در صورت عدم کنار کشیدن خودرو پس از تصادف جریمه می‌شوید

0 1,137
برابر قانون اگر خودرو شما پس از تصادف در سطح معابر متوقف شود شما به عنوان راننده موظف هستید تمام تلاش خود را برای کنار کنار کشیدن وسیله‌نقلیه بکار ببرید تا مزاحمتی برای عبورومرور سایر وسایل‌نقلیه و عابرین ایجاد نشود.

سرهنگ مهدی نامجو سرکلانتر پلیس بزرگراه‌های تهران بزرگ در این خصوص گفت: اگر امکان کنار کشیدن خودرو پس از تصادف وجود ندارد راننده موظف است تابلو و علایم هشداردهنده مثل مثلث خطر را در پشت و کنار وسیله‌نقلیه معیوب خود قرار داده تا به این واسطه به سایر رانندگان هشدارهای لازم را منتقل کند.

گفتنی است که محل نصب مثلث خطر در بزرگراه‌ها و آزادراه‌ها فاصله ۱۰۰ تا ۱۵۰ متری پشت و کنار وسیله‌نقلیه است و در سایر جاده‌ها نیز علایم هشداردهنده باید در فاصله ۷۰ متری خودرو قرار گیرند. اگر خودرویی در محل پیچ یا هر محل دیگری که محدودیت دید وجود دارد دچار ایراد شده و متوقف شود راننده می‌بایست در فاصله ۲۰۰ متری خودرو از علایم هشداردهنده برای آگاهی سایر رانندگان استفاده نماید.

استفاده از فلاشر خودرو نیز پس از تصادفات چه در روز و چه در شب ضروری است چراکه این اقدام از بروز حوادث بیشتر جلوگیری می‌کند.

پلیس اعلام کرده است که با توقفات ناایمنی که به دلیل تصادفات در کنار بزرگ‌راه‌ها و محورهای مواصلاتی ایجاد می‌شود؛ به شدت برخورد خواهد کرد.

اگر توقفات ناایمن کنار بزرگ‌راه‌ها و معابر سبب ایجاد بار ترافیکی و تصادف شود کارشناسان راهور حتما سهم تقصیر لحاظ خواهند کرد و حتی اگر این توقفات موجب رخ دادن تصادف بیشتری نیز نشود، راننده به لحاظ خودداری از کنار کشیدن خودرو اعمال قانون خواهد شد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.