اپلیکیشن کارنامه

خرید و فروش مطمئن خودرو

نصب کنید

خرید خودرو پژو ۲۰۷ از بورس کالا

پژو ۲۰۷ یکی از پرطرفدار‌ترین محصولات ایران خودرو است که در بورس کالا محبوبیت زیادی دارد. آیا می‌دانید بورس کالا چه مشخصاتی از خودرو پژو ۲۰۷ را ارائه داده است؟ شرایط  و مراحل خرید آن چیست؟ امروز در مقاله خرید خودرو پژو ۲۰۷ از بورس کالا می‌خواهیم به تمامی این سؤالات پاسخ دهیم. اگر می‌خواهید با جزئیات خرید این خودرو از بورس کالا آشنا شوید، با ما همراه باشید.

اطلاعیه عرضه خودرو ۲۰۷ در بورس کالا

شرکت خودروسازی ایران خودرو در تاریخ سه‌شنبه ۲ اسفند ۱۴۰۱، تعداد ۱۰۰۰ دستگاه پژو ۲۰۷ دستی سفید را عرضه کرده است. مبلغ پیش‌پرداخت خرید این خودرو ۱۰۰ درصد اعلام شده است. همچنین طبق اطلاعیه بورس کالا این خودرو‌ها در تاریخ ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ تحویل داده خواهند شد.

شرایط خرید خودرو پژو ۲۰۷ از بورس کالا

شرایط خرید پژو ۲۰۷ از بورس کالا به شرح زیر است:

  • خریدار باید ۱۸ سال تمام داشته باشد.
  • خرید این خودرو از بازار بورس کالا تنها یک‌بار امکان‌پذیر است.
  • متقاضی باید تمامی مراحل درج‌شده در سایت را طی کرده باشد.
  • افرادی که در سال ۱۳۹۸ از طریق عرضه‌های قبلی همچون قرعه‌کشی یا در بورس کالا یکی از خودرو‌های شرکت‌‌های مختلف خودروسازی را خریداری کرده‌اند، دیگر نمی‌توانند در این دوره ثبت‌نام کنند.

نحوه ثبت سفارش خودرو پژو ۲۰۷ در بورس کالا

برای ثبت سفارش خرید خودرو ۲۰۷ در بورس کالا باید مراحل زیر را طی کنید:

  1. احراز هویت اینترنتی در سامانه الکتریکی sejam.ir
  2. انتخاب یک کارگزاری
  3. ثبت نام در کارگزاری و ارسال مدارک
  4. ثبت سفارش خودرو
  5. انتخاب بیمه‌گر موردنظر
  6. تکمیل پروفایل شخصی در سایت esale.ikaco.ir
  7. دریافت پیامک اطلاع‌رسانی تکمیل وجه هزینه‌های متعلقات قانونی

فرایند پرداخت چگونه است؟

در صورت ثبت سفارش خرید خودرو پژو ۲۰۷ از بورس کالا، باید فرایند زیر را انجام دهید:

۱. تکمیل موجودی حساب وکالتی

در فرایند خرید پژو ۲۰۷ از بورس کالا، مبلغ معامله و کارمزد آن از حساب وکالتی شما کسر می‌شود. از همین رو، بعد از انجام معامله سریعا مبلغ پیش‌پرداخت از حساب شما کسر خواهد شد. سپس تا حداکثر ۳ روز کاری بعد از انجام معامله فرصت دارید برای تکمیل حساب وکالتی خود به‌اندازه مابه‌التفاوت پیش‌پرداخت، مبلغ معامله و  کارمزد آن اقدام کنید.

۲. واریز سایر هزینه‌ها

در این مرحله باید در سایت esale.ikaco.ir پروفایل کاربری خود را ایجاد و تکمیل کنید. همچنین باید نسبت به پرداخت هزینه‌های مربوط به مالیات بر ارزش افزوده و سایر هزینه‌های جانبی (عوارض، شماره‌گذاری، بیمه شخص ثالث و …) اقدام کنید. سپس از بین فهرست نمایندگی‌های مجاز، نمایندگی موردنظر خود را انتخاب کنید.

 

فرایند تحویل خودرو چگونه است؟

۱. تکمیل فرایند تسویه

در قدم اول، باید جهت تکمیل فرایند تسویه به سامانه کارگزاری موردنظرتان مراجعه کنید. پرداخت را انجام دهید و در آخر گزینه تأیید را بزنید. می‌توانید از طریق قسمت تاریخ تسویه از تکمیل‌شدن فرایند تسویه خودرو خود اطمینان حاصل کنید.

۲. اطلاع از جزئیات مبالغ مذکور

در مرحله بعد برای اطلاع از جزئیات مبالغ مذکور به سایت بورس کالا ایران مراجعه کنید.

۳. تحویل خودرو

در آخر، هنگام تحویل خودرو به‌همراه مدارک اعلام‌شده به نمایندگی منتخب خود مراجعه کنید. در صورت کامل‌نبودن مدارک، تخصیص و شماره‌گذاری خودرو امکان‌پذیر نیست و باید تا مهلت مقرر مدارک خود را کامل کنید. در صورت تکمیل‌نبودن مدارک، باید به‌ازای هر روز تأخیر، مبلغ درج‌شده در شرایط تحویل خودرو را پرداخت کنید. همچنین تا قبل از اتمام مهلت مجاز تحویل خودرو، فرصت دارید نسبت‌به دریافت و خروج خودرو اقدام کنید. در غیر این صورت شرکت می‌تواند خودرو را در پارکینگ شرکت یا پارکینگ عمومی نگهداری کند که هزینه‌های نگهداری آن هم برعهده شماست. در صورت وارد شدن هرگونه خسارت، شرکت خودروساز مسئولیتی نمی‌پذیرد.

جریمه دیرکرد

مهلت پرداخت مبلغ معامله ۳ روز کاری است. اگر پرداخت معامله بعد از این ۳ روز صورت بگیرد، خریدار باید جریمه دیرکرد آن را بپردازد. با توجه به قوانین بورس کالا خریدار باید به‌ازای هر روز  ۰٫۲۵ درصد ارزش معامله تحت عنوان جریمه عدم تسویه، پرداخت کند. در صورتی که این پرداخت در روز پنجم صورت بگیرد، این درصد به ۰٫۵ درصد و در روز ششم به ۰٫۷۵ درصد افزایش می‌یابد. ناگفته نماند که در صورت انجام نشدن تسویه تا ۶ روز کاری، معامله فسخ خواهد شد. البته فسخ معامله و کارمزد آن هم جریمه دارد که ۵٫۵ درصد است.

قیمت خودرو در بازار

قیمت خودرو پژو ۲۰۷ دنده‌ای صفر در بازار، در تاریخ اسفند ۱۴۰۱ معادل با ۶۵۸ میلیون تومان و پژو ۲۰۷ اتومات معادل با ۸۳۰ میلیون تومان است.‎

تفاوت قیمت خودرو پژو ۲۰۷ در بورس کالا با بازار خودرو

همان‌طور که پیش‌تر گفتیم، قیمت این خودرو در بازار ۶۵۸ میلیون تومان است. در حالی که قیمت پایه خودرو پژو ۲۰۷ دستی در بازار بورس کالا  ۱۸۵ میلیون و پانصد هزار تومان و نسخه اتومات ۲۸۰ میلیون تومان اعلام شده است. البته خودرو پژو ۲۰۷ با این قیمت در بازار بورس کالا به فروش نمی‌رسد. ‌بلکه با احتساب هزینه‌های جانبی و میانگین قیمت فروش خودرو ۲۰۷ دستی، قیمت نهایی خودرو ۲۰۷ دستی در بازار بورس کالا ۴۲۹ میلیون تومان و اتومات ۴۹۰ میلیون تومان است. درنتیجه قیمت خودرو ۲۰۷ دنده‌ای در بازار بورس کالا حدود ۲۰۰ میلیون تومان و اتومات حدود ۴۰۰ میلیون تومان با بازار تفاوت دارد.

سؤالات متداول

۱. کشف قیمت خودروها چگونه انجام می‌شود؟

برای ثبت سفارش و انجام معامله، این فرایند از قیمت پایه صورت می‌گیرد. هرچه خودرو قیمت بالاتری داشته باشد، این قسمت به‌صورت پله‌ای بالاتر ذر نظر گرفته می‌شود و به‌صورت رقابتی فرایند کشف قیمت انجام می‌شود. در نهایت بعد از کشف قیمت، قیمت‌های نزدیک به کشف در اولویت قرار می‌گیرند و قیمت‌های پایین‌تر از رقابت حذف می‌شوند.

۲. پس از قیمت‌گذاری امکان تغییر یا اصلاح سفارش وجود دارد؟

خیر، پس از سفارش، ویرایش یا حذف سفارش توسط کاربرد امکان‌پذیر نیست. برای حذف سفارش قبلی و ثبت سفارش جدید باید با شماره تماس ۰۲۱۸۷۰۰ و آدرس ایمیل emofid.com@8700 و همچنین چت آنلاین در سامانه‌های معاملاتی کارگزاری مفید تماس بگیرید.

۳. حساب وکالتی چیست؟

یکی از ملزومات فعالیت بازار فیزیکی بورس کالا از طریق کارگزاری مفید و خرید خودرو از بورس، افتتاح حساب وکالتی مربوط به معاملات بورس کالا در یکی از بانک‌‌های مشخص‌شده است. این حساب، حسابی است که مشتریان باید پیش‌پرداخت خود را به آن واریز کنند و کارگزاری نیز به آن دسترسی داشته باشد تا بتواند از حساب برداشت کند. برای افتتاح این حساب در اولین قدم باید فرم معرفی‌نامه را دانلود و چاپ کنید. سپس به‌همراه این معرفی‌نامه و سایر مدارک موردنیاز برای افتتاح حساب، به یکی از شعب بانک مربوطه مراجعه کنید.

سخن آخر

در این مقاله به بررسی خرید خودرو پژو ۲۰۷ از بازار بورس کالا پرداختیم. با توجه به اطلاعات به‌دست آمده، شرکت خودروسازی ایران خودرو ۱۰۰۰ دستگاه خودرو ۲۰۷ دستی را در تاریخ سه‌شنبه دوم اسفندماه ۱۴۰۱ عرضه کرده است. برای ثبت سفارش جهت خرید این خودرو از بازار بورس کالا، خریدار باید ۱۸ سال تمام باشد و قبلا از طریق قرعه‌کشی یا بازار بورس خودرویی خریداری نکرده باشد.

آیا قصد خرید این خودرو از بازار بورس را دارید؟ سؤالات و نظرات ارزشمند خود را با ما به اشتراک بگذارید.

/blog/207-sale-stock/amp/
کارشناسی رنگ،بدنه،فنی و بیش از 430 نقطه در خودرو
ثبت درخواست
نظرات (0)
نظر بدهید