سودجویان بازار خودرو با کد ملی اقدام به دلالی می‌کنند

0 2,366
با توجه به گفته‌های یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی برخی از افراد با سوءاستفاده از کد ملی شهروندان اقدام به دلالی در بازار خودرو می‌کنند.

خلیل بهروزی‌فر نماینده شفت و فومن در مجلس شورای اسلامی در خصوص افزایش قیمت خودرو گفت: «با شیوه عرضه خودرو با کمک قرعه‌کشی مخالف هستم و معتقدم بازار خودرو باید نیازسنجی شده تا مشخص شود چه کسانی مصرف‌کننده اصلی هستند و محصولات نهایی به آن‌ها تحویل داده شود.»

وی ادامه داد: «تا زمانی که به خودرو به‌عنوان یک کالای سرمایه‌گذاری نگاه شود سودجویان پیدا خواهند شد که با کمک کد ملی شهروندان اقدام به دلالی در بازار خودرو کرده تا سود کلان عاید جیب خود کنند.»

پیش از این نیز شایعاتی به گوشی می‌رسید که براساس آن‌ها دلالان با کمک کد ملی افراد خودرو را از کارخانه تحویل گرفته و در بازار آزاد می‌فروشند. با این شیوه یک فرد چندین خودرو تحویل می‌گیرد و می‌فروشد اما برخی حتی یک خودرو را نیز نمی‌توانند خریداری کنند.

دبیر اول کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی ضمن تأکید مجدد بر این نکته که قرعه‌کشی روش مناسبی برای عرضه خودرو در بازار نیست، گفت: «کارشناسان باید بازار خودرو را نیازسنجی کرده و مصرف‌کنندگان واقعی را شناسایی کنند. حذف قرعه‌کشی باید با اتخاذ راهکار جایگزین مناسب همراه باشد. خودرو باید طوری در بازار عرضه شود که به دست مصرف‌کننده واقعی رسیده و دیگر سودی در این بین راهی جیب دلالان نشود. در این حالت دیگر سرمایه‌های سرگردان نیز راهی بازار خودرو نخواهند شد.»

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.