جزئیات افزایش قیمت خودرو در بهار ۱۴۰۰ اعلام شد

0 1,230

با توجه به گفته‌های رئیس شورای رقابت در بهار سال ۱۴۰۰ قیمت خودرو افزایش خواهد یافت. قیمت جدید خودروها بر اساس «تورم ۱۴ درصدی زمستان به اضافه تورم بخشی که از سوی بانک مرکزی تعیین شده» مشخص خواهد شد.

پیش از این نیز اعلام شده که بود قیمت خودرو در بهار ۱۴۰۰ به طور قطع افزایش خواهد یافت. تقریبا شش ماه است که قیمت خودرو افزایش نیافته است و در زمستان نیز شورای رقابت به دلیل پایین بودن نرخ تورم اجازه افزایش قیمت خودرو را نداد. شورای رقابت معتقد بود که سه ماه پاییز قیمت خودرو ۳۰ درصد افزایش یافت و با توجه به تورم ۱۴ درصدی زمستان نیازی نیست که قیمت خودرو در سه ماه پایانی سال دوباره افزایش یابد.

رضا شیوا با اشاره به موضوع قیمت‌گذاری خودرو در سال ۱۴۰۰ گفت: اکنون برای تصمیم‌گیری قیمت خودرو در سه ماه اول سال ۱۴۰۰، منتظر تورم بخشی هستیم تا بانک مرکزی آن را مشخص کند و در نهایت بر اساس تورم بخشی قیمت خودرو نیز تغییر خواهد کرد.

آیا بازار خودرو توان افزایش قیمت دارد؟

پیش از این نایب رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو در مصاحبه با خبرگزاری‌ها اعلام کرده بود که با وجود شروع فعالیت‌ها در سال ۱۴۰۰، تاکنون خودرویی خرید و فروش نشده است و همین موضوع نشان می‌دهد که بازار دیگر توان افزایش بیشتر قیمت‌ها را ندارد.

بررسی‌های صورت گرفته در بازار خودرو به خوبی نشان می‌دهد که در شرایط فعلی رکورد و تورم به صورت جدی بر بازار سایه انداخته است. در این شرایط افزایش قیمت کارخانه‌ای خودروها کلاف سردرگم آشفتگی بازار خودرو را پیچیده‌تر از گذشته می‌کند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.