آغاز تولید نیسان ترا در ایران/ ورود پرشیا خودرو به عرصه مونتاژکاری

0 837
صبح امروز با حضور عباس علی آبادی وزیر صنعت، معدن و تجارت، خط تولید شاسی بلند دو دیفرانسیل نیسان ترا محصول شرکت مانیان خودرو در آبیک قزوین افتتاح شد.

به گزارش کارنامه، مانیان خودرو به عنوان بازوی تولیدی پرشیا موبیلیتی (PMG) با نام سابق پرشیا خودرو نماینده انحصاری محصولات ب ام و و مینی شناخته می‌شود. شبکه گسترده نمایندگی‌های پرشیا خودرو و خوش نامی این فعال بخش خصوصی این نوید را می‌دهد که در حوزه تولید نیز این موفقیت ادامه دار باشد.

نیسان ترا، شاسی بلند دو دیفرانسیل آفرودی و ۷ نفره، نسل جدید خودروی محبوب نیسان رونیز است. این خودرو به جثه و شمایلی مشابه تویوتای پرادو در کارخانه مشترک نیسان-دانگ فنگ در چین تولید می‌شود. حدود ۵ سالی است که پرشیا خودرو مطالعات گسترده‌ای برای تولید یک خودروی بزرگ جثه و با کیفیت انجام داده و اکنون پس از لغو عرضه لندکروز چینی هنگتیان، نیسان ترا گزینه طلایی پرشیا خودرو برای بازار تشنه ایران در نظر گرفته شده است.

پس از ممنوعیت واردات خودروهای ۶ سیلندر، محدودیت حجم تا ۲۵۰۰ سی سی و سقف ارزی ۴۰ هزار دلار، بازار خودروی ایران از ۱۰ سال قبل برای همیشه با اسطوره‌های بیراهه نوردی یعنی تویوتا پرادو، اف جی، و لندکروز خداحافظی کرد. همین مسئله باعث شده تا امروز برای خرید نمونه‌های چپ کرده‌ی ۱۸ سال کار این خودروها حداقل به ۷ میلیارد تومان پول احتیاج داشته باشید.

پرشیا خودرو با شناخت دقیق از نیاز بازار به سراغ خودرویی ژاپنی با کارایی مشابه رفته و اکنون نیسان ترا با لگوی اختصاصی مانیان خودرو در صف ورود به بازار قرار گرفته است. پیش از این قرار بود ایستا موتور ارس این خودرو را با نام لئو MX8 روانه بازار کند اما در نهایت شانس با پرشیا یار بود.

نیسان ترا مجهز به موتور توربو ۴K31 میتسوبیشی است که ۲ لیتر حجم دارد و ۲۲۸ اسب بخار قدرت و ۳۶۰ نیوتون متر گشتاور تولید می‌کند. این موتور از طریق گیربکس ۸ سرعته ZF، توان را به هر ۴ چرخ منتقل می‌کند.

امکانات در نیسان ترا در وضعیت معمولی قرار دارد چرا که خبری از سیستم‌های دستیار رانندگی در این خودرو نیست؛ ۲ کیسه هوای ایمنی، مالتی مدیا، سانروف، دکمه استارت، ترمز پارک برقی، صندلی برقی راننده و دستی سرنشین جلو، نورپردازی کابین، شارژر وایرلس و دوربین و سنسور پارک عقب از امکانات نیسان ترا به شمار می‌روند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.