راهنمای وکالتی کردن حساب بانک تجارت به‌صورت اینترنتی (گام‌به‌گام و تصویری)

0 1,809

برای اینکه بتوانید یک حساب وکالتی داشته باشید، به یک حساب معمولی در یکی از بانک‌های عامل نیاز دارید. یکی از بانک‌هایی که امکان وکالتی کردن حساب را برای مشتریان خود فراهم کرده، بانک تجارت است. همه مشتریان بالای ۱۸ سال بانک تجارت می‌توانند با داشتن یک حساب کوتاه‌مدت، قرض‌الحسنه یا جاری فراگیر، برای وکالتی کردن حساب خود اقدام کنند. اگر شما هم جزء مشتریان این بانک هستید و قصد دارید حساب بانک تجارت خود را وکالتی کنید، با ما همراه باشید. در ادامه مراحل وکالتی کردن حساب بانک تجارت را به‌طور کامل بررسی می‌کنیم.

دلایل وکالتی کردن حساب

هدف از معرفی حساب وکالتی در سال‌های اخیر، تسهیل برخی معاملات بین خریدار و فروشنده بوده است. یکی از این معاملات، خرید و فروش در بازار خودرو است. در سال‌های اخیربه‌دلیل کاهش عرضه خودرو، میزان تقاضا به‌شدت افزایش یافته است. به همین دلیل وزارت صمت برای حل این مشکل سامانه یکپارچه فروش خودرو را راه‌اندازی کرده است. یکی از الزامات ثبت‌نام خودرو در این سامانه، داشتن یک حساب وکالتی است.

در حساب وکالتی سامانه یکپارچه، صاحب حساب به وزارت صمت وکالت می‌دهد تا به حساب بانکی‌اش دسترسی داشته باشد.

معرفی سامانه حساب وکالتی بانک تجارت

برای انجام معاملات در سه صنعت خودروسازی، پتروشیمی و فلزات می‌توانید حساب بانک تجارت خود را وکالتی کنید. مهم‌ترین تفاوت حساب وکالتی بانک تجارت در مقایسه با سایر بانک‌ها، سامانه آن است. بانک تجارت ۲ سامانه متفاوت برای عرضه خودروهای وارداتی و داخلی و معاملات بورس کالا دارد:

  1. سامانه عرضه خودروهای وارداتی و داخلی: car.tejaratbank.ir
  2. سامانه معاملات بورس کالا: https://tejaratbank.farava.ir/
promotion banner

روش‌های وکالتی کردن حساب در بانک تجارت

بانک تجارت هم همچون دیگر بانک‌ها به دو روش امکان تبدیل حساب عادی به حساب وکالتی را ممکن کرده است: حضوری و آنلاین. شما می‌توانید برای وکالتی کردن حساب خود به یکی از شعب بانک تجارت مراجعه کنید یا از طریق سامانه‌های معرفی‌شده، حسابتان را وکالتی کنید.

فراموش نکنید که برای داشتن یک حساب وکالتی باید از قبل یک حساب کوتاه‌مدت، قرض‌الحسنه یا جاری در بانک تجارت داشته باشید. اگر چنین حسابی ندارید، از طریق اپلیکیشن باجت بانک تجارت می‌توانید به‌راحتی و بدون نیاز به حضور در شعبه، یک حساب در بانک تجارت افتتاح کنید.

حساب افراد دارای چک برگشتی، حساب‌های مشترک که به نام بیش از یک فرد است و حساب سپرده بلندمدت، وکالتی نمی‌شود.

نحوه ثبت‌نام در سامانه حساب وکالتی بانک تجارت

۱. وارد وب‌سایت بانک تجارت شوید.

۲. از قسمت «خدمات ویژه»، گزینه «وکالتی کردن غیرحضوری حساب‌ها» را انتخاب کنید.

۳. روی گزینه «وکالتی کردن حساب برای شرکت‌های خودروساز و خودروهای وارداتی» کلیک کنید.

به‌جای طی کردن مراحل بالا، می‌توانید مستقیما وارد این لینک شوید: car.tejaratbank.ir

۴. در این مرحله باید کد ملی و کد درج‌شده را وارد کنید:

۵. یک کد احراز هویت به شماره موبایلی که با کد ملی واردشده تطابق دارد، ارسال خواهد شد. این کد را در قسمت مربوطه وارد و سپس روی گزینه «ورود»‌ کلیک کنید تا وارد فرایند وکالتی کردن بانک تجارت شوید.

نحوه وکالتی کردن حساب برای ثبت نام خودرو

حال که با روند وارد شدن به سامانه وکالتی کردن حساب در بانک تجارت آشنا شدید، وقت آن است که مراحل تبدیل حساب عادی به وکالتی در این بانک را توضیح دهیم.

۱. پس از ورود به سامانه وکالتی بانک تجارت، وارد صفحه‌ای می‌شوید که در بالای آن توضیحات مربوط به حساب وکالتی را مشاهده خواهید کرد. برای اطمینان از روند وکالتی کردن حساب، بهتر است حتما این توضیحات را مطالعه کنید.

۲. در انتهای همین صفحه لیست حساب‌های بانکی خود را در بانک تجارت مشاهده می‌کنید. حساب موردنظرتان را انتخاب و سپس روی گزینه «تبدیل به وکالتی» کلیک کنید.

۳. پس از وکالتی شدن حساب، باید فروشنده را انتخاب کنید. تیک پذیرش قوانین مربوطه را در انتهای صفحه بزنید و سپس روی گزینه «ارسال کد تائیدیه» کلیک کنید.

۴. در این مرحله، کد احراز هویت به تلفن همراه‌تان ارسال می‌شود. این کد را در قسمت مربوطه وارد کنید و سپس روی گزینه «ادامه» کلیک کنید تا فرآیند وکالتی کردن حساب نهایی شود.

سؤالات متداول

۱. حساب وکالتی بانک تجارت چیست و چه کاربردی دارد؟

بانک تجارت به‌منظور ارائه خدمات مناسب در خرید کالا و محصولات شرکت‌ها اقدام به ایجاد سامانه حساب وکالتی کرده است که به‌صورت قراردادی دو طرفه بین مشتری و فروشنده با حضور بانک منعقد می‌شود.

۲. آیا برای ثبت‌نام در طرح‌های فروش در سامانه یکپارچه، فرم معرفی‌نامه لازم است؟

خیر. به‌منظور افتتاح حساب وکالتی برای ثبت‌نام در قرعه‌کشی اولویت‌بندی سامانه یکپارچه، نیازی به دریافت فرم معرفی‌نامه نیست.

۳. آیا امکان افتتاح حساب وکالتی بانک تجارت از طریق همراه بانک تجارت وجود دارد؟

خیر. برای افتتاح حساب وکالتی بانک تجارت برای خرید خودرو و سایر معاملات بورسی به‌صورت آنلاین، تنها باید از طریق سامانه www.tejaratbank.ir/vekalati اقدام کنید.

۴. افتتاح حساب وکالتی در بانک تجارت برای چه افرادی امکان‌پذیر است؟

ایجاد حساب وکالتی در سامانه بانک تجارت تنها برای کسانی امکان‌پذیر است که در بانک تجارت حساب دارند. البته، حساب افراد دارای چک برگشتی، حساب‌های مشترک که به نام بیش از یک فرد است و حساب سپرده بلندمدت، وکالتی نمی‌شود.

سخن آخر

حساب وکالتی سامانه یکپارچه یک نوع حساب بانکی است که در آن فرد صاحب حساب به شرکت، شخص یا … وکالت می‌دهد که به حسابش دسترسی داشته باشد. یکی از جدیدترین شرایط خرید خودرو از شرکت‌های خودروسازی در سامانه یکپارچه، داشتن حساب وکالتی است. بانک تجارت یکی از بانک‌هایی است که امکان تبدیل حساب عادی به حساب وکالتی را به شکل بسیار ساده‌ای فراهم کرده است. این کار را می‌توان به دو صورت حضوری و آنلاین انجام داد.

در این مطلب با نحوه وکالتی کردن حساب بانک تجارت آشنا شدیم. امیدواریم با مطالعه این مطلب، پاسخ تمام سؤالاتتان را گرفته باشید. اگر هنوز سؤالی درباره این موضوع دارید که بی‌جواب مانده است، حتما در بخش نظرات آن را برایمان بنویسید. کارشناسان ما در کارنامه آماده پاسخگویی به سؤالاتتان هستند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.