تارا اتوماتیک؛ ۳۰۱ ایرانیزه شده چه مشخصاتی دارد؟

0 4,599

ایران خودرو پروژه K132 را تحت عنوان تارا به بازار معرفی کرد. این خودرو بر مبنای پلتفرم PF1 گروه PSA و سازه پژو ۳۰۱ طراحی و ساخته شده است و به همین جهت نیز تشابهات بسیار زیادی بین تارا و ۳۰۱ وجود دارد. حال ایران خودرو قصد دارد نسخه تارا اتوماتیک را نیز راهی بازار داخلی کشورمان کند.

خرید و قیمت خودروی دست دوم و کارشناسی شده

هنوز تصاویر رسمی از درون کابین تارا اتوماتیک در دسترس نیست اما پس از بازدید وزیر صمت از مجموعه ایران خودرو و افتتاح خط تولید «تارا»، این خودروساز اینفوگرافی نسخه اتوماتیک سدان تولیدی خود را منتشر کرد.

در مراسم اولیه اعلام شده است که تارا در دو نسخه دنده‌ای و اتوماتیک عرضه خواهد شد. هر دو نسخه در ابتدا با پیشرانه TU5 پلاس به بازار می‌آیند و بعدها خانواده پیشرانه EF7 بر روی آن‌ها نصب خواهد شد.

تارا اتوماتیک

پیشرانه TU5 پلاس می‌تواند ۱۱۰ تا ۱۱۵ اسب بخار قدرت و ۱۵۰ تا ۱۵۲ نیوتن متر گشتاور تولید کند. نسخه دنده‌ای تارا به یک جعبه دنده دستی ۵ سرعته و نسخه اتوماتیک به یک جعبه دنده ۶ سرعته سه حالته مجهز است و در دو نسخه نیرو به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود.

ایران خودرو هنوز به صورت رسمی قیمت تارا را در هر دو نسخه اعلام نکرده است، اما براساس پیش‌بینی‌ها احتمالا قیمت این خودرو بیش‌تر از ۲۵۰ میلیون تومان خواهد بود. طبیعتا تارا قیمتی بیشتر نسبت به دنا پلاس دارد و به این ترتیب در آینده نزدیک، تارا در هر دو نسخه به عنوان گران‌ترین سدان‌های ملی کلاس C بازار شناخته خواهد شد.

امکانات تارا اتوماتیک

از جمله امکانات نسخه اتوماتیک تارا می‌توان به رینگ آلومینیومی ۱۶ اینچی، سانروف، ۴ کیسه هوا، استارت دکمه‌ای، کروز کنترل و محدودکننده سرعت، فرمان کمکی برقی، تریم داخلی چرم و پارچه، سنسور نور و باران، آینه‌های تاشو برقی، تهویه الکتریکی و اتوماتیک، صندلی‌های برقی جلو، چراغ روشنایی روز، نمایشگر لمسی با قابلیت اشتراک گذاری صفحه تلفن همراه، سنسور پارک و دوربین عقب، سامانه کنترل پایداری و پیش گیری از هرزگردی، سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی، حالت برفی و اسپرت جعبه دنده، قابلیت تیپ ترونیک جعبه دنده و … اشاره کرد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.