رکوردشکنی خودروسازان در آذرماه با تولید ۱۲۷ هزار دستگاه خودرو

0 2,646

مدیرکل صنایع خودرویی وزارت صمت ضمن تقدیر از خودروسازان کشور و تلاش بی‌وقفه آن‌ها در چند ماه اخیر، از ساخت ۱۲۷ هزار دستگاه خودرو در یک ماه و رکوردشکنی خودروسازان در آذرماه ۱۴۰۱ خبر داد.

خودروسازان داخلی توانسته‌اند به تیراژ قابل‌ملاحظه و بی‌سابقه‌ای در طول یک ماه دست پیدا کنند. تولید ۱۲۷ هزار خودرو نشان می‌دهد که تولیدکنندگان در مسیر صحیحی قرار گرفته و استراتژی کاربردی آن‌ها توانسته اثربخش باشد. حذف قرعه‌کشی از فرایند فروش به نوبه خود به عملکرد و توانایی شرکت‌های خودروسازی اشاره می‌کند.

پیش‌بینی آینده بازار خودرو

با افزایش هر چه بیشتر تولیدات، فاصله میان عرضه و تقاضا در بازار خودرو کاهش می‌یابد. از طرف دیگر، واردات خودرو آغاز شده و به‌زودی شاهد عرضه خودروهای متنوع در بورس کالا خواهیم بود. در حقیقت همه رویکردها چه در حوزه تولید و چه در حوزه واردات، نهایتا موجب کاهش و ثبات قیمت خودرو در بازار می‌شود.

از طرف دیگر، واردات خودرو علاوه بر بهبود وضعیت بازار باعث ایجاد رقابت بین خودروسازان داخلی و افزایش کیفیت محصولات آن‌ها می‌شود. در حال حاضر مشکلات عدیده‌ای همچون ساخت خودروهای ناقص و انباشت آن‌ها در پارکینگ‌ها برطرف شده و تمرکز بیشتر روی ترمیم، تثبیت و رشد جریان تولید معطوف شده است. با این وجود هدف اصلی وزارت صمت، توسعه و تولید خودروهای بومی و کاربرد تکنولوژی‌های پیشرفته و به‌روز در خودروهای داخلی است.

مدیرکل صنایع خودرویی وزارت صمت در مصاحبه اخیر خود علاوه بر رکوردشکنی خودروسازان در آذرماه ۱۴۰۱ به ساخت ۹ محصول مختلف بر اساس پلتفرم‌های بومی در سال آینده اشاره کرد. این محصولات نسبت به خودروهای ساخته‌شده در سال‌های قبل به‌طور چشمگیری ارتقا یافته و رقبای اصلی خودروهای وارداتی به حساب می‌آیند.

با تداوم تولید خودرو و عرضه هر چه بیشتر محصولات متنوع در بازار و همچنین با استفاده از روش‌های نوین و همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان، قطعه‌سازان و خودروسازان به‌زودی شاهد شکوفایی صنعت خودروی ایران در سال‌های آینده خواهیم بود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.