تعیین تکلیف جدید برای قیمت رسمی خودروهای مونتاژی

1 4,640

به گفته معاون صنایع حمل و نقل وزارت صمت، با ازسرگیری واردات، قیمت رسمی خودروهای مونتاژی تغییر می‌کند. ولی برخلاف خودروهای داخلی، قیمت تولیدی خودروهای مونتاژی کمتر می‌شود.

با اعمال تحریم‌ها و ممنوعیت واردات خودرو، خودروهای مونتاژی جایگاه خاصی در بازار پیدا کردند و به همین بهانه قیمت آن‌ها در طول چند سال اخیر بالا رفت. به‌طوری‌که طبق گفته معاون صنایع حمل‌ونقل، خودروهای مونتاژی در حال حاضر بین ۳۰۰ الی ۶۰۰ میلیون تومان گران‌تر از قیمت واقعی به فروش می‌رسند.

خودروهای مونتاژی ارزان می‌شوند؟

برخلاف خودروهای داخلی که در اصل شامل محصولات سایپا و ایران‌خودرو می‌شوند، قیمت رسمی خودروهای مونتاژی نه‌تنها افزایش پیدا نمی‌کند، بلکه به نظر می‌رسد به‌زودی شاهد کاهش قیمت این محصولات باشیم. این‌بار سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان وارد میدان شده است تا از تداوم فروش ۲ الی ۳ برابر گران‌تر خودروهای مونتاژی در بازار جلوگیری کند.

به‌علاوه، شورای عالی رقابت برچسب انحصاری را به خودروسازان بخش خصوصی زده است و قصد دارد با نظارت دقیق‌تر روی فعالیت این شرکت‌ها، قیمت محصولات آن‌ها را به‌نحوی تغییر دهد که ضمن امکان افزایش تولید، اختلاف بین قیمت تولیدی و قیمت بازاری خودروهای مونتاژی کمتر شود.

شورای عالی رقابت پس از اعلام قیمت‌گذاری جدید برای خودروهای داخلی، به‌روشنی اعلام کرد که نه‌تنها برنامه‌ای برای افزایش قیمت خودروهای مونتاژی ندارد، بلکه احتمالا قیمت برخی از این محصولات در آینده کاهش پیدا می‌کند و به ارزش واقعی نزدیک‌تر می‌شود.

کاهش قیمت رسمی خودروهای مونتاژی بدون شک خبر خوبی برای خریداران واقعی خودرو است. چرا که این نوع محصولات علاوه بر ظاهر جذاب و جدید، معمولا به‌روزتر و مدرن‌تر از خودروهای داخلی هستند و طرفداران بسیاری دارند. خودروهای متعلق به شرکت‌های بهمن موتور، کرمان موتور، مدیران خودرو، فردا موتور و دیگر شرکت‌های خصوصی، جزو خودروهای مونتاژی به حساب می‌آیند و نسبت به محصولات سایپا و ایران‌خودرو به‌راحتی قابل تشخیص و تمایز  هستند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
1 نظر
  1. علیرضا
    علیرضا می گوید

    سلام وقت بخیر خبری که منتشر فرمودید صحیح است اما چرا اجرا نشد و افزایش قیمت عجیب برای خودرو های مونتاژی اعمال شده و هیچ کسی هم پاسخگو نیست.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.