در ادامه واکنش‌ها به حادثه بهبهان پلیس بار دیگر کیفیت خودروهای ایرانی را زیر سؤال برد

0 1,185
تصادف ۵۹ خودرو در محور بهبهان در هفته گذشته و کشته‌شدن ۵ نفر از هموطنانمان در این حادثه سبب شد که سیل عظیمی از انتقادها از سمت مسئولین و مردم به خودروسازان مطرح شده و کیفیت خودروهای ایرانی به‌طور کامل زیر سؤال رود.

چند روز پس از حادثه بهبهان پلیس با انتقاد شدید از کیفیت خودروهای ایرانی عنوان کرد که ایربگ هیچ‌کدام از خودروهای ایرانی در این حادثه عمل نکرده است و خودروسازان باید پاسخ‌گوی این موضوع باشند.

جالب است بدانید که پس از مدتی نیز عنوان شد ابعاد فاجعه مذکور بسیار بزرگتر بوده و گویا اصلا ایربگ تمامی خودروهای ایرانی پیش از تولید تست نشده و اصلا نمی‌توان به امنیت این قطعه در خودروهای داخلی اطمینان داشت.

در ادامه واکنش‌ها به این حادثه رئیس سابق پلیس راهور تهران بزرگ در خصوص کیفیت خودروهای تولیدی خودروسازان کشورمان گفت:

همه تصادفات ما عجیب و غریب هستند. ببینید در یک تصادف که اتفاق می‌افتد سرنشینان وسایل نقلیه به ۳ صورت آسیب می‌بینند: کششی، فشاری یا برشی. در اکثر تصادف‌هایی که خودروهای ایرانی در آن دخیل‌اند تمامی انواع آسیب به سرنشینان وارد می‌شود. حتی آتش‌سوزی و حریق نیز به‌راحتی رخ می‌دهد.

با توجه به گفته‌های وی ستاره‌های ایمنی که به خودروهای تولید داخل تعلق می‌گیرد دلیلی بر کیفیت خودروها نبوده و در واقع این ستاره‌ها، ستاره‌های توخالی‌ هستند که از طرف دولت و وزیر صمت به خودروسازان تعلق می‌گیرد.

سیدهادی هاشمی در انتها اضافه کرد:

بحث کیفیت پایین و ایمن نبودن خودروهای داخلی سال‌هاست مطرح است. نبود اراده در دولت‌ها برای ایمن‌سازی خودروهای داخلی، انحصاری کردن خودرو در کشور با ممنوعیت واردات خودرو و وجود مافیا در شرکت‌های خودروسازی دلایل وضعی است که سال‌هاست شاهد آن هستیم. یکی از نمایندگان مجلس از طرف مجلس رفت و اشکالات خودروها را جمع‌آوری کرد و با نجابت این موارد را در صحن مجلس مطرح کرد. می‌دانید چه شد؟ دور بعد این نماینده تأیید صلاحیت نشد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.