علائم خرابی پمپ بنزین که باید جدی بگیرید

200 337,003

با پمپ بنزین ماشین آشنایی دارید؟ این بخش از خودرو چه وظایفی را بر عهده دارد؟ پمپ بنزین وسیله‌ای در باک خودرو است که سوخت را از مخزن بنزین به موتور تحویل می‌دهد. به اصطلاح مکانیک‌ها، وظیفه این بخش، پمپ‌کردن بنزین از باک به موتور است.  این تحویل سوخت در فشار مناسب برای حرکت خودرو صورت می‌گیرد. ماجرا از این قرار است که با استارت‌زدن، پمپ سوخت شروع به کار می‌کند و به آن فشار وارد می‌شود. زمانی که کلید پمپ وصل می‌شود، پمپ کار می‌کند و تلاشش این است که فشار لازم بنزین برای ایجاد احتراق را تنظیم کند. در این گیرودار است که می‌توانید صدای آن را هم بشنوید. پمپ بنزین که سالم باشد، خودرو نرم و روان کار می‌کند اما گاهی در کار این بخش خلل و مشکلاتی وارد می‌شود. اگر علائم خرابی پمپ بنزین را بشناسید، راحت‌تر و سریع‌تر می‌توانید برای تعمیرش اقدام کنید. پس بهتر است که این مقاله را تا پایان بخوانید و ببینید که ماجرای خرابی پمپ بنزین از چه قرار است.

با پمپ بنزین چقدر آشنا هستید؟

پمپ بنزین از قطعات مکانیکی یا برقی خودرو است. همان‌طور که گفته شد، جایگاهش هم درون باک قرار دارد. گفتیم که سالم‌بودن پمپ و عملکرد صحیحش باعث روان و نرم‌ کارکردن خودرو می‌شود. اما چطور؟ قرارگرفتن و نصب پمپ بنزین درون باک باعث می‌شود که دمای باک که به‌خاطر تماس با بنزین و فعالیت بالا رفته کاهش پیدا کند و در نتیجه خودرو هم روان‌تر به مسیرش ادامه بدهد. این را هم بدانید که خودروهای معمولی یا قدیمی‌تر پمپ‌های مکانیکی دارند اما انژکتوری‌ها دارای پمپ‌های برقی هستند. اگر پمپ خودرو برقی باشد، باید انرژی‌اش را از باتری بگیرد و تأمین کند. هر پمپی دارای قطعاتی است که آشنایی با آنها خالی از لطف نخواهد بود:

  •       فنر
  •       کانکتور
  •       صفحه تکیه‌گاه
  •       فیلتر سوخت
  •       فیلتر بنزین
  •       رگولاتور فشار
  •       لوله برگشت سوخت
  •       لوله خروجی سوخت
  •       شلنگ لوله برگشتی
  •       شلنگ لوله خارجی
  •       لوله برگشت از رگولاتور
  •       سوکت‌های اتصالی برق
  •       گیج سوخت داخل باک

فروش سریع خودروی شما راحت و بی‌دردسر

promotion banner

علائم خرابی پمپ بنزین

حالا که با پمپ بیشتر آشنا شدید، بهتر است به سراغ علائم خرابی پمپ بنزین برویم و ببینیم که اصولا چه چیزهایی روی عملکرد این قطعه اثرات نامطلوب می‌گذارند.

۱. بالارفتن دمای موتور خودرو

اگر دمای موتور خودرو بیش از حد طبیعی افزایش پیدا کند، قسمت‌های مختلف موتور آسیب خواهند دید و پمپ هم تخریب می‌شود. اگر دیدید که بخار از موتور بلند می‌شود و دما چیزی حدود ۱۱۵ درجه سانتی‌گراد است، باید بدانید که احتمالا پمپ بنزین دچار آسیب شده است.

۲. کاهش عملکرد مطلوب پدال گاز

یکی دیگر از علائم خرابی پمپ بنزین هم افت عملکرد پدال گاز است. افت عملکرد یعنی هر چقدر که پدال گاز را فشار می‌دهید، سرعت موتور کاهش پیدا می‌کند. وضعیت بسیار ناخوشایندی است. قبول دارید؟ برای افت عملکرد پدال گاز دلایل مختلفی وجود دارد که یکی از آنها فرسودگی پمپ بنزین است. پس اگر چنین مشکلی را تجربه می‌کنید، باید آن را هم به عنوان نشانه‌ و یکی از علائم خرابی پمپ بنزین بدانید.

حتما بخوانید: آشنایی با نقش شاتون در خودرو و علائم شاتون زدن

۳. خروج صدا از پمپ بنزین

اگر صدایی مانند ویز-ویز از پمپ بنزین می‌شنوید، باید این نشانه را جدی بگیرید و بدانید که با یکی از علائم خرابی پمپ بنزین روبه‌رو هستید. علاوه بر این صدا، شنیدن صوتی شبیه قًل‌قًل از باک بنزین هم می‌تواند گواهی بر خرابی پمپ بنزین خودرو باشد.

نکته: حالا که درباره علائم مرتبط با صدا صحبت کردیم، این را هم اضافه کنیم که اگر بعد از استارت ‌خوردن صدایی از پمپ نشنیدید باید به سلامت آن شک کنید. چون معمولا در هنگام راه‌اندازی خودرو، به‌طور طبیعی صدایی کوتاه از پمپ به گوش می‌رسد. ولی پمپ‌های خراب در هنگام استارت‌زدن بی‌صدا می‌شوند. صدایی که شنیده می‌شود با آن ویز-ویزی که ممتد و قابل‌اعتناست، کاملا فرق دارد. این صدا منقطع و عادی است و نام‌آوایی شبیه «وینگ» دارد.

۴. دشواری در استارت‌زدن

هر زمان که خودرو را استارت می‌زنید، پمپ هم شروع به کار می‌کند. این یعنی پمپ‌ها در معرض استهلاک زیادی قرار دارند. اگر پمپ ضعیف شود و مشکلی در آن به‌وجود آمده باشد، خودرو به سختی استارت می‌خورد. این هم یکی دیگر از علائم خرابی پمپ بنزین است.

علائم خرابی پمپ بنزین

۵. کاهش قدرت موتور

وقتی که به خودرو فشار می‌آید و قدرت اندکی از خود نشان می‌دهد هم باید به وضعیت پمپ بنزین شک کنید. چه زمان‌هایی به خودرو فشار می‌آید؟ مثلا زمانی که در سربالایی هستید یا می‌خواهید شتاب بگیرید، خودرو در فشار قرار می‌گیرد. حال اگر پمپ آن خراب باشد، در حالت فشار که نیاز به افزایش سوخت وجود دارد، عملیات سوخت‌رسانی از سمت پمپ صورت نمی‌گیرد و قدرت موتور کاهش پیدا می‌کند.

۶. روشن‌نشدن خودرو

یکی از بدترین علائم خرابی پمپ بنزین که دیگر آب پاکی را روی دست‌تان می‌ریزد و قطعا به شما اعلام می‌کند که پمپ سوخته یا به‌طور کامل خراب شده، روشن‌نشدن خودرو است. وقتی پمپی در کار نیست، سوخت کافی برای موتور فراهم نمی‌شود و خودرو خاموش می‌ماند.

حتما بخوانید: آشنایی با سیستم سوخت رسانی خودرو و اجزای آن‌

۷. پرش موتور

از مهم‌ترین علائم خرابی پمپ بنزین می‌توان به پرش خودرو در سرعت زیاد اشاره کرد. زمانی که رانندگی می‌کنید و در سرعت‌های بالا با پرش خودرو مواجهید، یعنی پمپ بنزین‌تان آسیب دیده است. پرش موتور خطرناک است و می‌تواند کنترل خودرو را از دست‌تان خارج کند. پس حتما برای رفعش اقدامات لازم را انجام بدهید.

۸. افزایش مصرف سوخت

اگر خودرو مصرف سوخت زیاد و غیرعادی پیدا کرده است، یکی از دلایل مهم می‌تواند خرابی پمپ بنزین باشد. پس در صورت مشاهده چنین مشکلی حتما به تعمیرکار مراجعه کنید.

خرید و قیمت خودروی دست دوم و کارشناسی شده

دلایل خرابی پمپ بنزین چیست؟

با علائم خرابی پمپ بنزین آشنا شدید، حالا وقت آن است که به دلایل این خرابی‌ها هم پی ببرید. از جمله دلایل خرابی پمپ بنزین می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • رانندگی با سوخت کم

اگر با سوخت کم رانندگی کنید، احتمال دارد که پمپ بنزین داغ و خراب شود. در پمپ‌ها فیلترهایی وجود دارد که اگر سوخت کافی در خودرو وجود نداشته باشد، این فیلترها خیلی زود کثیف و مسدود می‌شوند. پس همیشه حجم بنزین را کنترل و بیشتر از یک‌-چهارم ظرفیت باک را پُر کنید. زمانی که به‌طور مدام با سوخت کم رانندگی می‌کنید، پمپ داغ می‌کند و دمای بالا آن را می‌سوزاند. پس هوای باک را داشته باشید.

حتما بخوانید: بهترین زمان تعویض روغن گیربکس چه موقع است؟

  • سوختن فیوز پمپ

اگر فیوز پمپ هم خراب شود، پمپ بنزین کار نخواهد کرد. جای فیوز در جعبه فیوز خودرو است و خرابی‌اش پمپ را از کار می‌اندازد. حواستان به فیوز باشد و هر چند وقت، یک‌بار به آن سری بزنید و از سلامتش مطمئن شوید. این کار اهمیت زیادی دارد. چون اگر فیوز پمپ آسیب ببیند، آن را با قیمتی بسیار کمتر از خود پمپ بنزین تعویض خواهید کرد. پس بهتر است با دقت‌کردن به وضعیت فیوز پمپ از هزینه‌های خرابی پمپ خود را دور نگه دارید.

  • بنزین نامرغوب و نامطلوب

علائم خرابی پمپ بنزین را شناختید؛‌ یکی از مهم‌ترین دلایل خرابی آن را هم بشناسید:‌ بنزین بد. اگر از سوخت نامرغوب استفاده کنید یا وضعیت باک چندان روبه‌راه نباشد (مثلا دچار کهنگی و فرسودگی باشد)، آلودگی‌ها به سمت پمپ جذب می‌شوند. نتیجه چیست؟ تخریب یا نیم‌سوزشدن پمپ. فشاری که به پمپ بنزین وارد می‌شود، آن را از پای درخواهد آورد.

علائم خرابی پمپ بنزین

چطور از خرابی پمپ بنزین جلوگیری کنید؟

همان‌طور که پیش‌تر هم گفته شد، یکی از راه‌های پیشگیری از خرابی پمپ بنزین، پُرکردن باک در حد متعادل و رانندگی‌نکردن با سوخت کم است. تا زمانی که علائم خرابی پمپ بنزین در خودرو مشاهده نشده هم نیازی به تعویض پمپ نخواهید داشت. در واقع، این بخش از خودرو از آن قسمت‌هایی نیست که نیاز به تعویض دوره‌ای دارند.

 استفاده از بنزین مرغوب هم می‌تواند تاحد زیادی از بروز مشکلات برای پمپ خودرو جلوگیری کند. نشانه‌ها و علائم خرابی پمپ بنزین را جدی بگیرید و نگذارید که دردسری بزرگ یعنی خرابی کامل این قطعه بر شما عارض شود. برای جلوگیری از خرابی و آسیب پمپ هم باید با دلایل تخریب آن که پیش‌تر مطرح شد، آشنایی داشته باشید. اگر دلایل را بشناسید و توصیه‌های پیش‌گیرانه را رعایت کنید با مشکل روبه‌رو نخواهید شد.

فروش سریع خودروی شما راحت و بی‌دردسر

در آخر

با علائم خرابی پمپ بنزین و موضوعات پیرامونش آشنا شدید. هر چه که بیشتر درباره خودرو و قطعاتش بدانید، کمتر در دردسر خواهید افتاد. گاهی شناخت نشانه‌های تخریب و مشکلات خودرو می‌تواند شما را سریع هوشیار کند تا با صرف هزینه‌ای اندک از بروز اتفاقات ناخوشایند درباره خودروی خود جلوگیری کنید. مثلا گاهی، فقط کافی است که یک قطعه کوچک را تعویض کنید تا مشکلات دیگر که جدی و بزرگ هستند به تبعش در قطعات مهم‌تر خودرو پیش نیایند. پس حواستان را جمع کنید و با معلوماتی که درباره پمپ بنزین خودرو کسب کردید، هوای ایمنی و سلامت خودروی‌تان را بیشتر داشته باشید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
200 نظرات
  1. کورشی
    کورشی می گوید

    سرعت لود وب سایتتون رو ببرید بالا دیر لود میشه مشتریاتون میپره اینجوری

    1. شهرام
      شهرام می گوید

      سلام ماشین۴۰۵مدل ۹۲دارم وقتی داغه خاموش میکنم بعدش استارت میزنم روشن نمیشه ولی وقتی که نیم ساعت یه ساعت میگذره دوباره روشن میشه .میشه بفرماییددلیلش چیه؟؟؟ ممنونم

      1. هادی حیدری
        هادی حیدری می گوید

        منم همین مشکل رو با پارس مدل ۹۱دارم .ممنونم اگه شما مشکلتون حل شده. محبت کنید و راهنمایی کنید

    2. محمد
      محمد می گوید

      سلام پراید ۱۳۱ دارم وقتی بنزین کم دارم دما که میره بالا پمپ بنزین از کار میوفته بعد یک ربع باز درست میشه.پمپ رو عوض کردم بازم ولی مشکل حل نشد…چه عیبی داره که قط میشه و بعد یکروب درست میشه?

  2. مهدی معینی وحید
    مهدی معینی وحید می گوید

    عالی بود

    1. سعید
      سعید می گوید

      سلام
      مهندس زانتیا ۸۹ دارم تو حرکت سرعت بالا ریپ میزنه، گاهی اوقات هم تو حرکت خاموش میشه میزنم کنار با تک استارت روشن میشه حرکت میکنم هیچ مشکلی نداره
      دلیل ریپ و خاموش شدم میشه از گرم شدن مغزی پمپ باشه؟

      1. منوچهر
        منوچهر می گوید

        سلام وقتتون بخیر
        بلی امکانش وجود دارد.
        امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  3. اکبر
    اکبر می گوید

    خدا رفتگانت را بیامرزد. ممنونم از اطلاعات خوبت…

    1. وحید ولی
      وحید ولی می گوید

      سلام
      ممنون از راهنمایی شما بنده ال۹۰ دارم ودر این ۳ماه اخیر ۳ بار پمپ بنزین عوض کردم ودوباره ماشینم بد کار میکنه که با این توضیحات شما دوباره باید پمپ بنزین من ایراد داشته باشد نمیدونم باید چکار کنم.

      1. منوچهر
        منوچهر می گوید

        درود بر شما وقت بخیر
        اگر از قطعه اصلی استفاده کردین و مجددا براتئن مشکل پیش اومده قطعا مورد خرابی در جای دیگری از خودروتون هست که نیاز به بررسی میدانی و بازدید داره که پیشنهاد میکنیم به نمایندگیهای مجاز برای پیدا کردن مورد اصلی و سپس خرید قطعه اقدام نمایید.
        سپاس از دلگرمیتون لطفا ما رو همراهی کنید.

      2. فرزاد پوراصغر
        فرزاد پوراصغر می گوید

        ۳ بار قطعه پمپ بنزین عوض کردین . چگونه تست مغزی و فشارشکن رو انجام دادید؟

  4. امیرمحمدی
    امیرمحمدی می گوید

    ممنون از اطلاعات مفید وجامع که در اختیار رانندگان می‌گذارید امیدوارم در پناه خداوند بزرگ به‌ این‌ کپرنیک ادامه‌ دهید خدا پشت وپناهتان

    1. منوچهر
      منوچهر می گوید

      درود بر شما وقت بخیر

      سپاس از دلگرمیتون لطفا ما رو همراهی کنید.

      1. مالک فخیمی از پارس آباد
        مالک فخیمی از پارس آباد می گوید

        بسیار کامل و ساده
        متشکرم

  5. کمال
    کمال می گوید

    آیا پمپ بنزین قابل تعمیر می باشد ؟ یا باید تعویض شود ؟

    1. منوچهر
      منوچهر می گوید

      درود بر شما وقت بخیر
      هم قابل تعمیر و هم قابل تعویض میباشد.
      بستگی به تعمیرکار شما داره.
      سپاس از دلگرمیتون با ما باشید و ما رو همراهی کنید.

    2. فرزاد پوراصغر
      فرزاد پوراصغر می گوید

      باسلام
      ۱۵ میلیون فقط با ۴۰۰هزارتومان حل شد
      دوستان خودرو ۲۰۶ مدل ۸۵ تیپ ۲ فرانسوی بخاطر اینکه آمپر خراب بود ۳ سال پیش پمپ بنزین مجموعه کامل عوض کردم.
      تااینکه ۶ ماه پیش خودرو درست کارنمیکرد ۴بارشمع عوض شد کوییل اصل فرانسه و واییرسرشمع ۳بارفیلرگیری وبرنامه آپدیت ۳بار وفشنگی ها و سنسورکیلومتر۳بار سنسوردورموتورواتصال منفی قویترو…و۱۰بار فیلتربنزین درتبریز تست سامان وتستهای موتور مختلف دوسه روز خوب میشد بعدش پیشنهاددادن بفروش یااینکه موتور تعمیراساسی کن حل میشه.
      دوستان علایم بدکارکردن ناک و مخصوصا سربالایی ها که خفه میکرد زورنداشت. حتی صفحه گفتن خرابه منظورم صفحهدیسک وکلاچ.
      اخرسر رفتم یه مانومتر آب و۱مترلوله بستمش مسیر بنزین واستارت ۵ ال ۶ بار کاملا استاندارد بود ولی بعداز ۱دقیقه افت میکرد خودم ازمکانیک آشنا آچارخرچنگی گرفتم پمپ رو بازکردم فشارشکن رو مارک خوب انداختم همه گفتن کامل عوص کن نکردم همه جاشوبادگرفتم یکی یکی لوله ها روبست فلزی زدم رفتم تست ماشین همه چی خوب خوب شده بود. ولی اینبار نه در سربالایی و سرعت خاموش نمیشد دردنده ۲و ۳ سرعت کم مخصوصا تعویض دندها و خوددندها وسرعت گیرها خاموش خاموش بااستارت بازدرست میشد آمپردورموتورهم بالا پایین تا استپر موتور هم تازه بود باضمانت اونم رفتم سومیتو شرکتی بدون گارانتی انداختم ودریچه گاز رو با انژکتور شستم همه چی عالی عالی است گازمیدی ماشین میخواد پروازکنه درحد خودش.
      حتما حتما فیلتر بنزینی که عوض میکنین جنس مرعوب بندازین و هر۵ سال یه بار حداقل باک روتمیز مخصوصا فیلتر داخل مغزی پمپ رو بدین سرویس کنن . وقبل از تعویض خودمجموعه ازتعمیرکار سوال وجواب بپرسین که چگونه تشخیص داده که باید مجموعه کامل پمپ عوص شه تواین گرونی .کسی تو تبریز نیست که تست پمپ رو بلد باشه فقط احتمال و تعویض و تعویض

      1. محمدرضا
        محمدرضا می گوید

        داداش پارس ۹۹ دارم با تمام تست ها و پارامترای درستی که توی دیاگ بوده و شمع وایر صافی بنزین عوض کردم و دریچه گاز و سوزن هارو شستم باز ماشین توی دنده دو و سه هنگام شتاب گیری کپ شدید داره و چهار جا توی شیراز رفتم هنوز درست نشده لطفا درصورت امکان راهنمایی کنید متشکرم

      2. محمدرضا
        محمدرضا می گوید

        سلام داداش مانومتر رو داخل کاپوت یا زیر صندلی برا پمپ به کار بردی

  6. farog baloch
    farog baloch می گوید

    سلام و درود خدمت شما
    ماشین من سوختش زیاد شده و هنگام باز کردن درب باک هوای از باک بیرون می‌آید بنظرتون پمپ بنزین رو عوض کنم یک‌جا بردم گفتند که مشکل از پمپ هست داغ می‌کنند در صورتیکه باک همیشه از نصف به بالاست

    1. منوچهر
      منوچهر می گوید

      درود بر شما وقت بخیر
      شلنگ های رفت و برگشت باک خودروتون و کنیستر رو بررسی کنید.
      سپاس از دلگرمیتون لطفا ما رو همراهی کنید.

  7. میثم
    میثم می گوید

    سلام.میثم هستم.بنده پژو ۴۰۵ مدل ۸۸ دارم.برای روشن کردن ماشینم حتما باید دو بار سوئیچ ماشینو باز و بسته میکردم تا دو بار صدای پمپ بنزینو بشنو کهماشی روشن بشه.بعد از چند وقتی بردم برای تست فشار پمپ بنزین که متوجه شدیم پمپ ضعیف شده.مغزی پمپ رو تعویض کردم.خوب شد.ولی الان بعد از یکماه مجددا ماشین بد روشن میشه.میخواستم ببینم مشکل از کجاست.متشکرم

    1. منوچهر
      منوچهر می گوید

      درود بر شما وقت بخیر
      اگر مثل حالت قبل اتفاق میفته که امکان خرابی پمپ وجود داره اگر ن بای بررسی میدانی انجام بشه چون دلایل بسیاری میتونه داشته باشه.
      سپاس از دلگرمیتون لطفا ما رو همراهی کنید.

    2. فرزاد پوراصغر
      فرزاد پوراصغر می گوید

      دوست من وقتی صدای پمپ بیاد و سخت روشن شه چندین استارت ۷یا بیشتر بله مجموعه پمپ عوض شه بهتره .
      ولی ۲ بار فشارشکن پمپ بنزین ایراد داره البته ببینید سربالایی شیب داره خفه میکنه یا نه اگه نه دست نزنید چون به قطع نمیشه گفت علایم زیادی داره شمع وایر . و شمع با کد اشتباه یا های کپی و فشنگی آب و رله .اگه اذیت نمیکنه دست نزنید

      1. علی
        علی می گوید

        سلام دوستان من پراید ۱۳۲. sx دارم مدل ۹۰.صبحا ماشین بعد از دو استارت روشن میشه ولی دور موتور میاد صفر پت پت می‌کنه و خاموش میشه.وایرشمع نو تست کرد مکانیک و سوزن انژکتور کاملا با دستگاه شست و استپ موتور و سنسور مپ رو هم عوض کرد ولی درست نشد حتی فیلر هم تنظیم کرد.صدای پمپ بنزین هم ممتد میاد ولی امروز کم شده صداش

        1. منوچهر
          منوچهر می گوید

          سلام وقتتون بخیر
          فشار ریل سوخت و پمپ بنزین رو بررسی کنید به علاوه اینکه حتما صافی بنزین رو تعویض کنید.
          امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  8. تاج کبیر ????
    تاج کبیر ???? می گوید

    باعرض سلام
    هنگام استارت صدای پمپ بنزین ماشینم کمی بیشتر از حد معمولی هست ماشین هم راحت روشن میشود وموقع حرکت ریپ می زند بعد از طی مسافتی ماشین راحتتر حرکت می کند در ضمن سوخت ماشین نسبت به قبل خیلی زیاد است نصف باک ۱۴۰کیلومتر پراید
    ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. منوچهر
      منوچهر می گوید

      درود بر شما وقت بخیر
      امکان خرابی و کثیف بودن انژکتور ها و سیستم جرقه زنی وجود داره.
      سپاس از دلگرمیتون لطفا ما رو همراهی کنید.

  9. معین
    معین می گوید

    سلام من ماشینم ۲۰۶ تیپ ۲ ۸۵ موتور فرانسس شتابش خیلی خوب بودصفحه کلاچ و تازه عوض کردم پیش تعمیر کار آشنا و مطمئن ولی شتاب ماشینم خیلی کم شده، موقعی که ماشین‌ سرده شتابش عادیه جون داره ولی یکم ک میگذره مثلا تو اتوبان وقتی سر سرعت گیر تمرز میکنم ماشین بزور شتاب میگیره و سر بالایی هم بدتر، سرعت کلی ماشین بزور به ۱۰۰ تا میرسه با صدای زیاد ک ب موتور خیلی فشار میاد بعضی اوقات هم مثلا تعداد دفعات روشن و خاموش ماشین از ۵ بار بیشتر میشه ماشین دیگه تا نیم ساعت روشن نمیشه تا سرد شه و روشن شه، با این تفاسیر پس مشکل من میتونه پمپ بنزین باشه؟ لطفا جواب بدین من خیلی جاها نشون دادم یکی گفت انژکتوره یکی گفت شمعه ، انژکتورک شستشو دادم با دستگاه مشکلی نبود شمع هم سالمه یکی میگه صفحه کلاچت مارکس خوب نیست
    ولی من با سرچایی ک از نت زدم حس میکنم همین پمپ بنزینه

    1. منوچهر
      منوچهر می گوید

      درود بر شما وقت بخیر
      ابتدا فشار ریل سوخت و پمپ رو بررسی کنید.
      سپس سیستم جرقه زنی و کویل رو مورد بررسی قرار بدید.
      سپاس از دلگرمیتون لطفا ما رو همراهی کنید.

    2. فرزاد
      فرزاد می گوید

      فشارشکن پمپ بنزینها عوض کن البته البته تعمیرکاران میگن کل مجموعه بخاطر دزدی و راختیشون . و مارک شرکتی بنداز ۱۰۰درصد مال منم ۲۰۶ مدل ۸۵ بود

    3. فرزاد
      فرزاد می گوید

      فشارشکن پمپ بنزینها عوض کن

  10. هومن
    هومن می گوید

    سلام من ماشین ورنا ۱۶۰۰دارم اخیرا باسردشدن هوا ماشین با ۴ تا ۵ استارت روشن میشه .وقتی سوییج رابازمی کنم صدای وزوز پمپ خیلی کم شایددرحدد ۲ ثانیه هست .پس ازروشن شدن درحرکت درشهر وجاده ازنظر قدرت وشتاب مشکلی ندارم . شمع و وایر رانیز جدیدا عوض کردم وانژکتورو شتشو دادم لطفا بفرمایید مشکل ازکجا می تواندباشد ممنون میشم

    1. منوچهر
      منوچهر می گوید

      درود بر شما وقت بخیر
      سنسور دمای آب خودروتون رو و فشار پمپ و ریل سوخت خودروتون رو بررسی کنید.
      سپاس از دلگرمیتون لطفا ما رو همراهی کنید.

  11. محمدرضا
    محمدرضا می گوید

    ممنون از آهنگایی شمامن ماشینم۲۰۶اس دی هست بعضی وقتا خودبه‌خود گاز میخوره یاوقتی موتور سرده استارت میزنی روشن میشه پاتو از رو گاز برداری خاموش میشه میشه از پمپ باشه

    1. منوچهر
      منوچهر می گوید

      درود بر شما وقت بخیر
      خودروتون باید با دستگاه عیب یاب دیاگ مورد بررسی قرار بگیرد.
      سپاس از دلگرمیتون لطفا ما رو همراهی کنید.

  12. پژمان
    پژمان می گوید

    سلام، خودروی پراید ۸۶ دارم، وقتی استارت میزنم ماشین خاموش میشه و باید گاز بدم تا روشن بمونه دلیل چی میتونه باشه. ممنون

    1. منوچهر
      منوچهر می گوید

      درود بر شما وقت بخیر
      استپر موتور خودروتون معیوب هست.
      سپاس از دلگرمیتون لطفا ما رو همراهی کنید.

    2. فرزاد
      فرزاد می گوید

      ازاستپر موتور
      کل استپرروبازکنین باانبردست سرشو بگیرین بچرخنین تا ۲۰ دور کل فنر و مجموعه رو شسته داخلش یه قطره روعن بزنین وبطورصحیح ببندید بعد کلش روباانژکتور شستشو بعد داخل دریچه رو بشورید بعدبسته و چندبار سوییچ رو بسته و باز کنین تعریف شه بشینه سرجاش استارت بزنین البته اول صبح قبل از گرم کردن ها .اگه دور موتور رفت یک تا یکو نیم بعداز گرم شدن اومد ۸۰۰ تا سالمه. و خاموش نکرد تا ۱ ساعت بعد رانندگی سالمه .

  13. رضا
    رضا می گوید

    سلام ۲۰۶تیپ۲دارم وقتی روشن میکنم حتما باید حدود سی ثانیه کارکند بعد حرکت کنم وگرنه ریپ میزنم هرجا بردم علتش را نفهمیدند ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. منوچهر
      منوچهر می گوید

      سلام وقتتون بخیر
      ایراد از کویل خودروتون هست.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  14. محمد
    محمد می گوید

    سلام و ممنون از اطلاعات مفیدتون
    اگر پمپ بنزین به صدا افتاده باشه آبا تعویض مغزی پمپ باعث رفع اون میشه یا کل پمپ باید عوض بشه؟

    1. منوچهر
      منوچهر می گوید

      سلام وقتتون بخیر
      بستگی به میزان خرابی دارد.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  15. کامیاب
    کامیاب می گوید

    سلام
    ماشینم استارت میزنم روشن نمیشه باید فیش پمپ سوخت رو دربیارم دوباره جا بزنم تا پمپم کار کنه
    دلیلش چی میتونه باشه؟ پمپ خرابه یا فیشش عوض کنم درست میشه؟
    پراید ۱۳۲ مدل ۹۱

    1. منوچهر
      منوچهر می گوید

      سلام وقتتون بخیر
      ابتدا پمپ رو باید بررسی کنید و از سلامتش اطمینان حاصل کنید سپس سیم کشی رو مورد بررسی قرار بدید.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  16. reza
    reza می گوید

    سلام خسته نباشی .ماشینم موقعی که بنزین حدودا ۱۰یا ۱۵ لیتر در باکش باشه موقع سر پیچ با کمبود بنزین مواجه میشه بعضی وقتها هم خاموش میشه تا موقعی که برسه به کفی دوباره باید استارت بزنم و روشن شه .پمپ بنزین هم دوبار تعویض شد ولی تاثیری نداشت. ماشینم پژوsd. خواهشا یه راهنمایی.

    1. منوچهر
      منوچهر می گوید

      سلام وقتتون بخیر
      فقط باید از سلامت باک و شلنگ مکش پمپ بنزین اطمینان حاصل نمایید.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  17. هومان
    هومان می گوید

    سلام و سپاس از ارایه مطلب . من دنا اتوماتیک توربو را چند روز پیش تحویل گرفتم . در حین حرکت مرتبا صدایی شبیه شروع استارت که برق برقرار میشه( و احتمالا صدای پمپ بنزین هست) ،را هر چند ثانیه می‌شنوم . انگار حین حرکت مرتبا پمپ بنزین صدای ویژ می‌کنه برای چندین ثانیه و بعد قطع میشه . این از خرابی پمپ بنزین هست ؟ توان ماشین مشکلی نداره

    1. منوچهر
      منوچهر می گوید

      سلام وقتتون بخیر
      با توجه به شرایطی که فرمودین خیر امکان خرابی پمپ وجود ندارد ولی بهتر است که به نمایندگیهای مجاز برای تست و سرویس مراجعه نمایید.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  18. داود
    داود می گوید

    سلام از سایت خوبتون
    من مغزی پمپ پرایدم را تعویض کردم ولی الان وضعیت ماشینم هیچ فرقی نکرده
    صدای پمپ در موقع استارت زیاد هست. شتاب ماشین کم شده. در سربالایی ها هرچی گاز میدم سرعت زیاد نمی‌شه ، اگه پمپ بنزین را به طور کامل عوض کنم خوب میشه؟؟

    1. منوچهر
      منوچهر می گوید

      سلام وقتتون بخیر
      باید از سلامت بقیه موارد اطمینان حاصل کنید و بعد از اون سراغ پمپ بنزین برید.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  19. علیرضا
    علیرضا می گوید

    من پمپ بنزینم زیر باک بود اوردم تو باک اما یادم نبود که پمپ بدون فشار شکن بگیرم الان دوتا فشار شکن رو ماشین هست در اصل حالا به نظر شما چی میشه؟؟؟؟ البته دود سیاه و کپ کردن هم داره ماشین علتش چیه؟؟؟

    1. منوچهر
      منوچهر می گوید

      سلام وقتتون بخیر
      علتش سوخت اضافه ای هست که داره وارد مدار میشه.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  20. محمدعلی
    محمدعلی می گوید

    سلام،۲۰۶صفر خریدم،بعد از دو ماه بعد از طی مسافتی حدودا ۳۰کیلومتر ،پدال گاز چند لحظه عمل نمیکنه وبا فشردن چند دفعه دوباره خودرو شتاب میگیره،،ممنون میشم علتو بگید

    1. منوچهر
      منوچهر می گوید

      سلام وقتتون بخیر
      سنسور پدال گاز معیوب است و باید تعویض شود.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

      1. علی
        علی می گوید

        سلام وقتتون بخیر

        من ماشین پراید دارم یورو ۴وقتی علامت بنزین به۳ نقطه برسه ماشین دیگه گاز نمیخوره خفه میشه

  21. محمدعلی
    محمدعلی می گوید

    سلام،دلیل عمل نکردن پدال گاز بعد مسافتی حدود ۳۰کیلومتری،بعد با چند دفعه فشردن پدال ودباره عمل کردن پدال،ممنون

    1. منوچهر
      منوچهر می گوید

      سلام وقتتون بخیر
      خرابی سنسور پدال گاز.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  22. فرزاد پوراصغر
    فرزاد پوراصغر می گوید

    ازعلایم خرابی سیستم سوخت رسانی که مجموعه پمپ بنزین باشد خفه کردن درسربالایی ها و درفشاربودن موقعی که سرنشینان کامل است خفه میکند. سرعت به سختی افزایش پیدامی کند . اگزوز پت پت می درنوک شمعها قهو های سوخته و تیره تیره به شکل لک هایی. پدال گاز ودریچه گاز با شما هماهنگ نیس به سختی دور می گیرد. در فشارگیری با فشارسنج فشارکم است یا استاندارد ولی بعد از چند دقیقه فشار کانل افت می کند که اگر تا ۵ ساعت ۴ بار افت کند طبیعی است پمپ بنزین نیم سوز نمی شود فشار شکن خراب است پمپ بنزین یکبار قطع میکند .درخودروهای جدید برای کاهش شیلنگ های برگشت فشارشکن داخل باک است و۲ نوع است بالوله بی لوله . پمپ بنزین فشاری درحدود ۱۰ الی ۱۸ بار تولید میکند و کار فشارشکن شکستن و کاهشبار بنزین است حتما درخودروهای که فشارشکن در بغل موتوراست ورودی بنزین به داخل موتور را چک کنین که برای ریل سوخت بسته به خودرو فشارها فرق می کند . حتما و حتما پیس کسی بروید که ابزارهای تست فشار بنزین داشته باشند الکی به کسی که تست عملی ودقیق نکرده اعتماد نکنید و نروید کل مجموعه پمپ بنزین خریداری کنیین شاید با یک باد فشرده وتمیز کاری مشکل شماروحل کنه . بخدا درتبریز ۱۳ تا برق کار و باطری ساز رفتم هیچکدام یک فشارسنج ساده نداشتن برای تست. در موقع تعویض مغزی پمپ به تعمیرکارتان بگویین که با لحیم جای سوکتهاو سرسیم ها رو محکم کنه . و اگرهم پمپ نو گرفتین ۴ تا بست فلزی بگیرین بزنین لوله های خروجی و ورودی پمپ .تشخیص درست مهمتراز هرنوع تعمیری ایست. به جایی که میروید به لوازم وابزارآلات تعمیر کار دقت کنین هم کامل و هم دکوری نباشد .

  23. علی صمدی۷۳
    علی صمدی۷۳ می گوید

    سلام وقت بخیر
    پراید مدل ۸۹تکسوز دارم ماشین راحت روشن میشه تک استارت
    شتاب دنده یک دو سه عالی
    تو سربالایی های ملایم دنده چهار جون نداره
    و ماشین از نفس میوفته
    دیسک صفحه تعویض
    شمع وایر تعویض
    فیلر گیری شده
    شستشو انژکتور شده
    بنزین مصرفی خوب
    ضمنا ماشین تو جاده کفی و سرپایینی
    عالیه
    اما تو سینه کشی ها کم میاره اصطلاحا ماشین مرده میشه و دیر دور بر میداره مگر با معکوس چهار به سه
    ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. منوچهر
      منوچهر می گوید

      سلام وقتتون بخیر
      لطفا کارکرد خودروتون رو هم بگید در بعضی موارد در کارکرد های بالا به علت اصطلاک زیاد و ضعیف شدن رینگهای کمپرس و روغن و کم بودن کمپرس در موتور در سر بالایی ها خودرو توان حرکت رو ندارد .
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  24. کارگر
    کارگر می گوید

    با سلام خدمت شما ماشینم پراید ۱۳۲هست وقتی درجا کار می‌کنه. سینه ماشین و فرمان لرزش داره و وقتی گاز میدم دور موتور میره روی هزار درست میشه می خواستم راهنمای کنید دسته موتور و رام هم سالم هست

    1. منوچهر
      منوچهر می گوید

      سلام وقتتون بخیر
      مشکلی نیست.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  25. صحرائی
    صحرائی می گوید

    با سلام و درود و تقدیر و تشکر بابت اطلاعات مفید و ارزشمندتون خدا خیرتون بده .
    ماشینم ۲۰۶ تیپ۲ مدل ۸۳ هستش و هنگام حرکت هراز چند گاهی خاموش میکنه و چندتا مکانیکی هم بردم و شمع انژکتور و فیلتر بنزین و سنسور گازشو عوض کردم ولی تغییری نکرده .هم توی جاده و هم توی شهر این اتفاق میافته. ممنون میشم اگه راهنمایی بفرمائید./

    1. منوچهر
      منوچهر می گوید

      سلام وقتتون بخیر
      ابتدا باید توسط دستگاه دیاگ خودرو رو مورد بررسی قرار بدید و سپس در صدد رفع مشکل بر بیایید.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  26. داریوش
    داریوش می گوید

    سلام خودرو من سوزوکی ویتارا اتوماتیک ۲۰۰۰ مدل ۸۹ می‌باشد ۱۷۰۰۰۰ کارکرده .با یک استارت روشن میشود در کفی خوب حرکت میکند . هنگام عبور از کمی سربالایی وفشار دادن گاز ماشین ریب میزند.گاز را که کم میکنم عادی میشود لطفاً راهنمایی بفرمائید.ممنون میشم.

    1. منوچهر
      منوچهر می گوید

      سلام وقتتون بخیر
      انژکتورها نیاز به شستشو و سرویس دارند.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  27. روح اله
    روح اله می گوید

    سلام دلیل پایین اومدن به یکباره آمپر بنزین و برگشت آن چی هست؟

    1. منوچهر
      منوچهر می گوید

      سلام وقتتون بخیر
      اگر به صورت ناگهانی رخ میدهد علتش خرابی درجه روی کلاستر هست.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  28. Mostafa
    Mostafa می گوید

    سلام من پراید ۱۳۲ مدل ۹۸ دارم ،وقتی گاز خودرو روی عدد ۴ میره،ماشین ریپ میزنه یا به اصطلاح ماشین خفه میشه ،زدم رو دستگاه،گفت خرابی سنسور میل سوپاپ،و این سنسور رو تعویض و خطا رو پاک کردم،ولی بعد یه مدت دوباره با این مشکل مواجه شدم و خودرو رو گاز چهار ریپ میزنه،دوباره زدم رو دستگاه ،باز هم خرابی سنسور میل سوپاپ نشون میده،البته به تازگی فهمیدم که وقتی باک خالی میشه و به دو خط میرسه،این مشکل واسش پیش میاد ،البته بعضی اوقات با باک پر هم همین مشکل به ندرت واسش پیش میاد،لطفا اگر کسی میتونه ،بنده رو راهنمایی کنه ،چون هر دفعه خیلی هزینه میکنم ولی اینرمسئله رو نمیتونم حل کنم،لطفا راانمایی کنید با تشکر

    1. منوچهر
      منوچهر می گوید

      سلام وقتتون بخیر
      در خودروهای انژکتوری به علت استفاده از سوخت دوم و جابجایی زمان بندی سوپاپ ها اکثرا خطای میل سوپاپ وجود دارد و مشکل شما از این مورد نیست.
      شما باید ریل سوخت گاز رو بررسی کنید و از سالم بودنش اطمینان حاصل کنید تا مشکلتون برطرف بشه.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  29. امیر
    امیر می گوید

    سلام وقتتون بخیر
    من تیبا ۱ مدل ۹۸ دارم ۲۸ هزارتا کارکرده باتری ۶ ماه عوض شده ۶۰ آمپر سپاهان شمع سوزنی بوش اصلی انداختم زمانی که ماشین دو روز میخوابه با تک استارت و پر گاز روشن میشه اما وقتی ماشین گرم میشه و دو سه ساعت کار میکنه زمانی که میخوام روشن کنم ۷-۸ استارت میخوره و خیلی کم جون روشن میشه بعضی وقتا هم سوییچ میبندم دوباره استارت میزنم که بازم با ۷-۸ استارت انگار بزور روشن میشه تو تابستون هم موقع کولر گرفتن بعضی وقتا خیلی کم گاز نمی خوره دینام رو هم نشون دادم سالمه دلیلش مشکل پمپ بنزینه؟؟

    1. منوچهر
      منوچهر می گوید

      سلام وقتتون بخیر
      فشار پمپ بنزین رو بررسی کنید امکانش هست.
      اما دقت داشته باشید که پمپ رو زمانی که داغ میشود بررسی کنید .
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  30. حمید
    حمید می گوید

    سلام خسته نباشید
    بنده ی ویتارا ۲۰۰۰دارم اتومات ماشینم تو تابستون وقتی کولر میگرفتم بعد ی مسافتی خود به خود تو سرعت خاموش میکرد که چند تا مکانیکی بردم یکی سیم کشیاشو دست کار کرد گفت یه سیم سیلندرات قطع بود ولی بازم خودروم تو سربالایی یا بعضی وقتا تو سرعت ریپ میزنه اما تو فصل سرما هیچ کدوم از این مشکلا رو ندارم
    و ی سریم پمپ بنزینمو شلنگ ورودیش به موتور رو ی مکانیک تست کرد گفت رویه ۲/۵هستش
    نمیدونم مشکل از کجاست اما خیلی وقته داره اذییت میکنه
    ممنون میشم کمک کنید
    هر مکانیکی یه چی میگه و ی جور خرج میتراشه
    مشکل اینه ی زمان خاموش میکرد که یکی دینام ماشینو عوض کرد نو انداختم یکیم سیم کشی چک کرد ی جور خرج اورد یکیم میگه پمپ بنزین نمیدونم والا چیکارکنم
    الان ریپ میزنه تو سرعت۸۰هی ی مسافتیو میزنه بعد ماشینم صداموتور بالا میره و شتابم ضعیف

    1. منوچهر
      منوچهر می گوید

      سلام وقتتون بخیر
      حتما در ابتدا فشار پمپ بنزینتون رو بررسی کنید در حالت گرم .
      و مورد بعدی اینکه برای چکاپ به نمایندگی های مجاز مراجعه نمایید تا مشکلتون حل بشه و جلوگیری بشه از مخارج اضافه.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  31. محمد
    محمد می گوید

    سلام خدمت شما
    جناب ماشین من ساینا مدل ۱۴۰۰
    یمدته که استارت میخوره اما روشن نمیشه بردم نمایندگی گفت درست کرده اما بازم درست نشد
    پیش باطری ساز بردم همه چیو نگاه کرد گفت همه چی سالم پمپ بنزین وایر شمع همه سنسورا هم نگاه کرد سالم بود
    گفت دو تاچیز میمونه یا پمپ بنزینم مشکل داره و رطوبت گرفته یا ایموبلایزر مشکل داره
    دوباره بردم نمایندگی الان دوروز ماشین خوابید با امداد خودرو بردم
    اونجا باهاش کار کرد روشن شد بعد من ازش پرسیدم چیکار کردی گفت به سیستم وصلش کردم ایموبلایزرشو تنظیم کردم من ماشینو تحویل گرفتم اومدم خونه خاموش کردم بعد که خواستم روشن کنم بازم استارت خورد ولی روشن نشد
    نمایندگی بهم گفت باک بنزینت رطوبت داره بزار باک خالی شه بعد بنزین سوپر بزن
    بازم بهم گفت که ساینا ۱۴۰۰ صافی بنزین نداره یعنی داخل پمپشه باید کلا پمپشو عوض کنی اگه بخوای صافیشو عوض کنی
    منم ماشینم از گارانتی درومده و اینکه به حرفش اعتماد ندارم چون زیاد مطمئن نیستم تشخیصش درست باشه
    الانم ماشینم استارت میخوره روشن نمیشه
    اگه امکانش هست یه کمکی بهم بکنید که چیکار باید بکنم
    ممنون

    1. منوچهر
      منوچهر می گوید

      سلام وقتتون بخیر
      دو تا مشکلی که بهتون گفتن درست هست ولی به نظر من خرابی ایمو بلایزر محتمل تر هست .
      شما ابتدا از صحیح بودن عملکرد ایو بلایزر اطمینان حاصل کنید و سپس سراغ تعویض پمپ بنزین برید.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  32. محمد
    محمد می گوید

    پیش مکانیک هم بردم گفت از نظر مکانیکی هم مشکلی نداره و همه چیزش سالم چون من فک کردم تایم زده اما اونم سالم بود

  33. امیر
    امیر می گوید

    سلام وقتتون بخیر
    ۲۰۶ SD دارم مدل ۹۸.
    چراغ چک ماشینم هر دو سه روز یکبار روشن میشه و خطای سنسور دور موتور و خطای کویل میده ولی فرداش که روشن میکنی ماشین رو چراغ چک خاموش شده.
    همچنین وقتی ماشین کاملا سرده(حداقل ۷/۸ ساعت خاموشی) سه چهار استارت میزنم ولی استارت نمیخوره بعد سری ۴ام یا پنجم روشن میشه.
    صدای موتور به نظرم اوکیه ولی شتاب ماشین خیلی کم شده.
    امروز هم تو خیابون یهو خاموش شد آمپر رفت بالا، چراغ روغن و چراغ باتری روشن شدن. پیاده شدم دیدم تمام آب رادیات ریخته رو زمین! بعد یک ربع که خاموش کردم. روشن کردم و راه افتادم هیچ مشکلی هم پیش نیومد.

    لطفا میشه بگید مشکل اصلی ماشین من چیه؟
    آیا این ایرادات ربطی به پمپ بنزین دارن؟

    1. منوچهر
      منوچهر می گوید

      سلام وقتتون بخیر
      سنسور دور موتور و کویل خودروتون نیاز به تعویض داره.
      در مورد نشتی آب هم باید رادیاتور و اتصالات شلنگها رو بررسی کنید و از سلامتشون اطمینان حاصل نمایید.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، لطفا در کنارمون بمونید و ما رو همراهی کنید.

  34. محمد
    محمد می گوید

    سلام استاد ماشین من پراید ۱۱۱ مدل ۹۳ یورو ۴ تو گرما ماشین گاز نمیخوره دور موتور بالا تر از ۳ نمیره تو راه هم از ۳ رد میشه دور موتور ریپ میزنه ولی هوا خنک باشه نمیشه اینجوری مکانیک دیاگ میزنه میگه مشکلی نداره خواستم نظر شما بدونم تجربه تون زیاده لطف میکنید یه راهنمایی کنید ببینم علت از چیه

    1. منوچهر
      منوچهر می گوید

      سلام وقتتون بخیر
      سنسور کیلومتر و سنسور دور موتور رو چک کنید مشکلتون حل میشه عزیز.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

    2. علی
      علی می گوید

      درود برشما
      پارس سال دارم،موقع روشن شدن ماشین درحالت درجا کارکردن ماشین ریپ میزنه وهنگام کولر گرفتن بیشترمیشه با کمی گازدادن ریپ قطع میشه،گاهی اوقات با تک استارت روشن میشه وگاهی اوقات ۲الی ۳بار باید استارت بزنی،شتاب ماشین کم شده ودر دور بالا احساس خفگی میکنه.

  35. پوریا
    پوریا می گوید

    سلام وقت بخیر.من ماشینم سمنده چند روزه سوییچو باز میکنم به جای صدای عادییه صدای بدی میاد از پمپ رو بنزینم روشن نمیشه و کار نمیکنه اصلا ولی رو گاز اوکی هم راحت روشن میشه هم روانه ماشین مشکل از پمپ بنزینه؟

  36. حاج علی
    حاج علی می گوید

    سلام وقت بخیر
    پژو۴۰۵ مدل۸۹ دوگانه کارخونه زیمنس دارم
    وقتی ماشین سرد هست با دو استارت یا استارت طولانی روشن میشه
    فشار سیفون موقع نصب روی ماشین۶۰ هست
    ولی وقتی داخل کارگاه تست فشار گرفتن ۸۰ شد
    علت این افت روی ماشین از چی میتونه باشه
    باتشکر

    1. حاج علی
      حاج علی می گوید

      سرسیلندر خشک تازه بسته شده
      سوزن ها و شمع و وایر و سایر ادوات تعویض
      سیم کشی بدون مشکل
      فقط سر راه سیم سیفون یک قطع کن گذاشتم میشه افت فشار بابت همین قطع کن باشه؟

  37. مصطفی
    مصطفی می گوید

    سلام،
    اقا من یه مشکلی دارم هیچ مکانیکی نتونسته حل کنه، واقعا اگر اینجا بتونید کمک کنید یک دنیا ممنون میشم،
    ماشین من وقتی موتور سرد میشه و خاموش میمونه یه مدت، چه تو گرمای ۴۰ درجه تابستون چه تو سرمای زمستون، وقتی میخوام استارت بزنم باید ۳-۴ ثانیه نگه دارم استارت رو و پا رو گاز باشه تا به سختی روشن بشه، ولی وقتی روشن میشه، دیگه اخ نمیگه، نه افت شتاب نه هیچ مشکل دیگه، همون موقع هم اگر خاموش کنی ماشین رو و مثلا ۵دقیقه بعد استارت بزنی، با نیش استارت روشن میشه! بردم شمع و کویل عوض کردن تست کردن درست نشد، سنسور اکسیژن و …، نشد، انژکتور شستشو دادم، نشد، ماشین کلا ۳۰ تا کار کرده، ۲۰۶ تیپ ۵، اخرین بار یه مکانیک گفت مشکل پمپ بنزین هست، ولی اینم بردم تست فشار زدن گفتن اوکیه فشارش! نمیدونم دیگه واقعا باید چیکار کنم… اگر برم پمپ بنزین کلا عوض کنم امیدی هست؟ چون هزینه زیادی داره…

  38. مهدی قیاسی
    مهدی قیاسی می گوید

    سلام آقا من ۲۰۶ تیپ دو مدل ۹۴ دارم ماشین زیاد که تو ترافیک و سربالایی میمونه تو سرعت پایین میخوام دنده عوض کنم خاموش میشه بعد بلا فاصله روشن میکنم را میفتم کلاجو میگیرم دنده بدم خاموش میشه باید سوییچو ببنده ده دیقه بعد روشن کنم الان خیلی بدتر شده تو مسیر کم و اتوبان اصلا اینجوری نمیشه همه چیش مث ساعت کار میکنه زیادی میمونه تو ترافیک و سربالایی اینجوری میشه
    ممنون میشم راهنماییم کنید

  39. کامیار
    کامیار می گوید

    درود برشما
    پارس سال دارم بعضی مواقع هنگام روشن شدن ماشین ریپ میزنه با کولر گرفتن ریپ بیشتر میشه(درجا کارمیکنه ریپ میزنه)یه کم گازبده قطع میشه،واینکه گاهی اوقات با تک استارت روشن میشه وگاهی اوقات ۲الی ۳بار باید استارت بزنی.صدای پمپ بنزین هم زیاد نرمال نیست.

  40. کامیار
    کامیار می گوید

    درود برشما
    پارس سال دارم بعضی مواقع هنگام روشن شدن ماشین ریپ میزنه با کولر گرفتن ریپ بیشتر میشه(درجا کارمیکنه ریپ میزنه)یه کم گازبده قطع میشه،واینکه گاهی اوقات با تک استارت روشن میشه وگاهی اوقات ۲الی ۳بار باید استارت بزنی.صدای پمپ بنزین هم زیاد نرمال نیست.شتاب ماشین هم کمترشده داخل دور بالا ماشین احساس خفگی میکنه

  41. علی
    علی می گوید

    درود برشما
    پارس سال دارم،موقع روشن شدن ماشین درحالت درجا کارکردن ماشین ریپ میزنه وهنگام کولر گرفتن بیشترمیشه با کمی گازدادن ریپ قطع میشه،گاهی اوقات با تک استارت روشن میشه وگاهی اوقات ۲الی ۳بار باید استارت بزنی،شتاب ماشین کم شده ودر دور بالا احساس خفگی میکنه.

  42. وهاب
    وهاب می گوید

    سلام ماشین پراید مدل ۹۰دارم ماشینم صبح تا بعدظهر که هوا هنوز کمی خنکتر است بدون عیب کار میکندولی بعد که هوا گرم میشود صدای پمپ بنزین ماشینم عوض میشود کشش ماشین میاد پایین گاز خورش خیلی میاد پایین گهگاهی هم خاموش میشود خلاصه خیلی ازیت میکنه لطفا راهنماییم کنین علت خرابی چیست؟

    1. کریم
      کریم می گوید

      سلام وقت بخیر، ماشینم پرایده مدل ۸۴رو بنزین با تک استارت روشن میشه و صدای پمپ بنزین هم میاد ولی تو جاده از سرعت معمولا ۱۰۰به بالا ریپ میزنه گاز را ول میدم سرعت میاد پایین قطع میشه مخصوصا تو سربالایی ها اذیت میکنه ریپ میزنه مشکل از چیه ممنونم از راهنماییتون

  43. محسن
    محسن می گوید

    با سلام ۲۰۶ sd دارم حدود ۴۰ کیلومتر ۳۰ کیلومتر بعضی موقع بیشتر هم رانندگی میکنم ماشینم دور موتورش ۳ رو رد میکنه خفه میکنه و دور موتور میاد پایین و ماشین راه نمیره بعضی موقع هم خاموش میشه بعد یک ربع میتونم باز به راهم ادامه بدم یعنی ماشینم خاموش میکنم یساعت بعدش دوباره ۳۰ کیلومتر میتونم برم و دوبار مشکل تکرار میشه چه مشکلی میتونه داشته باشه؟

  44. محمد زمانی
    محمد زمانی می گوید

    سلام خسته نباشید پراید ۱۱۱ مدل ۹۰ وقتی ماشین روشن میکنم اولش خنک هستش قشنگ کار می‌کنه و شتاب عادی داره بعد ک داغ میشه یکم ریپ میزنع و دیگ گاز نمیده هر چی گاز میدم بدتر خفه می‌کنه باکس تازه تمیز کردم مغزی پمپم تعویض کردم ولی بازم بعد ی مدت اینجور میشه علتش چی می‌تونه باشه ؟

  45. محمد
    محمد می گوید

    سلام ماشین پراید مدل ۸۸ وقتی ماشین سرده به سختی روشن میشه یعنی باید استارت زو زیاد نگه دارم یا بعد روشن شدن باید گاز بدم تا خاموش نشه ، استوپر، سنسور مپ، سنسور اکسیژن ، دریچه گاز ، رله دوبل، شمع وایر، فشنگی اب، سنسور دور موتور،همرو یا عوض کردم یا چک کردم اما درست نشده ماشین چیکار کنم به نظرتون؟

  46. حسین
    حسین می گوید

    سلام وقتتون بخیر ‌‌
    پراید مدل ۹۱دارم که تو حالت خلاص درجا وموقع کلاچ گرفتن گاز میخوره و دورموتور رو دو وایمیسته و کلا دیر شتاب میگیره وتو سربالایی ها کم میاره چند بار دیاگ زدم هیچ خطایی نشون نمیده ولی با این حال مکانیک استپر موتور عوض کرد ولی بازم همون مشکلات دارم در ضمن انژکتور ها شسته شده دیسک و صفحه و شمع و وایر در حدنوهستن ممنون میشم اگه راهنمایی کنین

  47. aqa yashar
    aqa yashar می گوید

    سلام استاد. ۴۰۵slxمدل ۹۰دوگانه دستی
    سنسور اکسیژنش خراب شده . ماشین تو حرکت خاموش میشه چراغ چک میزنه . هرچی بخوای گاز بدی کار نمیکنه میتونه از پمپ بنزینش باشه

  48. حسین
    حسین می گوید

    سلام دوست عزیز
    پژو پارس دارم مدل ۸۴ دوگانه cngدستی
    وقتی ی مسیر طولانی یک ساعت ب بالا باماشین میرم ی شب ک ماشین میخوابه فرداش روشن نمیشه فقط با هل دادن
    باطری سالم
    سنسور دور موتور عوض کردم
    شمع و وایر عوض کردم
    پمپ بنزین فشار سنج گذاشتم سالمه
    سوزن انژکتور سالم
    روی بنزین هم خاموش میکنم و روشن میکنم

  49. محمد
    محمد می گوید

    سلام وقتتون بخیر
    من پیکان وانت دارم و در حال حرکت روی گاز cng ماشین خاموش میشود،بلافاصله که سوییچ را باز میکنم صدای پمپ بنزین نمیاد و باید ۱۵ دقیقه ای ۱ ساعت منتظر بمونم تا ماشین روشن بشه
    میدونید مشکل از کجاست؟
    روی بنزین تا حالا خاموش نکرده، همش رو گاز خاموش میکنن

    1. منوچهر
      منوچهر می گوید

      سلام وقتتون بخیر
      گرمکن گاز و ریل سی ان جی رو مورد بررسی قرار بدین.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  50. سجاد
    سجاد می گوید

    سلام پراید ۱۳۱ مدل ۹۴ ۱۷۰ تا کار
    چهار پنج بار استارت میخوره تا روشن بشه تو دنده ۱۲۳ خوب دنده چهار پنج دو موتور از ۳ به بالا نمیره مخصوص تو سر بالای چراغ چک شم روشن خاموش میشه دستگاه زدم از سنسور اکسیژن هستش
    ب تازگی پمپ بنزین قطع وصل میشه

    1. منوچهر
      منوچهر می گوید

      سلام وقتتون بخیر
      سننسور اکسیژن پمپ بنزین خودروتون نیاز به تعویض داره.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  51. توحید
    توحید می گوید

    پراید ۱۳۲ مدل ۹۰ دارم تو ترافیک ویا تو رانندگی ی دفع خاموش میکنه بعد ۱۰ دقیقه روشن میشع توفصل گرما بیشتر اتفاق می افته

  52. مهرداد معززی
    مهرداد معززی می گوید

    سلام من یه تیبا دارم ۲۵۰۰۰ تا راه رفته صبح ها وقتی استارت میزنم روشن نمیشه یه وقتایی حالت نیمه روشن میشه دوباره خاموش میشه بعد روشن میشه وقتی که روشن میشه در طول روز با تک استارت هر چند بار که بخوام با اولین استارت روشن میشه دیاگ هم زدم هیچ خطایی نداره ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

  53. رضا
    رضا می گوید

    سلام و درود
    وقت بخیر

    پراید ۱۳۱ مدل ۹۸ دارم زیر ۲۰ تا کارکرد
    از وقتی تحویلش گرفتم ماشین ریپ میزد و خف میکرد حین حرکت
    سنسور دور موتور عوض کردم
    دو بار انژکتور شستم
    شمع وایر عوض کردم
    کامل درست نشد
    الان جدیدا حین حرکت یا حالت درجا موتور خاموش میشه مخصوصا وقتی کولر میگیرم. وقتی خاموش‌ میشه تا ۱۰ دقیقه استارت میخوره ولی روشن نمیشه. بعد از ده دقیقه خودبخود بااستارت روشن میشه. باطری ساز بهم گفت یا پمپ بنزینته یا رله دوبل. گفتن اون حالت باید پیش بیاد من تست بگیرم. منتهی از شانس من تو تعمیرات ماشین اصلا خاموش نکرد
    ممنون میشم نظر کارشناسی شمارو بدونم

  54. اسنپی
    اسنپی می گوید

    سلام
    تیبا ۹۳ دارم ، چند وقته ماشین حین حرکت تو سرعت های متفاوت گاز نمیخوره و ریپ میزنه ، مخصوصا وقتی سرعت ماشین کم شده و میخوام دوباره شتاب بگیرم ،، ضمن اینکه صدای پت پت اگزوز هم دراومده که نمیدونم به این مشکل ربط داره یا نه
    دیاگ هیچ اخطاری نشون نمیده
    سنسور اکسیژن نو و جنس مرغوب
    سوزن انژکتورها صحیح و سالم
    دریچه گاز و استوپر تمیز
    صافی بنزین تعویض

  55. ابراهیم
    ابراهیم می گوید

    با سلام
    من ماشین ۲۰۶ مدل ۹۶ دارم که برای اولین بار سال گذشته وقتی ی مسافت طولانی رو طی میکردم و هوا حسابی گرم بود بعد از بد رد کردن ی سرعت گیر احساس کردم یهو زور ماشین کم شد و هر چی گاز میدادم دور موتور از سه به بالا نمی رفت اما پس از این که ماشین رو خاموش و روشن کردم مشکل برطرف شد و بعدش دوباره این مشکل ایجاد نشد تا این که باز امسال با گرم شدن هوا این مشکل ایجاد شده و بعضی وقتا در حالت خلاص هم هر چی گاز بدم دور موتور از ۵ به بالا نمیره
    به تعمیرکارای زیادی مراجعه کردم بضی ها میگن مشکل از سیفون بنزینه برخی میگن سنسور میل سوپاپ مشکل داره
    ممنون میشم راهنماییم کنید

  56. آریا
    آریا می گوید

    سلام و درود
    بنده ۴۰۵مدل۸۳دارم
    پمپ بنزینش توی گرما انگار قطع و وصل میشه
    باید خاموش کنم و بعد ذوشن کنم که بازم بعد از ۱۰۰متر دوباره باید بزنم بغل
    به نظرتون تعمیر میشه؟یا تعویض کنم
    اگر تعمیر میشه چه جوری تعمیرش کنم

  57. حسینعلی
    حسینعلی می گوید

    باسلام. بعدازمدتی بنزین بایدتوسط پمپ قطع بشه ولی ازماشین من یکسره هست. وسوخت ماشین خیلی بالاست. یکسره بنزین میادوپمپ قطع نمیکنه لطفاعلت وخرابی وراه برطرف کردنشوبرام توضیح دهیدماشینم پژو۴۰۵معمولی مدل ۸۵هست. ممنون میشم ازپاسخ استادان

  58. محمد
    محمد می گوید

    سلام، پراید۱۳۱ مدل ۹۳ دارم. صبح ها ماشین استارت میخوره و پت وت میکنه و خاموش میشه ولی استارت دوم روشن میشه اولش مقداری دود سیاه داره. تو حرکت در زمان گرمای هوا اندکی کپ داره. فشنگی اب، مپ سنسور ، استپر، شمع و وایر هم تعویض شده. در طول روز بعد از استارت اول صبح به راحتی روشن میشه

  59. رضا
    رضا می گوید

    سلام وممنون از راهنمایی
    کاپرا مدل ۹۰ صبح ها چند بار باید استارت بخوره تا روشن بشه و گاز باید نگه دارم یه دقیق تا گرم بشه وقتی موتور گرمه با یک تک استارت روشن میشه ضمنا چراغ چک ش هم روشنه .سنسور اکسیژن و شمع رو عوض گردم و انژکتور را هم شستم ولی وقتی موتور سرده اذیت می کنه صدای پمپ بنزین هم میاد . فشار بنزین هم وقتی حالا گرم بود خوبه وقتی موتور سرده امتحان نکردم ِلطفا راهنمایی فرمایید

  60. علیرضا
    علیرضا می گوید

    سلام چراغ چکم روشن بود ماشین تو حرکت ریپ میزد و صدای ترکیدن از موتور میومد بعد اینکه دادم خطا هاشو حذف کنن هرچی میخواستم حرکت کنم پدال و فشار میدادم به زور دو قدم میرفت خاموش روشنش میکردم تا حرکت کنه اونم کم صدای پق و پوقشم تا سر کوچه بود علت خرابی پمپ بنزین؟؟؟؟

  61. خلیلی
    خلیلی می گوید

    سلام، پراید ۱۳۲ مدل ۸۹ دارم، یکسال و نیم پیش پمپ بنزین تعویض شد از اون موقع به بعد هر یکی دو ماه یکی از شلنگهای بنزین داخل موتور دچار پارگی میشه…تا الان ۷ بار این اتفاق افتاده، ممنون میشم من رو راهنمایی بفرمایید که مشکل از کجاست.

  62. javad rajabi
    javad rajabi می گوید

    سلام،ماشینم وقتی آروم گاز میدم و سرعت میگیرم خوبه اما وقتی یهو پدال رو فشار میدم ماشین شدیدن ریپ میزنه،ممنون میشم پاسخ بدین

    1. منوچهر
      منوچهر می گوید

      سلام وقتتون بخیر
      سیستم سوخت رسانی و انژکتور ها رو مورد بررسی و شستشو قرار بدین.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید

  63. امیرحسین
    امیرحسین می گوید

    سلام ۱۱۱مدل نود هفت دارم یه مدته اول ک ماشینو روشن میکردم گاز میدادم ریپ میزد بعد بعضی وقتا تو حرکتم ریپ میزدو خوب میشد شمع نو وایر نو کردم صافی ب موقه تعویض میکنم این سری بضی وقتا باید چندبار استارت بزنم تا ماشینم روشن بشه بعد دوباره خوب میشه صدای موتورم احساس میکنم یکم زور میزنه انژکتوراشم تازه شستم زور ماشینم کم شده

  64. احمد
    احمد می گوید

    ۲۰۶ مدل ۹۹ دارم چند روزه فقط زمان استارت صبح ریپ مز زند و سخت روشن می شود، البته وقتی ۵ ساعت خاموش بود عصر هم کمی سخت روشن می شود ، بفرمایید علتش چیست؟

    1. منوچهر
      منوچهر می گوید

      سلام وقتتون بخیر
      سنسور دمای آب رو چک کنید.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید

  65. محمدرضا
    محمدرضا می گوید

    سلام پارس تیوفا ۱۴۰۰ دارم بعضی وقتا باید دو یا سه بار سویچ را باز وبست کنم تا صدای پمپ بنزین بیاد بعد روشن بشه شتاب گیری هم کند شده

  66. وحید
    وحید می گوید

    سلام مهندس من دنا پلاس توربو اتومات دارم مدل ۱۴۰۰الان چندروزه هنگام رانندگی گاهی مواقع پدال گاز ازکار میفته طوری که باسرعت ۲۰تا بیشتر ماشین حرکت نمیکندولی با چندبار بازی کردن با پدال گاز مشکل حل میشودونکته جالب اینکه اگر گوشه سمت چپ پدال گاز رو فقط فشار بدم ماشین بی اشکال کار میکنه ممنون میشم کمکم کنید چون نمایندگی فعلا نتونسته کاری کنه وهنگام استارت زدن گهگاهی باید سوئیچ رو یکم اضافه تر از حد معمول بپیچونم تا ماشین استارت بخورد.

  67. مارال
    مارال می گوید

    سلام وقت شما بخیر
    ماشین من پژو slx سر سرعتگیرا یا فلکه که کلاچ میگیرم خاموش میکنه مخصوصا کولر که روشن باشهو گاهی وقتا وقتی درجا کار میکنه و فن روشن میشه خاموش میشه، تو حرکت هم هی ریپ میزنه و خاموش میشه، باطری و مپ سنسور و رله دوبل عوض کردیم فایده نداشت، یه سیم منفی هم از باطری به بدنه اضاف کردیم بازم فایده نداشت، دیاگ که میزنن میگن ایراد سیستم کوئل نشون میده ولی هیچ تعمیرکاری قطعی نمیگه چشه و فقط میگن ممکنه کوئل هم عوض کنی بازم درست نشه دیگه واقعا نمیدونم چکار کنم ممنون میشم اگه اطلاعاتی دارید راهنماییم کنید

  68. حسام
    حسام می گوید

    سلام ماشینم ۲۰۶ تیپ۲ مدل ۹۵ ماشینم وقتی توی ترافیکم و با دور موتور کم پدال فشار میدم ماشین میپره تا زمانی ک دور موتور ببرم بالا درس میشه و احساس میکنم موقع شتاب گیری خیلی کنده ممنون میشم مشکلشو بگین

  69. آرام
    آرام می گوید

    سلام یه پراید ۸۴دارم ماشین تو حرکت یا تعویض دنده یه دفعه ستایش گرفته میشه تا یه تایمی بعد که گاز میزنم خوب میشه هی شتاب گرفته میشه بعد ول میکنه
    مشکل از کجاست که موتور ماشین کم میاره باید دنده بیام پایین بعد دوباره دنده بدم

  70. نوید
    نوید می گوید

    سلام خواهشا جواب من رو بدین هرجا میرم یک چیزی بهم میگن دیگه خسته شدم …. سوزن انژکتور ماشین پژو ۲۰۶ یک سره بنزین میداد و قطع نمیکرد و تعویضش کردم باطری ساز گفت یکم باهاش بچرخ تا بنزین توی اگزوز خارج بشه و دود سفید و ابی که میده قطع بشه . در ۲۴ ساعت اول دود قطع شد ولی از روز دوم دود با شدت کمتر به همون رنگ سفید و ابی مجدد شروع شد باطری ساز گفت روغن سوزیه رفتم پیش مکانیک گفت موتور مشکل نداره بلکه توی روغن موتور هم بنزین رفته و روغن کاملا بوی بنزین میده باید باهاش راه بری تا بنزین کامل خارج بشه در حالی که روز اول قطع شده بود دود و مجدد شروع شد البته با حجم کمتری ….. حالا باطری ساز میگه موتور تک کار میکنه ولی مکانیک میگه موتور مشکل نداره فقط توی روغن هنوز بنزین هست . دیگه واقعا خسته شدم هرکدوم یک چیزی میگن

  71. امین
    امین می گوید

    سلام استاد ی پژو مدل ۸۶دارم شمع وایر دیسکو صفحه گیر بکس و تعویض ماشینم کمپلت تعمیره ولی هنگام سربالایی یا کولر گرفتن جون ماشین گرفته میشه اصلا با پرایدم نمیشه مقایسش کرد با فشار سنجم اندازه گرفتم فشار پمپم خوبه شیمم گرفتم باز تنظیمه ب نظرتون مشکلش از چیه اگه میشه جواب بدین

  72. میلاد
    میلاد می گوید

    درود
    وقت بخیر
    پراید انژکتور مدل ۸۴ ساژم دارم،۱۸۰ هزار کیلومتر کار کرده،ماشین در هنگام روشن شدن،گه گدار ۳ کار میکنه،در حین حرکت هم گاهی ریپ میزنه
    موتور رو تعمیر اساسی کردم
    سوزنها،شمع ،وایر ،کنیستر،کوئل کامل تعویض شده ولی بازم اذیت میکنه و رفع نشده،تست فشار بنزین رو هم گرفتم موردی نداشته،واقعا داره کلافم میکنه،ممنون میشم راهنماییم کنید.

  73. حسین
    حسین می گوید

    سلام ساینا ۹۸دارم چند وقتی باک نصف میشه یعنی پر بودنی این مشکل رو نداره زمان استارت صبح ریپ مز زند و سخت روشن می شود، البته وقتی ۵ ساعت خاموش بود عصر هم کمی سخت روشن می شود ، بفرمایید علتش چیست؟

  74. علی
    علی می گوید

    سلام وقت شما بخیر
    پژو پارس دارم
    مشکلی که ماشین داره هنگامی که سوییچ ماشین رو میبندم تقربیا تا دو ثانیه بعد ماشین به طور بدکار خاموش میشه
    اول خیال میکردم از مغزی سوییچ
    رفتم چک کردم این نبود
    پیش برق کار میرم بهم میگه برو تنظیم موتوری
    پیش تنظیم موتوری میرم میگه برو برق کار
    البته مشکل دیگه که داره هنگام شتاب گیری ماشین خفه میکنه..‌باید به طور آروم آروم گاز داد تا خفه نکنه
    ممنونم از شما

    1. منوچهر
      منوچهر می گوید

      سلام وقتتون بخیر
      قطعا مشکل از سیستم برق خودروتون هست که در زمان خاموش شدن برق رو دیر قطع میکنه و لطفا به تعمیرکار ماهر مراجعه نمایید.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  75. چگینی
    چگینی می گوید

    با سلام خودروی ۲۰۶ من هنگام حرکت بین دور موتور ۲ و ۳ به شدت اصطلاحا سکته دارد و ریپ میزند هیچکس نمیتواند عیب را برطرف کند اکثرا ایراد رو مشکل برقی و کامپیوتر عنوان میکنند
    لطفا راهنمایی بفرمایید

  76. Hassan
    Hassan می گوید

    بسیار عالی بود مطالب

  77. M
    M می گوید

    سلام
    زنگ زدن باک باعث سوختن مغزی پمب بنزین می شه

  78. احسان امیدی
    احسان امیدی می گوید

    سلام استاد، وقتنون بخیر.
    بنده ۴۰۵ مدل ۸۷ تک یوز دارم.
    امروز غروب که ماشین روشن کردم متوجه صدای وور وور وور کلفتی از قسمت عقب میشنیدم. خاموش کردم که ببینم ثدا میوفته یا نه،
    سوئیچ و که دوباره باز کردم دیدم صدای گیزه بنزین که میخواد فعال بشه عوض شده صدای ناهنجاری شده،
    ممنون میشم راهنمای کنید
    با سپاس

    1. منوچهر
      منوچهر می گوید

      سلام وقتتون بخیر
      اتصالات اگزوز و منبع انباری عقب رو چک کنید احتمالا صدا از اون قسمت بوده است.
      امیدوارم این مطلب براتون مفید بوده باشه ، در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  79. یوسف
    یوسف می گوید

    بسیار عالیبد مێرسی

  80. آرش
    آرش می گوید

    با سلام خودروی پارس دارم تازه موتور تعمیر اساسی شده دو هفته هست وقتی روشن میکنم صدای پمپ خیلی بیشتر شده اخیرا روی بنزین کمی هم نوسان داره موتور در جا در سرعتهای بالا هم ماشین بشدت میلرزه که با کم شدن سرعت لرزش رفع میشه فیلتر بنزین عوض کردم و بنزین باک رو تا نصف پر کردم باز رفع نشد

  81. مرتضی
    مرتضی می گوید

    سلام وقت بخیر ،پراید۱۳۱سال ۹۸ رو دارم ،ماشینم بعد استارت حتما باید چند ثانیه اب صبر کنم ،بخوام سریع حرکت کنم چه در زمان سرد و چه زمان گرم کپ یا اصطلاحاً پدال گاز کارنمیکه ولی ایست کنم این تایم رو حرکت میکنه استپر و سنسور دریچه گاز رو عوض کردم سیستم سوخت رو هم بررسی و از ریل سوخت تست گرفتم ممنون میشم راهنمایی کنید

  82. ارسطو
    ارسطو می گوید

    سلتم تازه ۲۰۶ مدل ۸۸ تیپ ۵ خریدم بعد از خاموش شدن کامل ماشین تا چند دقیقه صدای پمپ بنزین میاد عادی هست یا مشکل داره پمپ بنزین

  83. بنیامین
    بنیامین می گوید

    سلام، اشتباهی تو باک پراید صبا که ۲۰ لیتر بنزین داشت، ۲ لیتر آب ریختم، تعمیرگاه بردم بعد از خارج کردن حدود ۵ لیتر مایع از باک و تعویض شمع ها راهش انداختن، الان بعد از مصرف دوباره ۱۰ لیتر هنور هم روی بنزین موتور بد کار میکنه ، دیاگ هم زدم چیزی نشون نداده، به نظرتون مشکل از چیه؟

  84. پیمان
    پیمان می گوید

    سلام استاد خسته نباشید
    ماشینم پراید ۱۱۱مدل ۹۵
    وقتی ماشین خنکه (باک پر)گاز خوردنش عادیه تو حالت درجا
    اما یکم ک ماشین گرم میشه وقتی گاز میدم حالت خفگی انگار ک یه دل میزنه بعد یهو گاز میخوره
    و جالبه وقتی چراغ بنزینم روشنه ماشین میزون میشه
    یعنی موقع گاز دیگه دل نمیزنه
    سنسور مپ
    سنسور اکسیژن
    شمع
    وایر
    کوئل
    هم تعویض کردم بازم درست نشد
    ممنون میشم راهنماییم کنید
    سپاس از وبسایته خوبتون…

  85. حبیب
    حبیب می گوید

    سلام وقت بخیر پراید مدل ۹۱ ،سوییچ رو باز میکنم صدای پمپ بنزین نمیاد و ماشین استارت میخوره روشن نمیشه،قبلن هم اینجوری میشد ولی بعد نیم ساعت روشن میشد،رله دوبل را هم ی بار عوض کردم باز روشن نشد،علتش چی هست مهندس؟

  86. شاهین
    شاهین می گوید

    سلام استاد ماشین من بعضی وقت ها جون نداره وبعضی وقت هاخوبه و بعد از خاموش کردن خودرو صدای قول قول از پمپ شنیده میشه فشارشم گرفتم ۴ بار اومد باید مغذی تعویض شود یا مشکل از جای دیگه است؟

  87. بهنام محمودیان
    بهنام محمودیان می گوید

    سلام با سپاس از نظرات کارشماسی شما
    ال ۹۰ دارم وقتی مقدار بنزین باک کم میشه در سربالایی یا سرپایینی موتور روشن خاموش میشه انگار بنزین کم میاره . پمپ رو تمیز کردم . علت را بفرمایید

  88. حانی
    حانی می گوید

    ماشینم ۲۰۶ تیپ ۲ بعد از ۲ ساعت رانندگی تو دنده ۳_۴ ریپ میزنه و گاز نمی خوره و سرعت ماشین پایین میاد و با دنده عوض کردن و در حالت خلاص گاز دادن برای مدتی به شرایط نرمال بر میگرده چند بار دیاگ زده شده اما هیچ خطایی نشون نمیده مشکش رو پیدا نمیکنند، چه کنم؟

  89. محمدرضا
    محمدرضا می گوید

    با سلام بنده پارس سال ۹۹ دارم ماشین در دنده دو و سه هنگام شتاب گیری کپ شدید داره تا جایی که هرچی گاز میدم برعکس دورموتور میاد پایین و در همین لحظه یه صدایی شبیه ترکیدن بادکنک از داخل موتور قسمت هواکش ها میاد.دریچه گاز و سوزن ها شسته شده.شمع و وایر عوض شده.تمام پارامترها توسط دیاگ بررسی شده و هیچ خطا و اشکالی ندارد.میگن ایسیو زیمنسه و دریچه گاز ایران کاربراته و سنسور دریچه تیپ زیمنسه.البته پارامتر سنسور تو حالت زاویه صفر روی دویسته که میگن پارامترش کمه که با نوع تعویض شده و برعکس دور موتور رو دور اروم رفته بالا و محبور شدم مال خودش بندازم روش و جایی دیگه گفتن سنسور موردی نداره.کاتالیز هم برداشته شده و خطای سنسور اکسیژن هم تاحالا نداده.ماشین بسیار کم جون شده.توی رانندگی هر بار یه سنسور رو سوکتش برداشتن و تغییری نکرده.تاحالا چندجاهم رفتم کسی عیبشو نفهمیده.لطفا راهنمایی کنید

    1. محمدرضا
      محمدرضا می گوید

      لطفا راهنمایی بفرمایید

  90. مصطفی
    مصطفی می گوید

    سلام
    ببخشید ماشین بعضی وقتا تو جاده کولر که میگیرم ماشین دور موتورش از ۳ بالا نمیره و به غیر این هم ماشین تو دنده ۵ سرعتش هرچی گاز میدی از ۱۴۰ بالاتر نمیره آیا مشکل از پمپ بنزین هستش؟

  91. Ali am77
    Ali am77 می گوید

    با سلام
    من ماشینم ۲۰۷ هست و مدل آخره ۱۴۰۰
    ماشین بعضی وقتا یهو تاخیر زیادی تو گاز خوردنش میوفته و اگر گاز ندهم خاموش میشه
    بعضی وقتا هم مانند حالتی ک بنزنین تمام کرده ایید میشود و ریپ میوفتد و اگر نگهش دارم و گاز بدم بعد ۲ دقیقه ب حالت خوبش برمیگرده
    دیاگ هم‌میزنم چیزی نشون نمیده و روزی حداقل ۲ بار خاموش میشه و بلافاصله با تک استارت روشن میشه
    میشه راهنماییم کنید؟ ممنون

  92. مهرزاد براری
    مهرزاد براری می گوید

    سلام من یه تیبا دارم ۲پ۵۰۰۰۰ تا راه رفته صبح ها وقتی استارت میزنم روشن نمیشه یه وقتایی حالت نیمه روشن میشه دوباره خاموش میشه بعد روشن میشه وقتی که روشن میشه در طول روز با تک استارت هر چند بار که بخوام با اولین استارت روشن میشه دیاگ هم زدم هیچ خطایی نداره ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

    1. کارشناس کارنامه
      کارشناس کارنامه می گوید

      سلام وقت بخیر
      فشار پمپ بنزین رو چک کنید.
      ممنون از دیدگاه خوبتون ،امیدوارم این مطلب براتون مفید بوده باشه ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  93. مهدی
    مهدی می گوید

    سلام خسته نباشید من یه پراید مدل ۹۸ دارم در زمانی که سلو حرکت میکنم ویا درجا ماشین روشنه یا درصف پمپ بنزین یهو با پرت پرت خاموش میشه وهرچی هم استارت میزنم روشن نمیشه بعد ۲۰ دقیقه بایه استارت روشن میشه توی سرعت بالا خاموش نمیکنه سیم کش رفتم گفت پمپ بزینه عوض کردم بازم هموجوری شد یه رله دوبل عوض کردم بازم همنجوریه الان جدیدن امپر بنزین یهو کم میشه بعد که دوباره سویچ باز میکنم میره سرجاش دگه کلافم کرده لطفا یه راهکار بدید

    1. کارشناس کارنامه
      کارشناس کارنامه می گوید

      سلام وقت بخیر
      پمپ بنیزین خودروتون نیاز به بازدید و تعویض دارد.
      ممنون از دیدگاه خوبتون ،امیدوارم این مطلب براتون مفید بوده باشه ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  94. عرفان
    عرفان می گوید

    سلام وقت بخیر
    من ماشینم رانا پلاس ۱۴۰۱ الان ۲۲هزارتا راه رفته مصرف بالاس ۹.۵ تا ۱۰ ریمپ زدم شمع عالی انداختم باز فرقی نکرده می‌تونه مشکل از پمپ باشه امپر بنزین حس میکنم بعضی موقع ها بنزین زدنی یکی دو خونه بالا پایین میشه و چراغ بنزین روشن شدنی بعد یه مسافت کوتاه میوفته رو چشمک زن

    1. کارشناس کارنامه
      کارشناس کارنامه می گوید

      سلام وقت بخیر
      متاسفانه از کیفیت متریال موتور خودرو است و مشکلی نیست.
      ممنون از دیدگاه خوبتون ،امیدوارم این مطلب براتون مفید بوده باشه ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  95. افشین
    افشین می گوید

    سلام خسته نباشید پژو ۴۰۵ مدل ۹۶ بنزینی دارم وقتی داغ میشه نیم تا یکساعت کار می‌کنه خاموش میشه ده دقیقه سرد میشه چند کیلومتر میره باز خاموش میشه علت چی هست

    1. کارشناس کارنامه
      کارشناس کارنامه می گوید

      سلام وقت بخیر
      پمپ بنزین رو تعویض کنید.
      ممنون از دیدگاه خوبتون ،امیدوارم این مطلب براتون مفید بوده باشه ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  96. محمد خانلو
    محمد خانلو می گوید

    سلام من ۲۰۶ اتومات ۸۷ دارم مدتیه وقتی گرم میشه چراغ چک روشن میشه و کاهی وقتا ریپ میزنه کویل و شمع عوض کردم بازم درست نشد امروز یکی دیاگ زد و گفت باید پمپ بنزین عوض کنی به نظر شما چیکارکنم؟ مغزی عوض کنم چطوره؟

  97. مهران
    مهران می گوید

    سلام وقت بخیر.سمند ۸۴ با ایسیو ولئو S2000 موتور xu7 روی بنزین هنگام فشار دادن ناگهانی پدال و رها کردن مخصوصا در بین دورهای ۱۵۰۰ تا ۳۵۰۰ ماشین پرش یا تقه یا کله داره . پیش هرکس بردم نتونسته حل کنه .سنسور دریچه گاز ۲ تا عوض کردم . سنسور مپ. سنسور کیلومتر ۲بار . شمع و وایر تقویتی انداختم . سنسور دورموتور تعویض کردم .صافی بنزین تعویض کردم و فشار سوختم هم مشکلی نداره . سیم کشی و تمامی سوکت ها نو شده.ایسیو ی دیگر روش تست کردم . برنامه های مختلف تست کردم روش جواب نگرفتم. ممنون میشم راهنمایی کنید اگر کسی تجربه داره مدیون خودش کرده.
    تعمیرکارایی که بتونن حل کنن مشکل رو هزینه اش رو پرداخت میکنم با جون دل . ممنون

  98. مهناز
    مهناز می گوید

    من یکسال است که در گیر اشکال ماشین پژو ۴۰۵ مدل ۸۵ هستم از سال قبل وقتی که گرمای هوا زیاد میشود ماشین ریپ میزند و گاز نمیخورد استپر۲ بار – مپ سنسور – شتشوی انژکتور – تعویض فیلتر بنزین – کیلومتر شمار را بر اساس نظر مکانیک ها عوض کرده ام ، یک چند وقتی خوب است و مجددا ماشین میپرد و هرچه گاز میدهم انگار ماشین به زمین چسبیده و اگر ۱۰ دقیقه خاموش بماند دو باره حرکت میکند و مجددا بعد از ۱۰ دقیقه همانطور میشود و چون تا زمان رسیدن امداد خودرو موتور سرد شده درست کار میکند متوجه نمیشوند ایراد چیست چه باید بکنم من یک خانم هستم و استرس زیادی به من وارد میشود وقتی که وسط خیابان خراب میشود و وسط خیابان می ماند لطفا راهنماییم کنید با تشکر

    1. منوچهر
      منوچهر می گوید

      سلام وقت بخیر
      پاسخ سوالتون ور در کامنت قبلی دادم سرکار خانم.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  99. مهناز
    مهناز می گوید

    من یکسال است که در گیر اشکال پژو ۴۰۵ مدل ۸۵ هستم از سال قبل وقتی که گرمای هوا زیاد میشود ماشین ریپ میزند و گاز نمیخورد استپر۲ بار – مپ سنسور – شتشوی انژکتور – تعویض فیلتر بنزین , تعویض کیلومتر شمارانجام شده یک چند وقتی خوب است و مجددا ماشین میپرد و هرچه گاز میدهم انگار ماشین به زمین چسبیده و اگر ۱۰ دقیقه خاموش بماند دو باره حرکت میکند و مجددا بعد از ۱۰ دقیقه همانطور میشود و چون تا زمان رسیدن امداد خودرو موتور سرد شده درست کار میکند متوجه نمیشوند ایراد چیست چه باید بکنم من یک خانم هستم و استرس زیادی به من وارد میشود وقتی که وسط خیابان خرای میشود لطفا راهنماییم کنید با تشکر

    1. منوچهر
      منوچهر می گوید

      سلام وقت بخیر
      سنسور مپ خودروتون رو باید چک کنید هم چنین خرابی میتونه از پمپ بنزنی خودروتون باشه که در زمان داغ شدن دیگر فشار ندارد.
      پیشنهاد من به شما این است که حتما به تعمیرکار متخصص و ماهر مراجعه کنید برای رفع این مشکل چون خودروتون نیاز به بازدید میدانی دارد.
      ممنون از دیدگاه خوبتون ،امیدوارم براتون مفید بوده باشه ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  100. محمد
    محمد می گوید

    سلام جناب من یه پژو پارس دارم مدتی پیش تعمییر کردم شیم هم گرفتم اما از اون موقع ب بعد اونجوری ک دلم میخواست نشده و شتابش کمتر شده به خوبی گاز میخوره اما اونجوری که باید شتاب نمیگیره موتورش یه لرزش کمی هم داره تنظیم موتور کردم ولی بازم نشد ریمپش کردم ولی هنوز هم همونجوره دنده پنجش که اصلا کشش نداره افتضاحه میشه راهنمایی کنید

    1. منوچهر
      منوچهر می گوید

      سلام وقت بخیر
      متاسفانه قطعاتی که استفاده کردید از متریال خوبی نبوده و علتش اینه.
      ممنون از دیدگاه خوبتون ،امیدوارم براتون مفید بوده باشه ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  101. افشین
    افشین می گوید

    سلام مهندس جان
    یک خودرو پراید۱۱۱ باموتور قدیمی

    خودرو زمانی که که تو حرکت هست بیشتر تو دنده ۳یا۴ وقتی که چند ثانیه پا رو از گاز برمیداریم و زمانی ک میخایم گاز بدیم خودرو شلیک میکنه

    فقط زمانی این اتفاق میفته ک بعد چندثانیه تاخیر دوباره بخای پات رو پدال گاز بزاری

    1. منوچهر
      منوچهر می گوید

      سلام وقت بخیر
      خودروتون مشکل ناک زدن داره و پیشنهادم اینه که به تعمیرکار ماهر مراجعه نمایید.
      ممنون از دیدگاه خوبتون ،امیدوارم براتون مفید بوده باشه ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  102. سعید
    سعید می گوید

    سلام
    خودروی من پراید مدل ۹۳ هسش
    من زمانی ک تو گرمای شدید تابستون کولر ملشین رو به مدت یک ساعت روشن میکنم یعد یک ساعت ماشین خاموش میشه و از حرکت وایمیسته.بعد ک سوئیچ رو باز میکنم استارت بزنم صدای پمپ بتزین ک همیشه سوئیچ باز میکردم میومد دیگ نمیام تا ۱۰ الی ۱۵ دقیقا سوئچو میبندم و صبر میکنم بعد دوباره پمپ بنزین کار میکنه.یکبار مغضی پمپ بنزینو عوض کردم به گفته ی تعمیرکار ک میگفت پمپت داغ میکنه.ولی بعد تعویض مغزی پمپ بنزین باز هم همین اتفاق تکرار شدو خاموش شد ماشین و باز هم صدای پمپ برای ۱۵ دقیقه نیومد و کار نکرد.لطفا نظرخودتون رو بگین و رااهنماییم کتید

    1. منوچهر
      منوچهر می گوید

      سلام وقت بخیر
      پمپ بنزین رو کامل عوض کنید مشکلتون حل میشه.
      ممنون از دیدگاه خوبتون ،امیدوارم براتون مفید بوده باشه ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  103. امبر
    امبر می گوید

    سلام وقت بخیر من یه پراید مدل ۹۵ دارم یهو تو ترافیک خودش خاموش میشه و بعد ۱۰ دقیقه روشن میشه بعضی موارد روی کولر که وایسادیم دما میره بالا وو باز ماشین خاموش میشه کسی مشکلش رو میدونه

    1. منوچهر
      منوچهر می گوید

      سلام وقت بخیر
      سیم کشی فیوز سیمی و فیوز ها رو چک کنید.
      ممنون از دیدگاه خوبتون ،امیدوارم براتون مفید بوده باشه ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  104. امیر
    امیر می گوید

    سلام وقت بخیر من یه پراید مدل ۹۵ دارم که در ترافیک خودش یهو خاموش میشه و تا ۱۰ دقیقه بعد روشن نمیشه بعد ۱۰ دقیقه با تک استارت روشن میشه
    بعضی موقع ها هم روی کولر که وایسادیم دما میره بالا خودش خاموش میشه کسی مشکلش رو میدونه

    1. منوچهر
      منوچهر می گوید

      سلام وقت بخیر
      سنسور دور موتور و سیم کشی فیوز سیمی و فیوزها رو چک کنید.
      ممنون از دیدگاه خوبتون ،امیدوارم براتون مفید بوده باشه ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  105. حمید نظیف کار
    حمید نظیف کار می گوید

    سلام من هایس ۲۰۱۱ دارم، گاهی اوقات تو حرکت دکه میزنه و بعضی اوقات ماشین درجا و یا در حرکت خاموش میشه و هیچ آلارمی رو صفحه کیلومتر نمیاد، فن های رادیاتور با دور تند شروع به کار میکنند، سوئیچ رو میبندم و بعد از حدود چند دقیقه با استارت روشن میشه، اتصالات منفی کامپیوتر و…. رو تمیز کردم، اتصال منفی باتری به بدنه رو تقویت کردم ، مشکل حل نشده، موقع باز کردن سوئیچ هیچ صدای پمپی نمیاد، بررسی کردم زمانی که سطح سوخت تو باک کم هست این مشکل بیشتر پیش میاد،،، امکان خرابی پمپ سوخت و یا کثیفی صافی هست؟ در ضمن در باک رو که باز میکنم با صدای بلندی هوا به داخل باک کشیده میشه که من دربش رو محکم نمیکنم ولی بازم این مشکل هست.. ممنون میشم راهنمایی بفرمایید.

    1. منوچهر
      منوچهر می گوید

      سلام وقت بخیر
      قطعا بیشتر خرابی مربوط به باک و پمپ بنزینتون هست ولی شما در دسته سی ها هم دنبال خرابی باشید .
      ممنون از دیدگاه خوبتون ،امیدوارم براتون مفید بوده باشه ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  106. مجید میری
    مجید میری می گوید

    سلام ماشین من ۲۰۶ تیپ ۲ مدل ۸۴ هستش.دو روز ماشین استارت نمیزنم و روز سوم استارت میزنم ماشین روشن میشه اما نمیتونه نگه داره خاموش میشه باره دوم همینطور و بار سوم روشن میشه.استپر و فشنگی اب هم عوض کردم.فشار شکن پمپ خرابه؟ نظره شما چیه؟…….

    1. منوچهر
      منوچهر می گوید

      سلام وقت بخیر
      ابتدا صافی بنزین رو عوض کنید سپس برید سراغ چک کردن پمپ بنزین.
      ممنون از دیدگاه خوبتون ،امیدوارم براتون مفید بوده باشه ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  107. محمدرضا
    محمدرضا می گوید

    سلام ایا سوکتهای پمپ بنزین پزاید در داخل باک باعث اتش سوزی میشوند سپاسگذارم اگه راهنمایی کنید

    1. کارشناس کارنامه
      کارشناس کارنامه می گوید

      سلام وقت بخیر
      خیر مشکلی پیش نمی آید.
      ممنون از دیدگاه خوبتون ،امیدوارم این مطلب براتون مفید بوده باشه ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  108. محمد
    محمد می گوید

    سلام وقت بخیر من سمند ۸۲دارم
    پمپ بنزین از این مدل پمپ بیرونی تا حالا ۳ بار پمپ عوض کردم
    فشار شکن عوض کردم رله داخل کاپوت عوض کردم که واسه برق پمپ بنزین
    صافی عوض کردم اما باز پمپ عوض میکنی بعد چند وقت به صدا میفته چکار کنم مشکلش چی ممنون میشم راهنماییم کنید.

    1. کارشناس کارنامه
      کارشناس کارنامه می گوید

      سلام وقت بخیر
      مشکل از متریال قطعاتی است که خریداری میکنید و اصلی نیستند.
      ممنون از دیدگاه خوبتون ،امیدوارم این مطلب براتون مفید بوده باشه ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

      1. محمد
        محمد می گوید

        سلام اگه پمپ داخل باکی بزارم وکلا عوضش کن مشکلم حل میشه
        وچه مارکی پمپ داخل باکی خوب تهیه کنم؟
        سپاسگذار میشم راهنمایم کنید.

        1. کارشناس کارنامه
          کارشناس کارنامه می گوید

          سلام وقت بخیر
          بله سعی کنید قطعه اصلی خریداری کنید.
          ممنون از دیدگاه خوبتون ،امیدوارم این مطلب براتون مفید بوده باشه ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  109. محمد ذوالفقاری
    محمد ذوالفقاری می گوید

    سلام من پراید ۱۳۱seمدل ۹۷دارم ماشین بعد از نیم ساعت کار کردن خیلی گاز میخوره در حالت خلاص یا بین دنده عوض کردن بدون فشار دادن پدال گاز استوپر و سنسور دریچه گاز عوض کردم امکان داره پمپ بنزین سوخت بیشتر و اضافی وارد کنه باعث این مشکل بشه ؟

    1. کارشناس کارنامه
      کارشناس کارنامه می گوید

      سلام وقت بخیر
      بله ولی بیشتر مشکل در میزان هوای ورودی خودروی شماست اون مورد رو جویا شید لطفا.
      ممنون از دیدگاه خوبتون ،امیدوارم این مطلب براتون مفید بوده باشه ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  110. نورالدین
    نورالدین می گوید

    سلام من تیبا ۹۹ دارم صبح با دو استارت یا یک استارت طولانی روشن میشه بعدش دیگه با تک استارت روشن میشه .وقتی هم یک ساعت از خاموش شدنش گذشت باز هم با دو استارت روشن میشه و مصرف سوختم هم بالاست

    1. کارشناس کارنامه
      کارشناس کارنامه می گوید

      سلام وقت بخیر
      دریچه گاز رو شستشو بدین سوزن انژکتورها رو بررسی کنید.
      ممنون از دیدگاه خوبتون ،امیدوارم این مطلب براتون مفید بوده باشه ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  111. امیر
    امیر می گوید

    سلام و خداقوت
    مهندس جان ماشین من سمند ای اف سون بنزینی هست چراغ چکش که روشن میشه خطای پدال گاز و کویل نشون میده و تازگی دوتا کویل عوض کردم و افتاماتم براش تعبیه کردم ولی باز وقتی مسافت زیادی میرم یا کولر میگیرم میشه همش ریپ میزنه وموتور تک کار میکنه و چراغ چکش روشن میشه و ۲۰ دقیقه یا ده دقیقه که خاموش میکنم چراغ چک خاموش میشه مسافت کوتاهی باز دوباره ریپ و تک کار کردن و چراغ چکش روشن میشه راهنمایی کنید سپاسگذارم

    1. کارشناس کارنامه
      کارشناس کارنامه می گوید

      سلام وقت بخیر
      سنسور پدال گاز و دریچه گاز رو بررسی کنید با توجه بع توضیحاتتون احتمال خرابی سیم کشی کویل ها هم وجود دارد چک کنید لطفا.
      ممنون از دیدگاه خوبتون ،امیدوارم این مطلب براتون مفید بوده باشه ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  112. کوهیار
    کوهیار می گوید

    سلام و ارادت
    ما یه پیکان ۸۳ انژکتوری بنزینی داریم
    ماشین وقتی یکم گرم شد گاز نمیخوره وقتی پا میزاری روی پدال گاز میخواد یه کله میکنه و دیگه گاز نمیخوره
    و بیشتر تو سربالایی ها اینطوری میشه یا وقتی یکم سنگین میشه اینطوری میشه
    این مشکل ۲ ماه میشه که براش رخ داده و تا الان پول زیادی خرج کردیم اما درست نشده
    ۲ تا پمپ بنزین خریدیم
    سوخت پاش تمیز کردیم
    دینام رو مخصوص سرویس کردیم
    شمع نو کردیم
    امپر بنزینش درست کار نمیکرد ۶۰۰ تومن خرج فقط یه امپر بنزین ساده کردیم
    هزار تا کار دیگه کردیم طوری که گفتن یه فیلرگیری کنید اونم کردیم
    الان یه ماه میشه ماشین رو خوابوندم پول بیاد دستم درستش کنم
    امروز پیش یه تنظیم موتور بودم که پیشش سوخت پاش هارو سرویس کرده بودم و ماشین رو زده بود به دستگاه گفت هیچ مشکلی نداره میمونه پمپ بنزین گفتم دوتا هم عوض کردم براش گفت مخزی یا کاملش گفتم مخزی گفت نه باید کامل عوض کنی مشکل سیمکشیشه
    بعد رفتم
    پیش یه باطریساز اشنا گفت از کامپیوترشه
    بعد رفتم پیش یکی دیگه گفت یا سنسور منیفولد یا اکسیژن
    ماشین همیشه اینطوری نیست ولی وقتی گرم شه گاز نمیخوره کله میکنه ریپ میزنه یا یبار تو یه جاده صاف بدون سربالایی و سرپایینی دور موتور از ۳ هزار بیشتر نمیرفت و بزور ماشین گاز میخورد
    خودم هم احتمال میدم مربوط به بنزین باشه چون یبار ماشین وقتی سرد بود گزاشتم یه کوچه سربالایی بعد چند دقیقه اومدم روشن کنم ماشین درست کار نمیکرد و جلو نمیرفت یعنی دیگه گاز نمیخورد همین مشکلش براش پیش اومده بود
    ممنون میشم شما راهنمایی کنید

  113. محمد رضا
    محمد رضا می گوید

    درود بر شما
    ۴۰۵ جی ال ایکس دارم ۶۰ تا کار کرده مدل ۹۸
    ماشین بعضی موقع ها مثلا از هر ۱۰۰ تا استارت ۲ بار باید به مدت ۱۰ ثانیه استارت بزنم تا ماشین روشن بشه و با حالت خفگی روشن میشه
    دور موتور پرش نمیزنه از همون ۰ اروم اروم میاد بالا
    ایا از پمپ بنزین هست این مشکل؟(لازم هست بگم شمع وایر شست و شوی سوزن ها دیسک و صفحه و..جدیدی شده و همچنین ماشین ریمپ هم شده ولی بازم شکل رفع نشده)

    یک مشکل دیگه که داره
    وقتی از دنده معکوس میدم از ۳ به ۲(یا حالا هر دنده دیگه ای ولی توی ۲ خیلی واضحه)
    وقتی ماشین رو گاز نمیدم و دور موتور کم میشه
    همین که میاد رو دور موتور ۲.۱ یکدفعه ماشین یه تکونی میخوره یه پرشی میزنه

    خیلی ممنون از پاسخگویی تون موفق باشید

    1. کارشناس کارنامه
      کارشناس کارنامه می گوید

      سلام وقت بخیر
      امکان خرابی دلکو هم وجود داره بهتره با دستگاه دیاگ چک کنید.
      ممنون از دیدگاه خوبتون ،امیدوارم این مطلب براتون مفید بوده باشه ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  114. یونس
    یونس می گوید

    سلام بنده یه دنا دارم وقتی مسافرت تا شمال میرم یا برمیگردم ماشینم بد چندین کیلومتر پرش داره و پدال گاز که فشار میدم سرعت ماشین کم میشه دوباره زیاد میشه انگار خاموش روشن میشه بعد یک ساعت که خنگ میشه با یه استارت روشن میشه آیا احتمال داره پمپ بنزینش داغ کرده باشه

    1. کارشناس کارنامه
      کارشناس کارنامه می گوید

      سلام وقت بخیر
      بله امکان خرابیش وجود داره ولی باید توسط تعمیرکار چک بشه.
      ممنون از دیدگاه خوبتون ،امیدوارم این مطلب براتون مفید بوده باشه ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  115. حسام
    حسام می گوید

    دنا توربو اتوماتیک دارم.
    چند وقته بدون خطا ، ماشین دکه میزنه،یعنی تو دنده های ۲ به بالا داری حرکت میکنی یک دفعه شروع میکنه به کوپه کردن، انگار ترمز ماشین رو در حال حرکت میگیری…
    شمع، کویل، دریچه گاز و … سالم هستند.
    ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. کارشناس کارنامه
      کارشناس کارنامه می گوید

      سلام وقت بخیر
      کویل ها و وایرها رو چک کنید مشکلتون حل میشه.
      ممنون از دیدگاه خوبتون ،امیدوارم این مطلب براتون مفید بوده باشه ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  116. حامد
    حامد می گوید

    سلام خسته نباشید ام وی ام ۳۱۵ دارم تقریبا هر سال ۲ تا پمپ بنزین یا مغزی پمپ بنزین براش عوص میکنم بازم درست نمیشه .به نظر شما مشگل از کجاس؟
    ممنون

    1. کارشناس کارنامه
      کارشناس کارنامه می گوید

      سلام وقت بخیر
      مشکل از قطعات بی کیفیت هست.
      ممنون از دیدگاه خوبتون ،امیدوارم این مطلب براتون مفید بوده باشه ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  117. سامان
    سامان می گوید

    سلام ماشین من کوئیک ار مدل ۱۴۰۰هست
    ماشینم بعد طی کردن مسافتی بیشتر از پنج شش کیلومتر وقتی ماشین رو خاموش میکنم از سمت باکش تا چند ثانیه صدای تق تق میده.بعد درجه میزان بنزین داخل کیلومترشمار هم همش بنزین رو کم و زیاد نشون میده دقیق نشون نمیده
    ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. کارشناس کارنامه
      کارشناس کارنامه می گوید

      سلام وقت بخیر
      حبابگیر بنزین رو چک کنید.
      ممنون از دیدگاه خوبتون ،امیدوارم این مطلب براتون مفید بوده باشه ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.