ال ۹۰ ایرانی در راه است؟

1 1,251
چندین سال پیش دانشگاه علم و صنعت پروژه تولید ال ۹۰ ایرانی را کلید زد اما با خروج رنو از کشورمان این پروژه معوق ماند. حالا زمزمه‌های تجدید حیات این پروژه مجددا شنیده شده و حتی گفته می‌شود تا سال ۱۴۰۲ شاهد تولید نمونه نهایی این خودرو خواهیم بود.

سایپا هنوز به‌دنبال آن است که نسخه ایرانی‌شده ال ۹۰ یا همان رنو تندر ۹۰ را تولید و به‌سمت داخلی‌سازی قطعات آن حرکت کند. درست پس از اعمال مجدد تحریم‌ها علیه کشورمان و خرج رنو از ایران بود که تولید ال ۹۰ به‌دلیل اینکه قوای محرکه و بخش زیادی از قطعات آن داخلی‌‌سازی نشده بود، متوقف شد.

حالا به نظر می‌رسد سایپا قصد داشته باشد یک موتور ایرانیزه‌شده بر اساس ec5 یا همان tu5 ارتقایافته پژو را بر روی ال ۹۰ قرار بدهد و خط تولید این خودرو را مجددا راه‌اندازی کند.

نتیجه خروجی پروژه ال ۹۰ ایرانی قطعا نسبت به خودرو ال ۹۰ یک فیس‌لیفت کامل محسوب می‌شود و به‌گفته مدیران گروه خودروسازی سایپا، نسخه اول آن با گیربکس دستی تولید خواهد شد.

موتور جدیدی که بر روی ال ۹۰ ایرانی قرار خواهد گرفت در حدود ۱۱۳ اسب‌بخار قدرت تولید خواهد کرد. این پیشرانه احتمالاً در آینده به‌عنوان پیشرانه جدید سایپا شاهین نیز به‌کار گرفته خواهد شد و نقش یک موتور مدرن را در خانواده محصولات سایپا بازی می‌کند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
1 نظر
  1. محمد
    محمد می گوید

    اگر بجاش از اتاق مگان یا سراتو ۲۰۱۳ که خط تولید اتاقش در ایران هست استفاده می‌کردند خیلی بهتر بود
    از نظر بهای تمام شده هم تقریبا همانقدر در می آمد

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.