راهنمای وکالتی کردن حساب بانک گردشگری به‌صورت تصویری

0 28

همه ما در سال‌های اخیر بارها با عبارت «وکالتی کردن حساب بانکی» مواجه شده‌ایم. تفاوتی ندارد به فکر خرید یک خودروی جدید هستید یا مایلید در معاملات بازارهای بورسی شرکت کنید؛ وکالتی کردن حساب بانکی یکی از مهم‌ترین پیش‌نیازهای شما خواهد بود. در حال حاضر ده‌ها بانک در سراسر کشور خدمات وکالتی کردن را به مشترکین خود ارائه می‌دهند که یکی از آن‌ها، بانک گردشگری است. همراهمان بمانید؛ در این مطلب از بلاگ کارنامه هرآنچه را که نیاز دارید درباره وکالتی کردن حساب بانک گردشگری بدانید، برایتان می‌گوییم.

دلایل وکالتی کردن حساب بانکی

حساب وکالتی یکی از انواع حساب‌های بانکی در کشور ماست که برای تسهیل معاملات و کنترل وجوه مشتریان ایجاد شده است. این نوع حساب به شما اجازه می‌دهد که اختیار انجام برخی امور مالی خود را به کارگزاری (مثل کارگزاری بورس یا شرکت‌های خودروساز) واگذار کنید. در حال حاضر دلایل مختلفی برای وکالتی کردن حساب بانکی وجود دارد؛ مثلا:

  • انجام عملیات مسدودی
  • رفع مسدودی
  • برداشت وجه از حساب توسط کارگزار بورس کالا
  • خرید خودروی وارداتی
  • خرید خودروی برقی
  • شرکت در قرعه‌کشی ایران خودرو یا سایر شرکت‌های خودروساز

معرفی سامانه وکالتی کردن بانک گردشگری

طبق گزارش روابط عمومی بانک گردشگری، از اسفندماه سال ۱۴۰۱ امکان وکالتی کردن حساب بانکی در این بانک برای متقاضیان خرید خودرو فراهم شده است. متقاضیان خرید خودرو از سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی، برقی، جانبازان، داخلی یا شرکت در قرعه‌کشی ایران خودرو می‌توانند در بازه زمانی مشخص‌شده از سوی وزارت صمت، برای مسدودکردن مبلغ موردنیاز در این بانک اقدام کنند. برای این کار باید وارد وبسایت https://vbank.tourismbank.ir شوید و از راهنمای زیر برای وکالتی کردن حساب بانکی خود کمک بگیرید.

promotion banner

روش‌های وکالتی کردن حساب بانک گردشگری

در حال حاضر دو روش اصلی برای ساخت حساب وکالتی بانک گردشگری وجود دارد.

  1. آنلاین: متقاضیانی که در بانک گردشگری حساب دارند، کافی است وارد وب‌سایت بانک گردشگری شوند و پس از اعتبارسنجی، برای وکالتی‌کردن حساب بانکی خود اقدام کنند.
  2. حضوری: اگر به هر دلیلی نمی‌خواهید حساب‌تان را به‌صورت آنلاین وکالتی کنید، می‌توانید به یکی از شعبه‌های بانک گردشگری مراجعه و حساب خود را به‌صورت حضوری وکالتی کنید.
توجه داشته باشید که امکان افتتاح حساب وکالتی نه فقط برای بانک گردشگری، بلکه برای هیچ بانک دیگری وجود ندارد. بلکه شما باید یکی از حساب‌های فعلی‌تان را به حساب وکالتی تبدیل کنید. اگر هم از قبل حسابی در این بانک ندارید، باید با مراجعه به یکی از ۱۰۰ شعبه فعال بانک گردشگری در سراسر کشور، نسبت به افتتاح حساب اقدام و سپس آن را وکالتی کنید.

راهنمای تصویری ثبت‌نام در سامانه بانک گردشگری

برای وکالتی کردن حساب بانک گردشگری مراحل زیر را قدم‌به‌قدم دنبال کنید:

۱. وارد سامانه وکالتی کردن حساب بانک گردشگری به آدرس https://vbank.tourismbank.ir شوید.

سایت وکالتی کردن حساب بانکی گردشگری۲. از منوی سمت راست، گزینه «ثبت نام خودرو» را انتخاب کنید.

منوی سایت گردشگری بخش ثبت نام خودرو۳. کد ملی، شماره تماس و متن تصویر را در قسمت‌های موردنظر بنویسید.

واردکردن اطلاعات در سایت بانک گردشگری جهت احراز هویت۴. مراحل احراز هویت را انجام دهید.

۵. حسابی را که می‌خواهید وکالتی کنید، از بین حساب‌هایتان انتخاب کنید.

۶. سازمانی را که می‌خواهید حساب را به آن وکالتی کنید، انتخاب کنید.

۷. تیک موافقت با قوانین و مقررات را بزنید.

۸. اگر مراحل بالا را به‌درستی انجام داده باشید، پیامی مبنی‌بر موفقیت‌آمیز عملیات برایتان نمایش داده می‌شود و به این ترتیب، حساب بانک گردشگری شما در کم‌تر از چند دقیقه وکالتی شد!

سؤالات متداول

۱. آدرس سامانه حساب وکالتی بانک گردشگری چیست؟

برای وکالتی کردن حساب بانکی در بانک گردشگری می‌توانید از طریق آدرس https://vbank.tourismbank.ir اقدام کنید.

۲. ایجاد حساب وکالتی بانک گردشگری به چه روش‌هایی ممکن است؟

در حال حاضر برای وکالتی کردن حساب بانک گردشگری می‌توانید از دو روش آنلاین و مراجعه به شعب حضوری اقدام کنید.

۳. منظور از حساب وکالتی بانک گردشگری چیست؟

حساب وکالتی گردشگری یک حساب بانکی قرض‌الحسنه یا کوتاه‌مدت است که صاحب حساب به فرد یا سازمان خاصی اجازه می‌دهد به حسابش دسترسی داشته باشد.

۴. چرا امکان ثبت نام در سامانه حساب وکالتی بانک گردشگری را ندارم؟

برای وکالتی کردن حساب بانکی در بانک گردشگری باید در زمان معرفی‌شده از سوی وزارت صمت اقدام کنید و حتما از قبل حساب فعال در این بانک داشته باشید.

سخن آخر

این بار در کارنامه همراه شما بودیم تا به یکی دیگر از پرتکرارترین سؤالات در زمینه ثبت نام خودرو، یعنی نحوه وکالتی کردن حساب پاسخ دهیم. در حال حاضر بانک‌های مختلفی تسهیلات وکالتی کردن حساب بانکی را ارائه می‌دهند که بانک گردشگری یکی از آن‌هاست. امیدواریم این آموزش برایتان مفید بوده باشد. اگر هنوز سؤال یا ابهامی درباره وکالتی کردن حساب بانک گردشگری دارید، حتما در پایین همین صفحه سؤالتان را برایمان بنویسید. کارشناسان ما در کارنامه، آماده پاسخگویی به سؤالاتتان هستند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.