده

promotion banner

مشخصات فنی فراری پوروسانگوئه

فراری تمام تلاشش را به‌کار گرفته تا پوروسانگوئه را به‌شکلی متعادل طراحی کند. موتور ۶.۵ لیتری این خودرو قدرتی معادل با ۷۱۵ اسب بخار و گشتاوری برابر با ۷۱۵ نیوتن متر دارد و مدعی است که ۸۰ درصد از این گشتاور را در دور ۲۱۰۰ و حداکثر قدرت را در دور ۷۷۵۰ در اختیار راننده قرار می‌دهد. همچنین حداکثر دوران این موتور، ۸۲۵۰ دور بر دقیقه است. گیربکس پورسانگ ۸ سرعته اتوماتیک دوکلاچه است و از محور عقب فرمان‌پذیر هم بهره می‌برد که عملکردهای متنوعی از جمله عملکرد کنترل هرزگردی، پایداری الکترونیک و ABS را دارد.

ferrari-purosangueدر آخر

فراری اصرار دارد که این خودرو در دسته شاسی‌بلندها قرار نمی‌گیرد. باید آن را خودرویی اسپرت در نظر بگیریم؟ آن را در دسته سدان‌های متفاوت بگذاریم؟ این مدل از خودرو با هدف استفاده در سفرهای بین‌جاده‌ای طراحی نشده است؛ حتی حلقه قلاب یدک‌کش هم در راستای این رویکرد برای خودرو تعبیه نشده.

فراری با طراحی متفاوت این خودرو که تلفیقی از مدل‌های مختلف را در خود دارد، خواستار ایجاد مدلی بوده که رویکرد تولید خودروهای اسپرت را با اضافه‌کردن خصوصیاتی برای راحت‌ترشدن تجربه رانندگی و ارتقای کاربرد وسیله در آن پیاده‌سازی کند.

فروش سریع خودروی شما راحت و بی‌دردسر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.