تفاوت قیمت مصوب و قیمت بازار آزاد تیگارد X35 چقدر است؟

0 4,090

تیگارد X35‌ به‌عنوان نسخه مونتاژی بایک X35 محصول جدیدی از شرکت سانیار موتور است که به‌تازگی روانه خیابان‌های کشور شده است. این خودرو هم‌اینک به‌عنوان مدل ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ شماره‌گذاری شده و قیمت مصوب آن ۱ میلیارد و ۴۹ میلیون تومان است. با این وجود، قیمت تیگارد X35 در بازار آزاد به رقم قابل‌توجهی اشاره می‌کند.

با اینکه تیگارد X35 در بازار آزاد هنوز به‌طور قطعی قیمت‌گذاری نشده، ولی برخی دلالان و نمایشگاه‌داران محدوده قیمت این کراس‌اوور جذاب و جدید را در آگهی‌های متعدد اعلام کرده‌اند. نمونه پلاک شده تیگارد سانیار موتور در محدوده ۱.۶ الی ۱.۷۵ میلیارد تومان قیمت‌گذاری شده است.

اختلاف ۶۰۰ میلیون تومانی با قیمت مصوب!

با اینکه هنوز معامله‌ای برای تیگارد X35 در بازار آزا‌د به ثبت نرسیده و قیمت نهایی و قطعی آن مشخص نشده، ولی اختلاف حداقل ۶۰۰ میلیون تومانی با قیمت مصوب، پیامدهای مختلفی به همراه دارد. تیگارد X35 یک سوژه عالی و پرسود برای سرمایه‌گذاری است، هرچند که این گزاره را می‌توان در مورد تقریبا تمام خودروهای موجود در بازار مشوش و پرنوسان ایران بازگو کرد. اختلاف فاحش بین قیمت مصوب و قیمت بازار آزاد، یکی از اصلی‌ترین دلایل برهم خوردن تعادل میان عرضه و تقاضا به حساب می‌آید که موجب تبدیل خودرو به یک کالای سرمایه‌ای و جهش قیمت آن با کم‌ترین افزایشی در نرخ دلار می‌شود.

تفاوت چشمگیر قیمت تیگارد X35 در بازار آزاد نسبت به نرخ مصوب، بدون شک خریداران را ترغیب به شرکت در طرح‌های فروش ویژه سانیار موتور می‌کند. این کراس اوور مونتاژی از طراحی مدرن و به‌روزی برخوردار است و در بازار ایران با خودروهایی همچون جک S3، هایما S5 و همین‌طور محصول وارداتی جدید سایپا یعنی چانگان CS35 رقابت می‌کند. این خودرو به موتور ۱.۵ لیتری توربوشارژ مجهز است که قادر به تولید ۱۴۷ اسب بخار قدرت و ۲۱۰ نیوتن متر گشتاور است. قوای محرکه از طریق گیربکس اتوماتیک CVT به چرخ‌های جلو وارد شده و موجب حرکت ماشین می‌شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.