قبل از فروش خودرو حتما این نوشته را بخوانید

0 6,237

پیچیدگی‌های فروش خودرو، دست کمی از خرید آن ندارد. باید اعتماد خریدار را جلب کرد، در عین حال باید خودرو را در کمترین زمان و به بهترین قیمت فروخت. برای همین وجود یک کارشناس متخصص و مورد اعتماد طرفین، کمک می‌کند تا فرآیند فروش برای شما بسیار راحت شود و شما درگیر مشکلات معامله‌ نشوید. یک کارشناس بی‌طرف که بتواند به شما مشاوره قیمت هم بدهد، در واقع نیمه بیشتر راه فروش را برای شما پیموده است.

فرقی نمی‌کند که شغل شما خرید و فروش خودرو باشد، یک نمایشگاه خودرو داشته باشید یا فقط بخواهید خودروی شخصی‌تان را بفروشید؛ وجود یک کارشناس خودرو مورد اعتماد طرفین به عنوان نفر سوم می‌تواند معامله را آسان‌تر، سریع‌تر و امن‌تر کند.

کارنامه این کار را برای شما که قصد فروش خودرو دارید انجام می‌دهد. اینکه دقیقا کارنامه چه خدماتی ارائه می‌دهد، موضوعی است که در این نوشته درباره‌اش می‌خوانید.

مزایای استفاده از کارشناسی خودرو

۱. افزایش اعتماد مشتری

صداقت با مشتری باعث ایجاد اعتماد در معامله می‌شود. خریداران دوست دارند با فردی صادق که اطلاعات درستی در اختیار آنها می‌گذارد معامله کنند. اعتماد شرط اول در هر معامله‌ای است. مشتریان دوست دارند در مورد کالاهای گران‌قیمت مانند خودرو آگاهانه خرید کنند. اگر اطلاعات دقیق و کافی  به مشتری دهید، شانس فروش بیشتر می‌شود و بعدا به فریب‌کاری و تقلب متهم نخواهید شد.

فراموش نکنید که نظر کارشناس بی‌طرف و با تجربه، نقش ضمانت‌نامه را در معامله بازی می‌کند. سرویس کارشناسی خودرو کارنامه با ارائه یک گزارش دقیق از ۴۳۵ نقطه از ماشین و بررسی مدارک حقوقی این اعتماد را بین شما و مشتری برقرار می‌کند. گزارش کارنامه می‌تواند همراه آگهی شما در سایت دیوار منتشر شود تا خریداران به طور کامل از وضعیت خودرو مطلع شوند. این می‌تواند اولین گام برای ساختن اعتماد بین طرفین باشد.

حتما بخوانید: نحوه تشخیص ماشین چپی چگونه است؟

۲. صرفه‌جویی در هزینه، زمان و انرژی

وقتی یک کارشناس خبره درباره‌ی خودروی شما اظهار نظر کند، زمان شما برای پاسخگویی به سوالات متعدد مشتریان گرفته نمی‌شود. گزارش کارنامه روی آگهی شما در سایت دیوار دقیقا همین کار را برای شما می‌کند چون خریداران با دیدن گزارش جامع و کامل کارنامه دیگر نیازی به سوال و جواب با شما ندارند. در عین حال این گزارش باعث می‌شود کیفیت تماس‌های مشتریان به شکل چشمگیری افزایش یابد. هر تماس با شما یعنی اینکه مشتری گزارش کارنامه را کامل خوانده و دیگر سوال بی‌موردی برای پرسیدن وجود ندارد. او حالا یک مشتری واقعی است.

از طرفی اگر خودروی خودتان را بدون کارشناسی بفروشید، ممکن است درگیر مشکلات بعد از فروش شده و مجبور به صرف هزینه و زمان بیشتری شوید. تصور کنید خودرویی را فروخته‌اید که کارشناسی نشده و حالا خریدار از مشکلات آگاه شده و می‌خواهد معامله را فسخ کند! وجود کارشناس متخصص و مورد اعتمادِ طرفین می‌تواند مانع این مشکلات شود.

۳. اطلاع از حدود قیمت خودرو

واقعیت این است که هیچ مرجعی برای قیمت‌گذاریِ خودروهای دست‌دوم وجود ندارد و این موضوع فروشنده‌ها را هم برای قیمت‌گذاری روی خودروهای‌شان سردرگم می‌کند. به جز دلالان بازار خودروهای دست دوم که به فکر سود مالی خودشان هستند، چه کسی می‌تواند بدون سودجویی قیمت مناسب را به شما پیشنهاد دهد؟ یک کارشناس که هم از وضعیت خودرو شما مطلع است و هم قیمت بازار را می‌داند.
کارشناسان کارنامه با دسترسی به قیمت آگهی‌های مشابه خودروی شما در دیوار و اطلاع دقیق از وضعیت بازار، قیمت بسیار درست‌تری روی خودرو می‌گذارند؛ قیمتی که رقبای دیوار توانایی ارائه آن را با این دقت ندارند.

اطلاع از قیمت خودرو به شما قدرت مذاکره می‌دهد تا بتوانید خودروی‌تان را به قیمت بهتری بفروشید.

۴. اطلاع از معایب خودرو

کارشناس خودرو می‌تواند عیوب خودرو را به شما بگوید، حالا شما می‌توانید در صورت لزوم، مشکلات جزئی را که به افزایش قیمت خودرو کمک می‌کنند برطرف کنید. به این ترتیب شانس شما برای قیمت‌گذاری بالاتر بیشتر می‌شود. در بیشتر موارد شاید شما هم از مشکلات فنی و بدنه خودروی‌تان اطلاعی نداشته باشید و تنها یک کارشناس است که می‌تواند آنها را تشخیص دهد. از همین رو کارنامه می‌تواند شما را به یک معامله پرسودتر راهنمایی کند.

به یاد داشته باشید هر فروشنده‌ای می‌تواند گزارش کارنامه را داشته باشد و از مشاوره قیمت آن استفاده کند اما نیازی نیست حتما این گزارش را ضمیمه آگهی خود در سایت دیوار کند. انتشار این گزارش اختیاری و بنا به تصمیم فروشنده خودروست. بد نیست یک نمونه گزارش کارشناسی خودرو را از اینجا ببینید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.