قیمت احتمالی اطلس خودرو سایپا چقدر است؟

0 18,831

براساس شایعات منتشر شده در فضای مجازی قیمت احتمالی نسخه پایه اطلس خودرو سایپا بین ۱۷۰ تا ۱۸۰ میلیون تومان خواهد بود.

گفته می‌شود قیمت احتمالی اطلس خودرو سایپا در نمونه‌های فول آپشن به ۲۲۰ تا ۲۳۰ میلیون تومان خواهد رسید. احتمالا نمونه‌های اتوماتیک این خودرو نیز با بهایی در حدود ۲۸۰ میلیون تومان داد و ستد خواهند شد.

اگر تیبا و ساینا را مدل‌های جایگزین پراید در نظر بگیریم اطلس خودروی جایگزین تیبا و ساینا خواهد بود. به همین جهت نیز طبیعتا فاصله قیمتی ۴۰ تا ۶۰ میلیون تومانی این خودرو با تیبا و ساینا کاملا منطقی به نظر می‌رسد.

البته تمامی ارقام بیان شده به تیراژ تولید خودرو اطلس سایپا بستگی داشته و اگر تیراژ‌ تولید این خودرو در سال به میزان پراید بالا باشد یعنی به رقم ۶۰۰ هزار دستگاه خودرو در سال برسد احتمالا ارقام مطرح شده بین ۲۰ تا ۳۰ درصد نیز کاهش خواهند یافت.

قیمت‌هایی که در حال حاضر کارشناسان برای خودرو اطلس مطرح می‌کنند برای تیراژ‌ ۱۲۰ تا ۱۵۰ هزار دستگاهی از این خودرو در سال است و طبیعتا کم و زیاد شدن تیراژ‌ تولید این قیمت‌ها را دست‌خوش تغییراتی قرار خواهد داد.

لازم به ذکر است که تمامی ارقام مطرح شده تنها پیش‌بینی کارشناسان بوده و بسیار محتمل است که در عمل شاهد تغییرات گسترده‌ای در این حوزه باشیم.

اطلس خودرو سایپا چه مشخصات احتمالی‌ای دارد؟

ظاهرا خودرو اطلس نخستین خودرو تولیدی سایپا خواهد بود که از موتور بهبودیافته تیبا یا همان موتور M15GSI بهره می‌برد. احتمالا این موتور می‌تواند قدرتی بین ۸۹ تا ۹۴ اسب‌بخار و گشتاوری بین ۱۳۵ تا ۱۳۸ نیوتن‌متر تولید کند.

گفته می‌شود خودرو اطلس سایپا به امکاناتی نظیر کیسه هوا، صندلی‌های ایزوفیکس، ترمزهای ABS ـ EBD ـ BAs، فرمان کمکی برقی، تهویه اتوماتیک، نمایشگر لمسی مجهز به رهیاب ماهواره‌ای، کروز کنترل، سامانه ورود بدون کلید، اتصال هوشمند خودرو، استارت دکمه‌ای، چراغ روشنایی روز، محدودکننده سرعت، سامانه راهنما، تعویض دنده GSI، دوربین و سنسور پارک عقب، سنسور نور، سنسور باد لاستیک، سامانه BCM، رینگ آلومینیومی، تریم داخلی چرم و پارچه، شیشه‌ها و آینه‌های برقی مجهز خواهد بود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.