عرضه آریا، شاسی‌بلند جدید سایپا به تعویق افتاد

0 2,892

سایپا مرداد ماه سال گذشته از شاسی‌بلند جدید خود یعنی آریا رونمایی کرد و قرار شد که این خودرو را ظرف مدت شش ماه یعنی نهایتا تا اوایل سال جاری در بازار کشورمان عرضه کند. اما حالا سایپا خبر داده است که قصد دارد شش ماه دیگر عرضه این شاسی‌‌بلند را به تعویق بیندازد.

به این ترتیب احتمالا نیمه دوم امسال شاسی‌بلند جدید سایپا در بازار کشورمان عرضه خواهد شد و فعلا خبری از آن نخواهد بود. اما این خودرو چه مشخصاتی دارد؟

آریا را می‌توان نسخه شاسی‌بلند شده شاهین دانست. گفته می‌شود این خودرو از لحاظ فنی مشخصات کاملا مشابه‌ای با شاهین دارد و به این ترتیب یک موتور ۱.۵ لیتری هشت سوپاپ توربو با قدرت ۱۰۸ اسب بخار در زیر کاپوت آن قرار خواهد گرفت.

در خصوص اینکه آیا موتور مذکور می‌تواند انتخاب مناسبی برای آریا باشد هنوز نمی‌توان به صورت قطعی نظر داد و باید منتظر ماند تا سایپا این شاسی‌بلند را در بازار عرضه کرد و در عمل آن را قضاوت کرد.

قیمت خودروی جدید سایپا چقدر است؟

هنوز آریا وارد بازار نشده نمی‌توان در مورد قیمت نهایی آن نظر قطعی داد، اما بعضی از کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند قیمت این خودرو هم‌تراز مدل‌های رقیب آن یعنی خودروهایی چون ۲۰۶ تیپ ۵ باشد. بر این اساس باید منتظر قیمتی بین ۲۵۰ تا ۳۵۰ میلیون تومان برای این خودرو باشیم.

برخی دیگر از کارشناسان این بازه قیمتی را منطقی ندانسته و معتقد هستند که آریا از بهای بیشتری نسبت به شاهین برخوردار است و قطعا قیمت این خودرو از بازه مذکور بیشتر خواهد بود. هم‌اکنون شاهین با بهایی در حدود ۳۵۰ میلیون تومان داد و ستد می‌شود و بر این اساس آریا قیمتی بیشتر از ۳۵۰ میلیون تومان خواهد داشت.

به طور قطع سایپا اجازه نخواهد داد که شاسی‌بلند جدید این شرکت یعنی آریا با قیمت کارخانه‌ای کمتر از قیمت کارخانه‌ای شاهین در بازار عرضه شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.