میرسلیم: واردات خودرو ضرورتی ندارد

0 1,177
واردات خودرو از نظر میرسلیم ضرورت ندارد، چون بازار خودرو با کمبود مواجه نیست. در عوض با تزریق روش‌های دانش‌بنیان در صنعت خودروسازی می‌توان به نتایج بهتری دست پیدا کرد.

به گفته نماینده مردم تهران در مجلس، تداوم صنعت خودروسازی بدون توجه به تولیدات دانش‌بنیان امکان‌پذیر نیست. البته تاکنون فعالیت‌های زیادی برای تزریق کالاهای دانش‌بنیان به صنعت خودروسازی صورت گرفته است، اما هنوز راه زیادی تا رسیدن به رتبه‌های بین‌المللی باقی مانده است.

واردات خودرو از نظر میرسلیم چندان ضروری نیست، چون اولا کمبود خودرو در بازار داخلی وجود ندارد و ثانیا می‌توان با تزریق شیوه‌های دانش‌بنیان به صنعت خودروسازی، کیفیت محصولات داخلی را بهبود بخشید.

واردات خودرو از نظر میرسلیم هرچند غیرضروری، ولی بلامانع است. وی تأثیر مثبت ورود خودروهای خارجی در افزایش کیفیت محصولات داخلی را انکار نمی‌کند. ولی معتقد است که واردات خودرو نقش چندانی در تنظیم بازار نخواهد داشت. تا زمانی که مردم از خودروها به‌عنوان کالاهای سرمایه‌ای استفاده می‌کنند، فزونی ماشین‌ها در بازار نمی‌تواند نقش مؤثری در صنعت داشته باشد. در نهایت ماشین‌های وارداتی نیز گران شده و دوباره مردم به سراغ تولیدات بی‌کیفیت داخلی می‌روند و تعادل بین عرضه و تقاضا بر هم می‌خورد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.