هر دوشنبه منتظر یک طرح فروش جدید از سوی ایران‌خودرو باشید

0 2,195
با توجه به گفته‌های بابک رحمانی، معاون بازاریابی و فروش گروه صنعتی ایران‌خودرو  این گروه خودروسازی قصد دارد تا پایان سال ۱۴۰۰ هر دوشنبه یک طرح فروش خاص را ارائه کند.

گفته می‌شود این برنامه در راستای کنترل قیمت‌ها و مدیریت بازار آزاد اجرایی خواهد شد و شامل طرح‌های فروش فوق‌العاده، پیش‌فروش و مشارکت در تولید است. علاوه‌بر ایران‌خودرو، سایپا نیز به‌دنبال آن است که این برنامه را در روزهای سه‌شنبه اجرایی کند.

ایران‌خودرو به‌دنبال آن است که به‌واسطه ارائه خودرو در قالب طرح‌های فروش فوق‌العاده در هر دوشنبه تا پایان سال ۱۰۰ هزار دستگاه خودرو را به بازار تزریق کند. این تعداد خودرو فارغ از خودروهای ارائه شده در طرح‌های پیش‌فروش و مشارکت در تولید است.

لازم به ذکر است که خودروسازان پس از آنکه رئیس‌جمهور در آبان‌ماه دستور وتو افزایش قیمت خودروها را صادر کرد، مدعی شدند که اگر قیمت کارخانه‌ای خودروها به میزان دلخواه آن‌ها افزایش یافته و خطوط تولید از زیان‌دهی خارج شوند؛ تیراژ تولید خود را افزایش داده و در حجم قابل‌توجهی خودرو به بازار تزریق خواهند کرد. اتفاقی که در عمل مانع افزایش قیمت خودرو در بازار آزاد نیز خواهد شد.

حالا باید منتظر ماند و دید که ارائه یک طرح فروش خاص در هر دوشنبه از سوی گروه صنعتی ایران‌خودرو چه تأثیری بر روی بازار خودرو خواهد گذاشت و آیا اجرایی کردن این طرح می‌تواند وعده وزیر صمت مبنی بر کاهش قیمت خودروها و افزایش تیراژ تولید تا پایان سال را عملیاتی کند؟

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.