جزئیات آیین‌نامه اخذ مالیات از خودروهای سواری و وانت ابلاغ شد

0 3,198
آیین‌نامه اجرایی مربوط به اخذ مالیات از خودروهای سواری و وانت برای سال ۱۴۰۱ به‌تازگی ابلاغ شده است. این آیین‌نامه به نرخ مالیات خودروهای مختلف اشاره می‌کند. در این آیین‌نامه همچنین قید شده که هرگونه اهمال و چشم‌پوشی از پرداخت مالیات، موجب توقیف اموال مؤدی می‌شود. جزئیات بیشتر را در ادامه مورد بررسی قرار می‌دهیم.

طبق آیین‌نامه اخذ مالیات از خودروهای سواری و وانت در سال ۱۴۰۱، وسایل نقلیه زیر ۱ میلیارد تومان مشمول مالیات نمی‌شوند. یعنی نرخ مالیات برای آن‌ها صفر در نظر گرفته شده است.

وانت‌ها و سواری‌هایی که قیمت آن‌ها بین ۱ الی ۱٫۵ میلیارد تومان است، باید ۱ درصد مالیات سالانه پرداخت کنند. خودروهای گران‌تر در رنج قیمت ۱٫۵ الی ۳ میلیارد تومان مشمول پرداخت مالیات ۲ درصد و واریز آن به حساب دولت می‌شوند. نرخ پرداخت مالیات برای خودروهای ۳ الی ۴٫۵ میلیون تومانی برابر با ۳ درصد و برای خودروهایی با قیمت بیش از ۴٫۵ میلیارد تومان برابر ۴ درصد تخمین شده است.

اگر مشمولان به هر دلیلی نسبت به پرداخت مالیات کوتاهی کنند، سازمان امور مالیاتی مجاز به توقیف اموال منقول یا غیرمنقول و مطالبات مؤدی، به اندازه کل بدهی وی (اعم از اصل و جرائم متعلقه به‌علاوه ۱۰ درصد بدهی) است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.