بازار خودرو منتظر نتیجه برجام؛ خرید و فروش به صفر رسید

0 1,015

تحلیل رفتار خریداران و فروشندگان فعال در بازار خودرو نشان می‌دهد که فعلا هیچ‌گونه خرید و فروش خاصی حوزه بازار خودرو صورت نمی‌گیرد و اکثر فعالان این بازار منتظر نتیجه برجام و مذاکرات هسته‌ای اخیر هستند. همچنین کرونا و تعطیلی‌های اخیر نیز سبب شده که نبض بازار خودرو آرام بتپد.

از هفته گذشته مذاکرات هسته‌ای مجددا در وین آغاز شده و توقع حصول مجدد توافق و لغو تحریم‌ها سبب شده که بازار خودرو بسیار حساس شود. هرچند در حال حاضر نبض بازار بسیار آرام می‌تپد اما هرگونه خبر مثبت و منفی اثر بسیار زیادی بر روی بازار گذاشته و سبب انحنای قیمت‌ها خواهد شد. در چنین شرایطی به طور قطع هر گونه خبر مذاکرات وین بر روی افت‌وخیز قیمت خودروها تاثیر می‌گذارد.

در حال حاضر تردیدها برای خرید و فروش خودرو افزایش بافته و کمتر کسی مایل به انجام معامله در بازار خودرو است.

کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که طی هفته‌های آتی به خصوص اگر نتایج مذاکرات وین تا حدی مشخص شود، خرید و فروش خودرو از رکود فعلی خارج خواهد شد.

با مشخص شدن تکلیف برجام قطعا فعالان بازار خودرو نسبت به خرید و فروش خودرو اقدام خواهند کرد. پیش‌بینی می‌شود در صورت احیای برجام انتظارات تورمی کاهش پیدا کرده و نرخ ارز هم نزولی شود بنابراین طبیعی است که در چنین شرایطی قیمت خودرو کاهشی شود.

چه خبر از بازار خودرو؟

در حال حاضر پژو پارس در مدل LX، قیمتی برابر با ۲۵۰ میلیون تومان دارد و مدل‌های ساده‌تر این خودرو حتی با برچسب قیمتی ۲۳۰ میلیون تومانی نیز معامله می‌شوند. قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۲ به ۲۰۹ میلیون تومان رسیده و مدل صندوقدار نیز ۲۶۹ میلیون تومان قیمت خورده است. قیمت تیپ ۵ پژو ۲۰۶ هم در حال حاضر به ۲۵۷ میلیون تومان رسیده است.

خریداران برای خرید پژو ۲۰۷ اتومات باید چیزی در حدود ۳۹۷ میلیون تومان هزینه کنند و مدل دنده‌ای این خودرو نیز حدوداً ۳۰۰ میلیون تومان قیمت دارد.

سمند در حال حاضر از برچسب قیمتی برابر با ۱۹۳ میلیون تومان برخوردار است و قیمت رانا LX نیز برابر با ۲۰۷ میلیون تومان است. مدل پلاس این خودرو در حال حاضر در بازار با برچسب قیمتی ۲۲۵ میلیون تومانی دادوستد می‌شود.

برای خرید دنا در مدل معمولی به ۲۷۲ میلیون تومان نیاز است و بهای مدل پلاس نیز به ۳۵۰ میلیون تومان رسیده است.

قیمت کوئیک دنده‌ای برابر با ۱۴۹ میلیون تومان است و تیبای معمولی نیز با بهای ۱۲۹ میلیون تومانی دادو‌ستد می‌شود. ضمنا اینکه برای خرید ساینا باید ۱۴۶ میلیون تومان هزینه کرد.

بهای پراید نیز در مدل‌های ۱۱۱ و ۱۳۱ به ترتیب به ۱۳۰ و ۱۱۲ میلیون تومان رسیده است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.