روش‌های وکالتی کردن حساب در بانک کارآفرین

0 86

حساب وکالتی به شما این امکان را می‌دهد که خیلی ساده وارد معاملات بازار بورس کالا شوید یا برای خرید خودرو از سامانه‌های یکپارچه یا شرکت‌های خودروساز مانند سایپا و ایران‌خودرو، اقدام کنید. بانک‌های بسیاری امکان وکالتی کردن حساب را برای مشتریان خود فراهم کرده‌اند که یکی از آن‌ها، بانک کارآفرین است. اگر در بانک کارآفرین حساب دارید و اخیراً به حساب وکالتی نیاز پیدا کرده‌اید، این مطلب را بخوانید. در این مطلب درباره روش‌های وکالتی کردن حساب در بانک کارآفرین برایتان می‌گوییم.

دلایل وکالتی کردن حساب بانک کارآفرین

وکالتی کردن حساب در بانک کارآفرین دلایل متعددی دارد؛ مثلا:

  • با وکالتی کردن حساب خود می‌توانید بدون نیاز به مراجعه به بانک، تراکنش‌های خود را با سرعت بیشتری انجام دهید. این ویژگی به‌ویژه برای افرادی که در بازار بورس کالا فعالیت می‌کنند، بسیار مفید است.
  • وقتی یک حساب وکالتی داشته باشید، دیگر نیازی نیست که مبلغ موردنظر را مستقیم به حساب کارگزاری واریز کنید. بانک به‌طور خودکار این عملیات را انجام می‌دهد.
  • یکی از اصلی‌ترین دلایل وکالتی کردن حساب، صرفه‌جویی در زمان است. انجام تراکنش‌ها به‌صورت خودکار علاوه‌بر اینکه نیاز به حضور فیزیکی و انجام مراحل پیچیده بانکی را از بین می‌برد، باعث می‌شود به‌طور قابل‌توجهی در زمان‌تان صرفه‌جویی شود.
  • انجام عملیات بانکی از طریق حساب وکالتی با امنیت بیشتری انجام می‌شود. دلیل این است که بانک دسترسی به حساب شما را تنها برای نهادها، شرکت‌ها و مؤسسات موردتأیید مانند کارگزاری‌ها و شرکت‌های خودروساز ممکن می‌کند؛ بنابراین نیازی نیست نگران سوءاستفاده از منابع مالی خود باشید.
اگر در بانک کارآفرین حساب دارید، برای داشتن حساب وکالتی در این بانک نیازی به افتتاح حساب جدید نخواهید داشت. کافی است حساب سپرده عادی خود را به حساب وکالتی تبدیل کنید. اما اگر حساب ندارید، ابتدا باید یک حساب سپرده عادی باز کنید. توجه داشته باشید که امکان «افتتاح حساب وکالتی بانک کارآفرین» وجود ندارد، بلکه شما باید یکی از حساب‌های عادی‌تان را به حساب وکالتی تبدیل کنید.

روش‌های وکالتی کردن حساب در بانک کارآفرین

برخلاف اغلب بانک‌ها که امکان وکالتی کردن حساب را به دو شیوه حضوری و آنلاین فراهم کرده‌اند، در بانک کارآفرین باید برای وکالتی کردن حساب به یکی از شعب آن در سراسر کشور مراجعه کنید. چراکه در حال حاضر امکان وکالتی کردن حساب در بانک کارآفرین به‌صورت آنلاین وجود ندارد.

در برخی منابع عنوان شده که امکان وکالتی کردن حساب بانک کارآفرین به‌صورت اینترنتی، از طریق سامانه advocacy.karafarinbank.ir انجام می‌شود؛ اما این سامانه در حال حاضر در دسترس نیست.

سخن آخر

برای ورود به بازار بورس یا خرید خودرو از خودروسازهای داخلی، به حساب وکالتی نیاز دارید که به‌طور قابل‌توجهی معاملات شما را تسهیل می‌کند. بانک کارآفرین هم این امکان را برای مشتریان خود فراهم کرده است اما توجه داشته باشید که وکالتی کردن حساب در این بانک فعلا فقط به‌صورت حضوری و در شعبه‌های این بانک انجام می‌شود. برای وکالتی کردن حساب بانک کارآفرین، ابتدا باید یک حساب سپرده عادی در این بانک باز کنید، و سپس همان‌جا در بانک، آن حساب را وکالتی کنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.