تولید آزمایشی آریسان ۲ آغاز شد

0 901

براساس اخبار منتشرشده در فضای مجازی ایران‌خودرو در سایت تولیدی خود در خراسان تولید آزمایشی آریسان ۲ را آغاز کرده است و به همین جهت نیز احتمالا به‌زودی شاهد عرضه این محصول در بازار کشورمان خواهیم بود.

تمامی ۳۰ دستگاه خودرویی که به‌صورت آزمایشی از خط تولید آریسان ۲ خارج شده‌اند، برای انجام آزمون‌های کیفی تحویل مراجع ذی‌ربط شده و درصورتی‌که بتوانند این آزمون‌ها را با موفقیت طی کنند، مجوز تولید انبوه این وانت صادر خواهد شد.

گفته می‌شود آریسان ۲ ایرادات نسخه قبلی خود را ندارد و درواقع قرار است به‌عنوان جایگزین ارتقایافته‌ای از وانت آریسان راهی بازار کشورمان شود. هنوز اطلاعات موثقی در خصوص قیمت نهایی و زمان دقیق عرضه این وانت در دسترس نیست.

آریسان ۲ چه مشخصاتی دارد؟

یک پیشرانۀ ۱٫۸ لیتری XU7 پلاس زیر کاپوت این وانت جدید قرار دارد. این پیشرانه که نسخه ارتقایافته XU7 است و با نام XU7 پلاس شناخته می‌شود، ۱۰۳ اسب بخار قدرت و ۱۵۷ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند و همچنین استاندارد آلایندگی یورو ۵ را نیز در اختیار دارد. خروجی قوای محرکه آریسان ۲ در حدود ۲۰ اسب بخار قدرت و ۲۰ نیوتن‌متر گشتاور از نسخه فعلی آریسان بیشتر است.

ایران‌خودرو اعلام کرده است که در آریسان ۲ از جعبه دنده ۵سرعته دستی استفاده خواهد کرد و سیستم انتقال قدرت این خودرو نیز توان تولیدی موتور را به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند. نسخه فعلی آریسان یک وانت دیفرانسیل عقب است که سیستم انتقال قدرت آن نیروی تولیدی موتور خودرو را به چرخ‌های عقب ارسال می‌کند.

هنوز به‌صورت رسمی جزئیات امکانات و مشخصات آریسان جدید منتشر نشده است اما گفته می‌شود که این وانت اقتصادی به امکاناتی نظیر دو کیسه هوا، ترمز دیسکی و کاسه‌ای عقب، رینگ فولادی، ترمز ABS و EBD، شیشه‌های برقی، سیستم پخش بلوتوث، فرمان هیدرولیک و تهویه دستی مجهز خواهد بود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.