خودروهای لوکس دپویی در سازمان اموال تملیکی چگونه عرضه می‌شوند؟

0 2,880
وزیر اقتصاد تاکید دارد که خودروهای لوکس دپویی در سازمان تملیکی از طریق بورس کالا در بازار عرضه شوند اما تعدادی از کارشناسان معتقد هستند که با توجه به فراهم بودن زیرساخت‌های لازم فروش این دست از خودروها به بازرگانان و تجار صنعت خودرو سپرده شود.

گفته می‌شود از ۱۲ هزار و ۲۶۱ خودروی وارداتی که طی سال‌های گذشته به دلایل مختلفی وارد گمرک و بنادر شده  و به دلیل تغییر سیاست دولت و ممنوعیت واردات امکان ترخیص پیدا نکرده، ۱۰ هزار و ۱۲ دستگاه ترخیص و دو هزار و ۲۴۹ دستگاه باقی مانده است.

رئیس‌جمهور به تازگی دستور پیگیری جدی برای تعیین تکلیف این خودروها را صادر کرده و در همین راستا نیز پیش‌نویس مصوبه ترخیص خودروهای رسوبی در گمرکات کشور قرار است به زودی در یکی از جلسات هیات دولت مطرح شود.

در حال حاضر عده‌ای در بازار خودرو معتقد هستند که عرضه خودروهای لوکس دپویی سازمان اموال تملیکی در بورس کالا منطقی نبوده چراکه طرح عرضه خودرو در بورس تنها مختص خودروهای داخلی تهیه و تدوین شده است. به عقیده این گروه خودروهای دپو شده در سازمان اموال تملیکی باید از طریق تجار و فعالان صنعت خودروسازی به بازار عرضه شود.

عده‌ای دیگر اما معتقد هستند که با توجه به فراهم بودن زیرساخت‌های لازم بهتر است که خودروهای دپویی سازمان اموال تملیکی از طریق بورس کالا در بازار عرضه شود و به همین جهت نیز بهتر است که سیاست‌گذاران هرچه زودتر اهداف خود را در این خصوص اعلام کنند.

به هر صورت پرواضح است که هرگونه تاخیر در تصمیم‌گیری در این خصوص به نفع مردم و بازار نخواهد بود. خروجی این تصمیم هرچه که باشد قطعا تاثیر حداقلی‌ای در راستای بهبود شرایط بازار خواهد داشت.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.