واردات رسمی خودرو از مناطق آزاد و جزئیات آن

0 1,644

براساس آخرین مصوبه کمیسیون تلفیق بودجه واردات رسمی خودرو از مناطق آزاد به سرزمین اصلی در سال آینده مجاز خواهد بود. مصوبه‌ای که سبب شده احتمال آزادسازی واردات خودرو در سال آینده قوت بگیرد.

این مصوبه دولت را مکلف خواهد کرد خودروهای خارجی غیرآمریکایی موجود در مناطق آزاد را شناسایی کرده و با اخذ حقوق گمرکی و سود بازرگانی متناسب با معیارهای مشخص شده، امکان ثبت سفارش و اجازه واردات خودروهای غیرآمریکایی موجود در مناطق آزاد تجاری و صنعتی را میسر کند. این مصوبه یک ماه پس از ابلاغ اجرایی خواهد شد.

لازم به ذکر است واردات هر گونه خودرو به مناطق آزاد تجاری و صنعتی در سال آینده ممنوع است. سازمان‌های مناطق آزاد تجاری و صنعتی و شرکت‌های تابعه آن‌ها نیز نمی‌توانند خودروهای موضوع این مصوبه را وارد کنند.

حتما بخوانید: دلالی خودرو و ۶ ترفندی که دلالان برای فروش به‌کار می‌برند

کمیسیون تلفیق بودجه در این مصوبه سود بازرگانی را در تناسب با نوع خودرو و سال ساخت آن مشخص کرده است. اگر سود بازرگانی منجر به سود غیرمتعارف بیش از ۲۰ درصد برای واردکنندگان شود دولت می‌تواند نسبت به تغییر نرخ سود بازرگانی اقدام کند. درصد سود با مقایسه نرخ خودرو در کف بازار و قیمت اصلی محصول بدست می‌آید.

واردات خودرو مناطق آزاد

آیا واردات خودرو آزاد خواهد شد؟

کاهش نرخ حقوق ورودی خودرو نسبت به وضعیت فعلی موضوعی است که سبب شده کارشناسان پیش‌بینی کنند واردات خودرو احتمالا آزاد خواهد شد.

از طرف دیگر میسر شدن امکان واردات خودرو از مناطق آزاد به سرزمین اصلی خود عامل دیگری است که سبب شده احتمال آزادسازی واردات خودرو قوت گیرد.

دولت پیش از این عنوان کرده بود که قصد ندارد در سال آینده واردات خودرو را آزاد کند که البته نقض این دیدگاه نیز امری دور از انتظار نیست.

خرید و قیمت خودروی دست دوم و کارشناسی شده

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.