واردات کراس اوور و سدان اقتصادی رنو به بازار ایران

0 648

یکی از گروه‌های خودروسازی خصوصی که فعلا تمایلی به افشای نام خود ندارد، برنامه واردات کراس اوور و سدان اقتصادی رنو را پیش رو گرفته است. البته این شرکت با توجه به تحریم‌های بین‌المللی علیه تهران، فعلا به طور واسطه‌ای قرارداد ورود دو مدل رنوی جدید را منعقد کرده است.

خودروساز موردنظر در حال حاضر در حوزه تولید و مونتاژ خودروهای مختلف در کلاس‌های متعدد مشغول به کار است. این شرکت ادعا کرده که هیچ رابطه‌ای با شرکای قبلی رنو از جمله نگین خودرو ندارد. با این وجود، توان و زمینه مونتاژ دو مدل خودروی جدید را در خود دیده و شرایط قرارداد را پذیرفته است.

سقف قیمت خودروهای وارداتی

واردات کراس اوور و سدان اقتصادی رنو هیچ‌گونه تضادی با سقف قیمت ذکرشده در آیین‌نامه ندارد. قیمت این خودروها از ۲۰ هزار یورو کمتر بوده و جزو محصولات اقتصادی کمپانی فرانسوی به حساب می‌آیند. در حقیقت خودروهای وارداتی آینده در کلاس محصولاتی همچون تارای ایران‌خودرو و شاهین سایپا قرار می‌گیرند و احتمالا قیمت پایین‌تری نسبت به برخی محصولات چینی خوش‌رنگ و لعاب دارند.

حتما بخوانید:

مقایسه کوییک آر و کوییک اس

با توجه به سقف قیمت مجاز در آیین‌نامه واردات خودرو، کراس اوورهای رنو داستر و آرکانا قابل عرضه به بازار کشور هستند. در دسته خودروهای سدان نیز می‌توان سیمبل و تالیانت را به عنوان گزینه‌های احتمالی برای ورود به بازار اقتصادی ایران در نظر گرفت. هم خودروهای کراس اوور و هم خودروهای سدان نامبرده، قیمتی پایین‌تر از ۲۰ هزار یورو داشته و بدون شک به محض ورود به بازار، مورد استقبال گرم مشتریان ایرانی قرار می‌گیرند.

بسیاری از افراد هنوز هم نگاه بدبینانه‌ای به کالاهای چینی داشته و ترجیح می‌دهند به جای ظاهر زیبا، خودرویی با مشخصات فنی و باطن قدرتمند داشته باشند. محصولات رنو از مدت‌ها پیش کیفیت خود را نزد ایرانیان ثابت کرده و مشتریان وفادار بسیاری دارد. بازار دست‌دوم خودروهای قدیمی رنو هنوز هم از تب و تاب نیفتاده است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.