ثبات نسبی در بازار خودرو؛ هم‌اکنون برای خرید اقدام کنید

0 4,308

در نخستین روزهای مرداد ماه سال ۱۴۰۰ بازار خودرو با یک ثبات نسبی مواجه شده است و نوسانات قیمتی در این بازار به کمترین میزان خود رسیده است. به نظر می‌رسد علت این ثبات به تعطیلی‌های اخیر و ثابت ماندن بهای دلار بازمی‌گردد.

کارشناسان توصیه می‌کنند حالا که بازار به یک آرامش نسبی رسیده است و دیگر خبری از جهش‌های چند میلیون تومانی در قیمت‌ها نیست بهترین زمان است تا خریداران نسبت به خرید خودرو اقدام کنند.

جالب است بدانید که پیش از این مسئولین صنعت خودروسازی عنوان کرده بودند تا زمانی که دولت نسبت به ارائه یک راه حل جامع اقدام نکند، حتی با وجود برداشته شدن تحریم‌ها نیز نمی‌توان انتظار داشت که قیمت خودروها تغییرات خاصی را تجربه کنند.

چه خبر از بازار خودروهای داخلی؟

در اولین هفته از مرداد ماه سال ۱۴۰۰، بازار خودرو در یک ثبات نسبی به سر می‌برد و قیمت‌ها نسبت به قبل از تعطیلات شش روزه اخیر تغییرات خاصی را تجربه نکرده‌اند.

در حال حاضر قیمت هر دستگاه خودرو پراید ۱۱۱ در بازار آزاد به رقمی در حدود ۱۳۹ میلیون تومان رسیده است. تیبا هاچ‌بک نیز با همین بها در بازار خرید و فروش می‌شود. خبرهای جدید حاکی از آن است که این خودرو به زودی از خط تولید خارج شده و خودرو اطلس جایگزین آن خواهد شد.

دیگر محصولات سایپا از جمله کوییک اتومات و شاهین هم در بازار آزاد به ترتیب با بهایی برابر با ۲۱۶ و ۳۷۵ میلیون تومان داد و ستد می‌شوند.

پژو ۲۰۶ تیپ ۲ سال قیمتی برابر با ۲۲۵ میلیون تومان داشته و تیپ ۵ این خودرو نیز بهایی برابر با ۲۷۵ میلیون تومان دارد. هایما S7 پلاس این روزها برچسب قیمتی ۷۴۰ میلیون تومانی به خود گرفته و دنا پلاس توربو اتوماتیک نیز با بهایی برابر با ۴۶۷ میلیون تومان در بازار عرضه می‌شود.

سمند ال‌ایکس سال یک افزایش قیمت کوچک را تجربه کرده و بهایی برابر با ۲۱۷ میلیون تومان دارد. پژو ۴۰۵ نیز برچسب قیمتی برابر با ۲۳۵ میلیون تومان به خود اختصاص داده است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.