ایران‌خودرو به‌دنبال کسب سهم بیشتری از بازار شاسی‌بلند‌هاست

0 1,666
شرکت ایران خودرو درصدد است با افزایش داخلی‌سازی هایما تا ۳۰ درصد، به سهم بیشتری در بازار خودروهای شاسی‌بلند دست یابد.

خودروی هایما یک محصول پرطرفدار نزد ایرانیان است که تا قبل از اعمال مجدد تحریم‌ها، با میزان خرید و فروش بالایی مواجه بود. این خودرو در شرایط فعلی نیز از بازار دست دوم نسبتا پررونقی برخوردار است. با این حال، ایران خودرو در برنامه‌های آتی قصد دارد از طریق داخلی‌سازی بیشتر قطعات هایما، میزان تولید و عرضه این ماشین را افزایش دهد.

در نشست اخیر رؤسای ایران خودرو در واحد خراسان، علاوه بر افزایش داخلی‌سازی هایما و ساخت خودروهای شاسی‌بلند، به آغاز تولید انبوه وانت آریسان در سال ۱۴۰۱ اشاره شده است. به بیان بهتر، سهم آینده ایران خودرو در بازار ماشین‌های شاسی‌بلند به ۶۰ درصد خواهد رسید.

داخلی‌سازی قطعات و خودروها، یک راه‌حل بالقوه برای مقابله با تحریم‌ها و در عین حال، یکی از چالش‌های اصلی در صنعت خودروسازی ایران به حساب می‌آید. در واقع داخلی‌سازی ضامن بقای یک کشور تلقی می‌شود و خوشبختانه در ۳ سال اخیر، میزان تولید، کیفیت و استانداردهای خودروهای ایرانی به لطف داخلی‌سازی بهبود یافته است.

در حال حاضر قطعه‌سازان داخلی قادر به ساخت انواع سنسورها، نیمه‌هادی‌ها، کامپیوترها و قطعات خاص برای خودروها هستند و وابستگی صنعت به قطعات خارجی را کاهش داده‌اند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.