تمدید مهلت تکمیل وجه برندگان خودروهای مزایده‌ای خارجی

0 3,315

بیش از ۲۰۰۰ خودروی صفرکیلومتر وارداتی به دلایل متعدد در بنادر و پارکینگ‌های گمرک در حال خاک خوردن بودند و سازمان اموال تملیکی برای جلوگیری از تضییع این خودروها توانسته جواز فروش بیش از نیمی از آن‌ها را دریافت کرده و دور نخست مزایده خودروهای وارداتی رسوبی را برگزار کند.

تمدید مهلت تکمیل وجه برندگان خودروهای مزایده‌ای خارجی – ۲۶ مهر

سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی از تمدید مهلت تکمیل وجه برندگان خودروهای مزایده‌ای خارجی تا ۲۴ ساعت خبر داد. برندگان با ارائه اسناد مبنی بر واریز وجه می‌توانند نسبت به تکمیل فرایند خرید خودرو اقدام کنند.

سازمان اموال تملیکی کشور اوایل مهرماه تعداد بسیاری از خودروهای توقیف‌شده در پارکینگ گمرک را در طرح مزایده ۵۶۵ به حراج گذاشت تا بدین‌وسیله از رسوب و تضییع خودروها جلوگیری شود. این ماشین‌های خارجی همگی سالم بوده و خریداران حدود یک هفته فرصت داشتند تا از طریق سامانه ستاد تدارک دولت جهت شرکت در مزایده اقدام کرده و مبلغ پیشنهادی خود را ارائه دهند.

برندگان مزایده در تاریخ ۱۶ مهرماه اعلام شدند و تا ۱۰ روز فرصت داشتند نسبت به تکمیل واریز وجه اقدام کنند. حال در تاریخ ۲۶ مهرماه، مهلت تکمیل وجه برندگان خودروهای مزایده‌ای به مدت ۲۴ ساعت تمدید شده است.

به اطلاعات به دست آمده از سوی سازمان فروش اموال تملیکی، اگر فردی به طور ناآگاهانه مبلغ فروش خودرو و کارمزد سامانه ستاد را به صورت یکجا پرداخت کرده باشد، این مبلغ با هماهنگی امور مالی سازمان به فرد بازگردانده شده تا به صورت جداگانه به حساب‌های مربوطه واریز شود.

پس از واریز پرداخت‌های لازم، نوبت به پلاک گذاری خودرو می‌رسد. پلیس راهور با توجه به کاردکس صادرشده از سوی سازمان که حاوی اطلاعاتی نظیر مدل خودرو، تیپ، سال ساخت، رنگ و تعداد سیلندر است، عملیات پلاک گذاری را انجام می‌دهد. ولی در صورت مشاهده هرگونه مغایرت با کاردکس، از پلاک گذاری خودرو امتناع کرده و با گزارش نوع مغایرت، بررسی‌های بعدی را به سازمان اموال تملیکی واگذار می‌کند.

اگر گزارش مغایرت، مبنی بر بیشتر بودن قیمت واقعی خودرو نسبت به ارزش برنده‌شده در مزایده باشد، آنگاه مابه‌التفاوت توسط یک کارشناس رسمی محاسبه شده و از برنده اخذ می‌شود. سپس کاردکس توسط سازمان فروش اموال تملیکی اصلاح‌شده و خودرو مجددا برای پلاک گذاری به پلیس راهور بازگردانده می‌شود. اگر برنده مایل به پرداخت مابه‌التفاوت نبود، ودیعه به وی پس داده می‌شود و خودرو به مزایده بعدی انتقال می‌یابد.

در حال دوم، از قیمت واقعی خودرو کمتر از ارزش برنده‌شده در مزایده باشد، آنگاه خودرو به برنده تحویل داده می‌شود و کاردکس جهت اصلاح به سازمان اموال تملیکی ارجاع می‌گردد. البته دیگر محاسبه مابه‌التفاوتی که به سود برنده باشد، در کار نیست و در صورت عدم رضایت، ودیعه به برنده پس داده می‌شود و خودرو به مزایده بعدی انتقال می‌یابد.

مدیرعامل سازمان اموال تملیکی: دور دوم مزایده خودروهای وارداتی رسوبی به زودی برگزار خواهد شد – ۱۷ مهر

مدیرعامل سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی از برگزاری دور جدید مزایده خودروهای رسوبی وارداتی خبر داد.

وی اظهار کرد: «از میان حدود ۱۰۶۲ دستگاه که قرار بود در دور نخست مزایده خودروهای وارداتی رسوبی به فروش گذاشته شود حدود ۷۵ دستگاه به فروش نرفت. در واقع ۵۸ دستگاه به دلیل مغایرت در مشخصات از مزایده خارج شد و ۱۷ دستگاه خودرو نیز به فروش نرفت.»

او ادامه داد: «استارت مزایده این ۷۵ دستگاه از امروز زده می‌شود و اطلاعیه‌های مربوطه منتشر خواهد شد تا تکلیف این خودروها تا قبل از ۱۵ آبان‌ماه مشخص شود.»

گفته می‌شود ۲۲ دستگاه پورشه واقع در مازندران از جمله این خودروها هستند. جزئیات سایر خودروها نیز اعلام خواهد شد.

promotion banner

برندگان خودروهای رسوبی گمرک مشخص شدند – ۱۷ مهر

رییس سازمان اموال تملیکی کشور ضمن اشاره به اعلام اسامی برندگان مزایده خودروهای وارداتی رسوبی گفت: «بالغ بر ۱۲ هزار پیشنهاد برای خرید این تعداد خودرو ارسال شد. شش هزار از پیشنهادات از سوی ۲۰ هزار ثبت‌نامی جدید بود. صرفا یک نفر شخص حقیقی برای ۲۸۱ خودرو  و یک شخص حقوقی نیز برای ۲۵۸ خودرو درخواست ارسال کرده بود.»

براساس گفته‌های وی ۱۰ نفری که بیشترین پیشنهاد را ارائه کرده‌اند همگی از مزایده‌گران حرفه‌ای و قدیمی هستند.

گفتنی است که متقاضیان خرید که در این مزایده شرکت کرده و ضمانت نامه بانکی گذاشته‌اند، طبق شرایط و ضوابط مزایده بایستی اصل ضمانت‌نامه‌های خود را حداکثر تا ساعت ۹ صبح شنبه به ادارات کل اجرایی استان‌ها تحویل می‌دادند.

آخرین مهلت بازدید در مزایده خودروهای وارداتی رسوبی اعلام شد – ۱۲ مهرماه

سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی اعلام کرد: «روز سه‌شنبه دوازدهم مهر۱۴۰۱ آخرین مهلت بازدید و ثبت قیمت پیشنهادی برای شرکت در مزایده خودروهای سواری خارجی سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی است.»

گفته می‌شود پاکت‌های قیمت پیشنهادی متقاضیان، روز شنبه مورخ ۱۶ مهرماه با حضور نمایندگان دستگاه های نظارتی و قضایی بازگشایی و نتایج اعلام خواهد شد.

براین اساس، افرادی که دارای امضای الکترونیکی هستند فقط فردا (سه شنبه) فرصت دارند تا با مراجعه به سامانه تدارکات الکترونیک دولت (ستاد) نسبت به ارائه قیمت پیشنهادی اقدام کنند.

شروع مزایده خودروهای وارداتی رسوبی از ۷ مهرماه – ۶ مهرماه

بیش از ۱۰۰۰ دستگاه خودروی موسوم به پرونده ثبت سفارش به زودی به مزایده گذاشته می‌شوند. البته این خودروها هنوز تعیین برائت نشده‌اند، و اقدام سازمان اموال تملیکی تنها برای جلوگیری از تخریب آن‌ها است. در صورت اعلام برائت، خودروها به مالکین اصلی بازگردانده می‌شوند. خودروها از همه لحاظ در سلامت کامل به سر می‌برند و هیچ‌یک از اجزای آن‌ها به سرقت نرفته یا تخریب نشده است.

مزایده خودروهای وارداتی رسوبی ۷ مهر و از طریق سامانه مزایده الکترونیک دولت برگزار می‌شود. برای شرکت در این مزایده ابتدا باید جهت ثبت نام و دریافت گواهی امضای الکترونیکی یا همان توکن به یکی از دفاتر اسناد رسمی کشور مراجعه کرد.

پس از ثبت نام و دریافت توکن، متقاضیان و مدعوین مالکیت از ساعت ۸ صبح روز پنجشنبه (۷ مهرماه) الی ۱۲ شب روز سه‌شنبه (۱۲ مهرماه) می‌توانند به آدرس eauc.setadiran.ir مراجعه کرده و پس از مشاهده لیست خودروهای موجود، قیمت پیشنهادی برای موارد دلخواه را ارائه دهند. هیچ محدودیتی روی تعداد خریدها اعمال نشده و متقاضیان قادر به ارائه پیشنهاد برای بیش از یک خودرو هستند. البته در ازای هر خودرو، ۱۵ درصد قیمت آن باید به عنوان سپرده تضمینی پرداخت شود.

 برندگان مزایده در روز شنبه مورخ ۱۶ مهرماه اعلام می‌شوند و سپس به مدت سه روز فرصت دارند کارهای مربوط به تسویه را انجام دهند. همچنین افرادی که پس از سپرده‌گذاری به هر دلیلی از خرید خودرو منصرف شده‌اند، تا ساعت ۱۴ روز پنجشنبه (سیزدهم مهرماه) وقت دارند به سایت ستادیران مراجعه کرده و انصراف خود را اعلام کنند.

نوع خودروها و موجودی آن‌ها را در جدول زیر مشاهده می‌کنید.

نوع خودرو موجودی
بنز (مرسدس و E200) ۱۵۲ دستگاه
تویوتا (کمری، رافور، کمری هیبرید) ۱۵۴ دستگاه
ولوو ۱ دستگاه
لکسوس (RX، NX300، NX200) ۶۲ دستگاه
پورشه ماکان ۴۰ دستگاه
پورشه باکستر ۳ دستگاه
کیا (سراتو، سورنتو و اپتیما) ۱۸۲ دستگاه
هیوندای (توسان، سانتافه، سوناتا، سوناتا هیبرید) ۴۵۹ دستگاه
بی ام و (۷۳۰، ۵۳۰ و X4) ۱۵۲ دستگاه
بی نام ۱ دستگاه

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.