آمار واردات خودرو در ۳ ماهه نخست ۱۴۰۳ اعلام شد/ رشد اندک اما امیدوار کننده

0 400

رئیس گمرکات جمهوری اسلامی ایران جدیدترین آمار واردات خودروهای سواری را در ۳ ماهه نخست سال جاری اعلام کرد. بر این اساس نزدیک به ۱۳ هزار دستگاه خودرو وارد کشور شده که این مسئله حاکی از افزایش امیدوار کننده نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.

به گزارش کارنامه، براساس اعلام رئیس کل گمرک ایران، از ابتدای سال ۱۴۰۳ تا ۲۰ خرداد، تعداد ۱۲ هزار و ۷۰۴ دستگاه خودرو سواری نو وارد محوطه‌های گمرکی شده است. در این مدت، ۴ هزار و ۱۵ دستگاه خودرو سواری با ارزش ۸۸ میلیون دلار از گمرکات کشور ترخیص قطعی شده است.

سال گذشته در مجموع ۱۱ هزار و ۱۲۲ دستگاه خودروی سواری به ارزش ۲۱۸ میلیون دلار وارد کشور شده بود و آمار امسال رکورد سال گذشته را شکسته است. از مجموع خودروهای موجود در محوطه گمرکی ۶ هزار و ۴۳۴ دستگاه به گمرک اظهار شده و در حال انجام تشریفات گمرکی است و تعداد ۶ هزار و ۲۷۰ دستگاه هنوز به گمرک اظهار نشده است.

تویوتا کرولا رکورددار واردات خودرو

بر اساس آمار ارائه شده، خودروهای وارداتی با برند تویوتای ژاپن از مبدأ کارخانجات فاو و جی ای سی چین بیشترین آمار واردات را به خود اختصاص دادند. در این بین خانواده محصول کرولا و لوین با سه نوع پیشرانه بنزینی و هیبریدی بیشترین آمار را در واردات داشته‌اند.

فروش این خودروی اقتصادی تویوتا در تیراژ بالا باعث شده تا کرولا در بازار خودرو نیز خوش فروش‌تر از بقیه عناوین وارداتی باشد. در سطح خیابان‌ها نیز شاهد هستیم سدان اقتصادی تویوتا در تعداد قابل توجه در حال تردد است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.