نحوه تشخیص ماشین اتاق تعویض و معایب خرید این نوع خودروها

31 97,559

ماشین اتاق تعویض چیست؟ خودروهایی که اتاقشان تعویض یا دوباره مونتاژ می‌شود با این عنوان شناخته می‌شوند. زمانی که خودرویی تصادف می‌کند و حدود ۵۰ درصد از آن آسیب می‌بیند، نیاز به تعویض اتاقش پیش می‌آید. وقتی حادثه تصادف بسیار سهمگین است و خسارات وارده به اتاقک بالاست، دیگر نه از نظر ایمنی و فنی به صلاح است که خودرو تعمیر شود و نه از نظر هزینه چنین چیزی مقرون‌به‌صرفه خواهد بود. اصلا بازسازی چنین خودرویی روی کیفیت رانندگی و سواری خودرو اثراتی بسیار منفی هم خواهد گذاشت. در این مقاله درباره نکات مختلف پیرامون تعویض اتاق خودرو برایتان خواهیم گفت.

ماشین اتاق تعویض چیست؟

همان‌طور که گفته شد، خودرویی که در تصادف بیش از ۵۰ درصد آسیب ببیند به نقطه‌ای می‌رسد که دیگر تعمیر کابینش به‌صرفه نیست. فقط بحث هزینه‌ها نیست بلکه چنین خودرویی دیگر امنیت و کارایی قدیم را هم نخواهد داشت.

این نکته مهم را هم بدانید که ماشین اتاق تعویض فقط از نظر راننده‌ها و تعمیرکاران مردود و بی‌استفاده نیست بلکه قانون هم اجازه تعویض اتاق خودرو و استفاده از چنین وسیله‌ای را نمی‌دهد. اگر قرار باشد که چنین کاری انجام بدهید باید حتما با مراجع رسمی و قانونی ارتباط داشته باشید و مجوزهای لازم را دریافت کنید.

 دلایل تعویض اتاق خودرو

خودروها به‌دلیل آسیبی که در تصادف و سوانح رانندگی به اتاقکشان وارد می‌شود، نیاز به تعویض بدنه پیدا می‌کنند. در واقع، زمانی که در تصادف قطعات داخلی بدنه آسیب می‌بینند، دیگر شاسی خارجی یعنی اطراف اتاق قابل‌استفاده نخواهد بود.

این نکته را هم یادتان باشد که برخی از خودروها دارای شاسی مستقل‌اند. بنابراین، ممکن است که در جریان حوادث، شاسی آنها آسیب ببیند اما اتاق مشکلی پیدا نکند. در نتیجه با آسیب‌دیدن خودرو، اتاق فقط در محل خود جابه‌جا یا کل شاسی روی اتاق دیگری سوار می‌شود. در این نوع از خودروها، تشخیص تعویضی‌بودن اتاق کمی دشوارتر از نمونه‌های دیگر است.

promotion banner

خرید و قیمت خودروی دست دوم و کارشناسی شده

مراحل قانونی تعویض اتاق خودرو چیست؟

براساس ماده ۳۰ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی، عوض‌کردن قطعات اصلی خودرو مجاز نیست. منظور از قطعات اصلی چیست؟ اتاقک خودرو، شاسی‌ها و موتور.

برای تعویض اتاق خودرو چه باید کرد؟ اگر مالک خودرویی قصد چنین کاری را داشته باشد، باید به دوایر شماره‌گذاری ادارات راهنمایی و رانندگی مراجعه و پس از دریافت مجوز تعویض برای فرایند عوض‌کردن اتاقک یا بخش‌های اصلی دیگر اقدام کند.

در نتیجه مراحل قانونی تعویض اتاق خودرو به شرح زیر است:

  • مراجعه به دوایر شماره‌گذاری ادارات راهنمایی‌ و رانندگی
  • اقدام به دریافت مجوز تعویض اتاق
  • بررسی وضعیت خودرو از سوی افسران کارشناس تصادفات
  • تأیید کارشناسان برای تعویض اتاق
  • صدور مجوز تعویض
  • مراجعه مالک به اداره راهنمایی و رانندگی پس از تعویض اتاق
  • بازدید نهایی راهنمایی و رانندگی از اتاق تعویض‌شده
  • ثبت تعویض اتاق در سوابق خودرو

باید بدانید که تمام این مراحل به‌طور رایگان یا با هزینه‌ای اندک انجام می‌شود و مالک در این فرایند متحمل هزینه‌ای هنگفت نخواهد شد. هزینه تعویض اتاق خودرو از مسیر قانونی هزینه‌ای ندارد اما زمانی که می‌خواهید وارد عملیات تعویض شوید، بنا به میزان آسیب‌دیدگی خودرو و نوع وسیله‌تان هزینه مشخص می‌شود. هزینه تأمین اتاق و مونتاژکردن برای خودروهای مختلف متنوع است. این را در نظر بگیرید که در بیشتر مواقع، این هزینه فایده‌ای ندارد و کیفیت نتیجه نهایی چندان جالب از آب درنمی‌آید.

ماشین اتاق تعویض

تعویض غیرقانونی اتاق خودرو

بسیاری از مالکان برای اینکه از افت قیمت شدید ماشین اتاق تعویض جلوگیری کنند، این موضوع را به راهنمایی و رانندگی اطلاع نمی‌دهند. آنها به‌طور غیرقانونی اقدام به تعویض اتاق خودرو می‌کنند و در هنگام فروش هم چیزی از این مسئله نمی‌گویند.

اگر مالک وسیله نقلیه اقدام به تعویض اتاق خودرو به شکل غیرقانونی کند، پلیس راهور وسیله را به ناجا گزارش خواهد کرد. بعد از بررسی‌هایی که صورت می‌گیرد، مالک باید از یک‌-چهارم هزینه‌ای که بابت تعمیرات پرداخته تا یک‌-هشتم جریمه شود.

بنابراین، اگر قرار است که خودرویی دست‌دوم بخرید، حتما باید به اتاقک آن دقت کنید. برخی از شواهد ناشی از تعویض اتاق خودرو کاملا مشهود هستند اما در برخی از موارد هم نیاز به وجود کارشناسی وجود دارد که بتواند متوجه عوض‌شدن و مونتاژ اتاق خودرو باشد. پس اگر قصد خرید دارید، حتما از کارشناسان خبره کمک بگیرید.

حتما بخوانید: دلالی خودرو و ۶ ترفندی که دلالان برای فروش به‌کار می‌برند

راهنمای تشخیص خودروی اتاق تعویض

یکی از دغدغه‌های بزرگی که افراد به هنگام خرید خودروی دست دوم دارند، این است که آیا با خودرویی روبه‌رو هستند که اتاقش تعویض شده است  یا خیر. راه‌هایی برای شناخت و تشخیص ماشین اتاق تعویض وجود دارد. در ادامه به این روش‌ها اشاره می‌کنیم:

بررسی اصالت خودرو

شماره شاسی روی بدنه خودرو را بررسی کنید؛ این راه خوبی برای تشخیص وضعیت اتاق خودروست. شماره بدنه یا شاسی که در کارخانه روی بدنه خودرو حک می‌شود با شماره‌ای که بعدا و پس از تعویض اتاق روی بدنه جای خوش می‌کند، کاملا متفاوت است.

در واقع، حک‌کردن این شماره به‌طور دستی اصلا ممکن نیست چون شماره شاسی حک‌شده از سوی کارخانه دارای چیدمان، اندازه و فونت مخصوصی است که امکان جعل‌کردن آن وجود ندارد.

هر خودرو بنا به مدلی که دارد، پلیت فلزی خاصی در آن موجود است که شماره شاسی رویش ثبت و حک می‌شود. این پلِیت برای بعضی از خودروها در ستون وسط حک می‌شود و برای بعضی دیگر سمت چپ داخلی کاپوت یا نقاط دیگر اتاق خودرو.

پس اگر بدانید که این شماره در کدام نقطه از هر خودرو حک می‌شود، تا حد زیادی می‌توانید متوجه شوید که با یک ماشین اتاق تعویض روبه‌رو هستید یا خیر. در بیشتر مواقع هم امکان این وجود ندارد که شماره شاسی به‌تمیزی همتای فابریک و اصلی‌اش از کار دربیاید. پس با بررسی این موضوع تا حد زیادی می‌توانید مُچ متقلبان را بگیرید.

نگاهی به شاسی و سطح پایین خودرو

اتاق ماشین روی شاسی و لاستیک اتاق نصب می‌شود. پس وضعیت شاسی، لاستیک‌های اتاق و پیچ‌هایی که در این نواحی به‌کار رفته‌اند هم به‌خوبی بررسی کنید. به پیچ‌های نصب اتاق خودرو نگاهی داشته باشید و ببینید که وضعیت طبیعی است؟ همه‌چیز تمیز و مرتب به نظر می‌رسد یا خیر؟

اگر شاسی خودرویی صدمه ببیند، خط‌‌وخش و خراش‌هایی در سراسر آن وجود خواهد داشت. اینجاست که نیاز به رنگ‌کردن شاسی برای پوشاندن عیب‌ها به وجود می‌آید. اما این رنگ ماجرا را لو می‌دهد و مشخص می‌کند که خودرویی که مقابلتان است، ماشین اتاق تعویض است.

زمانی که اتاق خودرو تعویض می‌شود، وضعیت لاستیک اتاق و پیچ‌ها نشان می‌دهند که با قطعاتی فابریک روبه‌رو نیستید. البته پوشاندن و عوض‌کردن پیچ‌های اتاق و سمباده‌زدن و رنگ‌کاری برای اینکه این بخش‌ها نو و سالم به نظر برسد، تا حد زیادی تشخیص ماشین اتاق تعویض را دشوار می‌کند.

بررسی اجزایی از خودرو

یکی دیگر از راه‌های تشخیص ماشین اتاق تعویض این است که بخش‌هایی از وسیله از جمله موارد زیر را بررسی کنید:

  • دسته موتور؛
  • گیربکس؛
  • پلمپ‌های موتور؛
  • زیر موتور؛
  • لوله‌های وصل به موتور.

این بخش‌ها می‌توانند حکایت از تعویض اتاق و فابریک‌نبودن داشته باشند. پس برای بررسی وضعیت اتاق خودرو، حتما نگاهی به آنها داشته باشید.

بررسی رنگ خودرو

وضعیت رنگ خودرو هم می‌تواند گواهی بر عوض‌شدن اتاقش باشد. رنگی که روی بدنه خودروی تصادفی می‌نشیند، کاملا با رنگ اصلی متفاوت است. اتاق خودرو در کارخانه در حوض رنگ فرو می‌رود و سپس در کوره‌ای مخصوص پخته می‌شود. بعد هم رنگ در درجه حرارتی بالا خشک می‌شود. کیفیت رنگ کارخانه با رنگ دستی به‌هیچ‌وجه قابل‌مقایسه نیست.

نگاه به نوارهای دور درهای خودرو

خودرویی که واژگون شده و به‌شدت تصادف کرده، دیگر مانند سابق نمی‌‌شود. اثرات منفی تصادف و آسیب‌ها در بخش‌های مختلف خود را نشان می‌دهند. برای مثال، زیر نوارهای دور درهای خودرو پرس‌های کارخانه‌ای دیده می‌شود. اما در ماشین اتاق تعویض چنین چیزی دیده نمی‌شود و اگر هم به‌طور ساختگی این پرس‌ها وجود داشته باشند، کیفیت نسخه فابریک را ندارند.

ماشین اتاق تعویض

معایب تعویض اتاق خودرو چیست؟

زمانی که خودرویی تصادف می‌کند و در حادثه‌ای به‌شدت مهیب آسیب می‌بیند، نیاز به تعمیرات زیادی پیدا می‌کند. بعد از اینکه اتاق چنین وسیله‌ای تعمیر می‌شود، دیگر هیچ‌گاه شبیه روزهای قبل کار نخواهد کرد. معایب تعویض اتاق خودرو زیاد است:

  • اُفت کیفیت سواری خودرو؛
  • کاهش شدید قیمت و ارزش خودرو (به‌ویژه خودروهای وارداتی خارجی)؛
  • اتاق خودرویی که مونتاژ می‌شود، شامل قطعه‌های فرسوده و استوکی است. مشکلات زیادی هم برایش پیش می‌آید. مثلا کیلومترشمار ثبت‌شده با کارکرد حقیقی موتور همخوان نیست.
  • فروش دشوار خودروی دست‌دوم با اتاق تعویض‌شده (اگر در هنگام فروش تعویضی‌بودن اتاقک قید نشود، مالک از نظر قانونی به دردسر خواهد افتاد.)

حتما بخوانید: با بدفروش‌ترین ماشین‌های زیر ۳۰۰ میلیون آشنا شوید

افت قیمت ماشین اتاق تعویض

افت قیمت ماشین اتاق تعویض از بزرگ‌ترین مشکلاتی است که مالکان این خودروها تجربه می‌کنند. یکی از دلایلی که بسیاری از افراد تصادفی‌بودن خودرو را در هنگام فروش پنهان می‌کنند هم همین موضوع است.

خودرویی که اتاقش تعویض شده، کارایی و کیفیت سابق را ندارد. این وسیله با قطعات جدید و مونتاژی تازه دوباره می‌تواند به کارش ادامه بدهد. بدیهی است که قطعات جدید و مونتاژشدن آنها در کنار هم به کیفیت نسخه اولیه و اصلی خودرو نیست.

هم وسایل و تجهیزات تازه‌ای که در خودرو به‌کار گرفته می‌شود و هم کیفیت پایین عملیات بازسازی خودروست که از ایمنی و کارایی‌اش کم می‌کند. در نتیجه، افت قیمت ماشین اتاق تعویض بسیار بالاست. برای مثال، خودروی تصادفی که به‌طور کامل رنگ می‌شود و اتاقش تغییر می‌کند، بیش از ۶۰درصد افت قیمت نسبت به نمونه سالم و فابریک خودش پیدا خواهد کرد.

 

در آخر

با ماشین اتاق تعویض آشنا شدید. حالا باید در خرید خودروی دست‌دوم دقت بیشتری داشته باشید. از سوی دیگر، این را هم بدانید که عوض‌‌کردن اتاق خودرو پس از تصادف و آسیب‌های شدید واردشده به وسیله، دیگر نمی‌تواند به شما خودرویی با کیفیت مطلوب بدهد.

هم قطعات مونتاژی و هم عملیات تعویض بدنه خودرو نیازمند تخصص و امکانات بالا هستند. پس بعید است که نتیجه خوبی از تعویض اتاق خودرو به دست بیاورید. بنابراین، هم به‌عنوان مالک، بهتر است که چندان به‌دنبال تعویض اتاق نباشید و هم اگر قصد خرید دارید، حسابی حواستان را جمع کنید و به سراغ چنین ماشین‌هایی نروید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
31 نظرات
  1. محمد
    محمد می گوید

    سلام وقتتون بخیر.اگه کسی ماشینی بخره ولی اتاق تصادفی نباشه ، فابریک باشه.میتونه اونو به منظور نوسازی تعویض اتاق کنه؟

    1. منوچهر
      منوچهر می گوید

      سلام وقتتون بخیر
      باید با اخذ مجوز های لازم از راهور این کار رو در صورت تایید اون ها انجام دهید.
      به مرکز تعویض پلاک مراجعه کنید و با کارشناس مربوطه به همراه خودروتون مراجعه کنید تا شرایطتتون بررسی بشه.
      امیدوارم براتون مفید بوده باشه ، در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

    2. تبریزی
      تبریزی می گوید

      پوسیدگی داشته باشه بله

  2. محمد مختاری
    محمد مختاری می گوید

    سلام به نظرتون ماشین مدل ۹۶ اتاق تعویض بگیرم یا مدل ۸۹ سالم

    1. تبریزی
      تبریزی می گوید

      ۸۹ رو بگیر ،چون موقع جمع کردنه اتاق تعویض از قطعات استوک بیشتر استفاده میشه اونم در حدی که بشه نظره خریدار رو جلب کرد و بعد از حدودا یک سال باید از جیب مبارک مدام بخرجی

  3. سعید
    سعید می گوید

    سلام. وقتی اتاق نو مثلا پراید کامل تعویض بشه اونم قانونی چی فرقی با کارخانه داره هردو یکی هستن تازه بهتر هم هست مثلا پراید ۹۰. اتاقش خراب بشه یک اتاق صفر رنگ فابریک روش بزارن وقانونی باشه زیان که نداره خیلی هم بعتره و ایمن تراز این اتاقهای صافکاری درم داغون هست. البته فقط قانونی

    1. ناصر
      ناصر می گوید

      سلام به نظرتون ماشین ال ۹۰مدل ۹۰ که اتاقش عوض شده بگیرم یا ال ۹۰مدل ۸۷؟؟
      ممنون از راهنماییتون

      1. منوچهر
        منوچهر می گوید

        سلام وقتتون بخیر
        قطعا خودرویی که دست نخورده و سالم باشد بهتر از خودرویی است که یکبار تصادف کرده و بازسازی شده.
        امیدوارم این مطلب براتون مفید بوده باشه ، در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  4. رضا
    رضا می گوید

    سلام. اتاق تعویض توی ماشین های مدل پایین مثل پراید اتفاقا یک مزیت محسوب میشه چونکه از اون اتاق زنگ زده و دربو داغون خلاص میشه

  5. صالح
    صالح می گوید

    سلام وقت بخیر اگه ماشین مدل۸۹اتاق تعویض قانونی باشد میشه بخری مشکلی برای ماشین پیش نمیاد تو جاده سر پیچ ها

  6. میلاد
    میلاد می گوید

    سلام خسته نباشید یک کشنده خریدم قبل از پلاک گذاری در برگ سبز نوشته بود شماره حک اطاق و به هنگام شماره گذاری هم در برگ سبز بنام بنده اون مورد آنجا قید شده در قسمت توضیحات شماره حک اطاق به شماره۲۳۴۶۸:منظور از شماره حک اطاق در برگ سبز خودرو چیست؟آیا اطاق تعویضی هست؟

  7. تبریزی
    تبریزی می گوید

    دوستان اگر قصد خرید اتومبیل تعویض اتاق رو دارین بهتره ماشینی رو انتخاب کنید که مدل پایین باشه چون اتاق قبلی به هر حال به کار نمی اومده که تعویض کردن ،فنی و ملحقات و لاستیک و اینا هم یا پوسیده یا نیاز به تعمیر داره با این شرایط کسی که میخواد این ماشین رو جمع کنه مجبوره تمامی قطعات رو باز بینی کنه مثلا از بخاری گرفته تا دینام و تسمه تایم و کاسه چرخ و دیسک چرخ و صفحه کلاج و دینام و ….. رو عوض کنه که اگر عوض نکنه ماشینش جواب نمیده ،و همچنین قیمت تعویض اتاق با سالم در مدل پایین حدودا یکی هست اما اتاق تعویض اتاقش پوسیده نیست ،همه چیز بازسازی شده امیدوارم مطالب مفید بوده باشه

  8. امیرحسین
    امیرحسین می گوید

    سلام وقت بخیر ماشینی که اتاقش داخل کارخونه تعویض شده باشه و تو سند هم قید شده باشه خریدش مشکلی داره بنظرتون یا ن

  9. لطفی
    لطفی می گوید

    سلام ممنون از اطلاع رسانی با موضوع تعویض اتاق .سئوال اول : اتاق ماشین من( ۲۰۶ مدل ۹۵ اما صفر کیلومتر) براثر ریزش دیوار حیاط صدمه جدی خورده موتور وشاسی سالم است.توصیه شما چیست ؟ بفروشم یا اتاق را عوض کنم.
    سئوال دوم کارنامه کارشناس ماشین صدمه دیده ی اینجوری دارد که بفرستد.قیمت بگذارد .برآورد هزینه کند. بخرد یا بفروش؟

  10. حسین
    حسین می گوید

    من یه پراید خریداری کردم متوجه اتاق عوض ان نشدم و فروشنده چیزی در این باره نگفته به تعویض پلاک مراجه کردم تشخیص دادن اتاق از نیمه عوض میباشد ایا میتونم از فروشنده شکایت کنم و پولمو پس بگیرم

    1. منوچهر
      منوچهر می گوید

      سلام وقت بخیر
      بله فروشنده باید پاسخگو باشد در این مورد.

  11. امیر
    امیر می گوید

    سلام وقت بخیر من چند سال پیش کامیونی رو بصورت نقد و اقساط خریدم تو مدتی که قسط هاش رو میدادم چون موتور فابریکش خوب کار نکرد مجبور به تعویض موتور شدم.پس از تموم کردن اقساط و گرفتن وکالت‌نامه اقدام به تعویض پلاک کردم متاسفانه کارشناس تنها و فقط بعلت نبودن یکی از دو پلاک نصب شده روی اتاق.اتاق رو تعویض زده و من الان نمیتونم تعویض پلاک انجام بدم.اون پلاکی ک روی اتاق نیست تو تمام این سری اتاقها بصورت پیچ هستش و پرچ نیست و اینکه من خودم مطمعنم ک اتاق تعویض نیست.من چیکار میتونم بکنم.راه حلی یا راهنمایی برای این موضوع دارید؟ضمنا موتور فابریک ماشینم همچنان دارمش

    1. منوچهر
      منوچهر می گوید

      سلام شما باید درخواست کارشناسی مجدد انحام بدین و حتما این موارد رو به کارسناس مربوطه قبل از کارشناسی انتقال بدین.

  12. شهرام
    شهرام می گوید

    سلام وقت بخیر من یه رانا خریدم بهتر بگم یه سند خریدم رانا اتیش گرفته همه چیش سوخته کامل اتاق پوکیدش هم هست به نظرتون من کاراشو انجام بدم میتونم بدم خود کارخونه واسم جمش کنه

  13. امیر
    امیر می گوید

    سلام ببخشید در معامله خودرو باید به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

  14. متین
    متین می گوید

    سلام وقتتون بخیر.ممنون میشم راهنماییم کنید.من یه پراید خریدم که گفتن اتاقش تعویض شده.بعد این‌ماشین چند دست قبل از من چرخیده و خریداری کردن و تعویض پلاک نرفتن .صاحب سند هم فوت شده… نامه ی تعویض اتاق هم گم شده.میخوام ببینم از کجا باید استعلام بگیرم که این نامه ای قانونی داشته برای تعویض اتاق یا ن؟ منتظر پاسختون هستم

  15. امیرحسین
    امیرحسین می گوید

    سلام وقت بخیر من با ماشین۴۰۵چپ کردم و شرایط ماشین جوریه که اتاق باید تعویض بشه اما نمایندگی بهم گفت که میتونیم با صافکاری و نقاشی هم درست کنیم،له نظرتون چیکار کنم

    1. منوچهر
      منوچهر می گوید

      سلام وقت بخیر
      اگر اتاق رو تعویض کنید از امنیت بیشتری برخوردار هست.
      ممنون از دیدگاه خوبتون ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  16. مسعود
    مسعود می گوید

    سلام وقت بخیر
    من یه پژو ۲۰۷ مدل ۹۷ گرفتم با قیمت خیلی مناسب و تمام لوازم خاص و حتی رنگ خاص که واقعا از سواریش هم راضیم.
    فقط یه مورد پیش اومده که من رفتم تعویض پلاک همه چیز اوکیه ولی مامور بازدید میگه بجای شماره اتاق روی اتاق شماره پیگیری خرید اتاق جدید از ایرانخودرو روش حک شده روی صندلی عقب سمت چپ پشت راننده و میگه این درست نیست و پلاک رو واسم تعویض نمیکنن.
    حالا منم نمیخوام این ماشین رو از دست بدم یا پس بدم و میخوام داشته باشمش باید چکار کنم ؟؟
    لطفا راهنماییم کنین
    خیلی ممنون

    1. منوچهر
      منوچهر می گوید

      سلام وقت بخیر
      دوست عزیز در هر خوودرویی اصالت خودرو نسبت به همه مواردی که ذکر کردین اولویت داره و شما ابتدا باید خودروی با اصالت در ختیار داشته باشین و سپس بقیه مواردی که عرض کردین.
      ممنون از دیدگاه خوبتون ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  17. شهرام
    شهرام می گوید

    باسلام.پرچ پلاکت پشت صندلی وانت بنده کنده شده بوده و دوباره پرچ شده ولی اتاق تعویض نشده الان کارشناس های مرکز تعویض پلاک و پلیس آگاهی در برگه کارشناسی زدن پرچ پلاکت غیرفابریک و اتاق تعویض گردیده است.چه جوری میتونم اعتراض کنم و نجات پیدا کنم از این مصیبت؟لطفا راهنمایی کنید

    1. کارشناس کارنامه
      کارشناس کارنامه می گوید

      سلام وقت بخیر
      شما فقط باید به کارشناسان مرکز توضیحاتتون رو ارایه کنید و اونهاباید قبول کنند.
      ممنون از دیدگاه خوبتون ،امیدوارم این مطلب براتون مفید بوده باشه ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  18. افشین
    افشین می گوید

    سلام خسته نباشین پراید مدل ۸۸اتاق تعویض بخرم یا مدل۸۳

  19. سردار
    سردار می گوید

    سلام وقت بخیر ماشینی که اتاقش داخل کارخونه تعویض شده باشه و تو سند هم قید شده باشه خریدش مشکلی داره بنظرتون یا نه؟؟؟

    1. کارشناس کارنامه
      کارشناس کارنامه می گوید

      سلام وقت بخیر
      از لحاظ قانونی خیر.
      ممنون از دیدگاه خوبتون ،امیدوارم این مطلب براتون مفید بوده باشه ،در کنار ما باشید و ما رو همراهی کنید.

  20. محسن
    محسن می گوید

    سلام. وقت بخیر.
    چندین سال پیش یک ماشین پژو ۴۰۵ مدل ۸۷ خریدم. الان که میخواستم بفروشم فهمیدم اتاق تعویضی هست. پلیس گفته باید اتاقو عوض کنی تا بتونی انتقال مالکیت بدی. هزینه اش زیاده. راه حلی میخواستم از شما؟

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.