بسته‌ اصلاح صنعت خودروسازی توسط وزارت صمت ارائه شد

0 886
وزارت صمت بسته دیگری در راستای اصلاح صنعت خودروسازی کشورمان تهیه و آن را به ستاد اقتصادی دولت تحویل داده است.

هنوز جزئیات دقیقی از این بسته رسانه‌ای نشده است اما با این وجود براساس اطلاعات اندکی که به بیرون درز پیدا کرده احتمالا محوریت اصلی بسته مذکور در جهت جهش تولید و تغییر شیوه قیمت‌گذاری خودروها است.

بر این اساس، گفته می‌شد وزارت صمت در بسته جدید خود به دنبال جهش ۵۰ درصدی تولید خودرو به واسطه اعطای تسهیلات و همچنین تغییر شیوه قیمت‌گذاری است. گویا وزارت صمت در بسته موردنظر به منظور اصلاح صنعت خودروسازی کشورمان به دولت پیشنهاد داده که اوضاع نقدینگی خودروسازان بزرگ را بهبود و محصولات کم‌تیراژ آن‌ها را از شمول قیمت‌گذاری دستوری خارج  کند. همچنین پیشنهاد شده که پرتیراژها همچنان توسط شورای رقابت تعیین قیمت شوند.

بسته جدید خواسته‌های خودروسازان را شامل می‌شود

خودروسازان مدعی هستند که در صورت در اختیار داشتن نقدینگی لازم می‌توانند تحریم‌ها را دور زده و میزان تولید و عرضه خود را افزایش دهند. همچنین بر اساس گفته‌ آن‌ها کنار گذاشتن سیاست قیمت‌گذاری دستوری در نهایت سبب افزایش کیفیت محصولات تولیدی خواهد شد.

خودروسازان امید دارند با لغو قیمت‌گذاری دستوری محصولات کم تیراژ، ضمن کاهش سرعت زیان‌دهی، نقدینگی بیشتری از محل فروش محصولات خود به دست آورند. امیدی که با تصویب بسته جدید وزارت صمت در ستاد اقتصادی دولت بیشتر رنگ واقعیت را به خود خواهد گرفت.

جالب است بدانید که سرنوشت بسته قبلی که وزارت صمت به دولت ارائه داد همچنان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. گفته می‌شد بسته قبلی از ابتدای سال جاری اجرایی خواهد شد اتفاقی که تاکنون شاهد رخ دادن آن نبوده‌ایم.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.