اپلیکیشن کارنامه

خرید و فروش مطمئن خودرو

نصب کنید

ماشین کره‌ای چی بخرم؟ معرفی بهترین گزینه‌های خرید ماشین کره‌ای در ایران

صنعت خودروسازی کره جنوبی یکی از صنایع مهم این کشور بود که تا حد زیادی تحت تأثیر همه‌گیری ویروس کرونا قرار گرفت. با این حال، خطوط تولید خیلی سریع کار را از سر گرفتند و در حال حاضر کره جنوبی، یکی از ۱۰ صادرکننده برتر خودرو در جهان است.

خودروهای کره‌ای از نظر طراحی و همین‌طور امکانات و مشخصات از کیفیت بالایی برخوردارند و جای خود را به‌ویژه در چند سال اخیر بین خریداران ابرانی پیدا کرده‌اند. در این مقاله، به محبوب‌ترین خودروهای کره‌ای و مشخصات آنها می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

هیوندای سانتافه

هیوندای سانتافه یکی از خودروهای کره‌ای محبوب ایرانی‌هاست. طراحی جذاب بدنه و کابین، فضای جادار، کیفیت فنی خیلی خوب و آپشن‌های کامل این خودرو آن را تبدیل به یکی از پرفروش‌ترین خودروها در ایران کرده است.

جدیدترین مدل هیوندای سانتافه در سال ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ به بازار ایران معرفی شد. البته نوع مونتاژی این خودرو نیز در کشورمان وجود دارد که تولید کرمان‌موتور است. تفاوت سانتافه کرمان موتور با مدل‌های فول وارداتی در تجهیزاتی مثل رادارهای نقطه‌کور و هشدار تصادف از جلو و عقب است که در مدل‌های کرمان موتور این رادارها حذف شده‌اند.

موتور GDi سانتافه نیوفیس علاوه‌بر ۲۴۵ نیوتن-متر گشتاور می‌تواند ۱۸۸ اسب بخار قدرت تولید کند و شتاب صفر تا صد آن نیز ۱۱٫۶ ثانیه است.

در نسخه فول‌آپشن این خودرو می‌توانیم امکاناتی نظیر کیسه هوای راننده و سرنشین جلو، کیسه هوای پرده‌ای، کروز کنترل هوشمند، گرمکن و سردکن صندلی برای تمامی سرنشینان، سیستم ترمز پارک APB، رادارهای نقطه کور و تغییر لاین و هشدار تصادف سقف پانوراما به‌همراه سانروف برقی، تهویه اتوماتیک دوگانه، آینه‌های الکتروکرومیک و کنترل اتوماتیک باد لاستیک ها را ببینیم.

البته هنوز هم نسخه‌های دیگری از سانتافه در بازار وجود دارد. به‌عنوان مثال، سانتافه DM که ارزان‌ترین تیپ آن است تک‌دیفرانسیل است و بیشتر با مدل‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ در بازار شناخته می‌شود. این نسخه امکانات رفاهی خاصی ندارد، اما همچنان به دو کیسه هوا، فرمان کمکی برقی، کروز کنترل، سیستم کنترل پایداری و کامپیوتر سفر مجهز است.

سانتافه فول‌آپشن تک‌دیفرانسل و دو دیفرانسیل نیز در بازار خودروی ایران موجود هستند که نسبت به مدل قبلی امکاناتی مثل دوربین عقب، مانیتور، استارت دکمه‌ای، سقف پانارومیک، سیستم تهویه اتوماتیک دوگانه، آینه حساس به نور، سنسور پارک جلو و عقب، آینه‌های کناری تاشو برقی، تریم داخلی چرم، گرمکن و سردکن صندلی‌های جلو، سیستم کنترل پایداری و سیستم کنترل حرکت در سراشیبی به آنها اضافه شده است.

هیوندای سانتافه مدل ۲۰۱۷ به قیمت ۴ میلیارد و ۵۵۰ میلیون تومان و مدل ۲۰۱۸ به قیمت ۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان در بازار ایران معامله می‌شوند.
قیمت هیوندای سانتافه مونتاژی نیز حدود ۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان است.

 

جدول مشخصات هیوندای سانتافه

موتور ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپه
حجم موتور ۲۳۵۹ سی سی
تنفس موتور تنفس طبیعی
انتقال نیرو دو دیفرانسیل یا تک دیفرانسیل
حداکثر قدرت ۱۸۸ اسب بخار در ۶۳۰۰ دور در دقیقه
جعبه دنده ۶ دنده خودکار شیف ترونیک
شتاب ۰ تا ۱۰۰ ۱۰.۹ ثانیه
حداکثر سرعت ۱۹۰ کیلومتر در ساعت
مصرف سوخت ترکیبی ۱۱.۱ لیتر در هر صد کیلومتر
استاندارد آلایندگی یورو ۵
ترمز و پایداری ESC – ABS – TCS – VSM – EBD
سیستم صوتی صفحه نمایش ۴.۲ اینچی، قابلیت پخش CD و MP3 – ورودی USB و AUX و iPod – مجهز به ۶ بلندگو
تجهیزات و امکانات کیسه هوای راننده، کیسه هوای جانبی و پرده‌ای، سیستم استارت دکمه‌ای، کنترل اتوماتیک باد لاستیک ها، سانروف، گرمکن صندلی برای ۴ سرنشین، سیستم کمکی در سربالایی HAC آینه‌های الکتروکرومیک، روکش چرمی صندلی‌ها ، کروز کنترل

 

هیوندای توسان

پس از استقبال خریداران ایرانی از نسل اول هیوندای توسان، نسل دوم و سوم این کراس‌اوور جذاب نیز به خیابان‌های ایران راه پیدا کرد. نکته جالب در مورد این خودرو جمع‌وجورتر شدن بدنه آن در نسل‌های بعدی است تا برای استفاده شهری مناسب‌تر شود.

مصرف سوخت بهینه، طراحی زیبای بدنه و کابین و امکانات و آپشن‌های خوب هیوندای توسان آن را تبدیل به خودرویی محبوب و پرفروش کرده است.

از جمله امکانات این خودرو می‌توانیم به ۶ کیسه هوا، گرمکن فرمان، کلید استارت سنسور نور، ‌گرم‌کن و سردکن صندلی، ترمز پارک الکترونیکی، سانروف پانوراما، آینه الکتروکرومیک (EMC)، سیستم شناسایی نقطه کور، چراغ‌های LED با سیستم روشنایی در روز DRL و چراغ‌های مه‌شکن‌ اشاره کنیم.

بازه قیمتی هیوندای توسان بین ۳ میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان تا ۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان است.

 

جدول مشخصات هیوندای توسان

موتور ۴ سیلندر
حجم موتور ۲ لیتر
محور محرک ۲ دیفرانسیل
حداکثر قدرت ۱۵۵ اسب‌بخار
جعبه دنده ۶ دنده اتومات
شتاب ۰ تا ۱۰۰ ۱۱.۸ ثانیه
مصرف سوخت ترکیبی ۸.۳ لیتر در صد کیلومتر
حداکثر سرعت ۱۸۰ کیلومتر برساعت
نوع بدنه شاسی بلند جمع و جور
امکانات و تجهیزات مجموعاً ۶ ایربگ، کروز کنترل، کنترل کشش، کنترل پایداری، کنترل ایستایی در سربالایی و سرازیری، سنسور جلو و عقب، ترمز ضد قفل، دی‌لایت، اتولایت، چراغ مه‌شکن جلو و عقب

هیوندای سوناتا هیبرید

هیوندای سوناتا هیبریدی برای اولین‌بار در سال ۲۰۱۸ وارد ایران شد. این سدان زیبا طی چند سال اخیر یکی از پرفروش‌ترین خودروهای وارداتی بوده است.
یکی از نکات جالب توجه در مورد هیوندای سوناتا مصرف سوخت ۴٫۷ لیتر در هر صد کیلومتر است که آن را به یکی از کم‌مصرف‌ترین خودروهای خارجی تبدیل کرده است.

تیپ پایه این خودرو، GL است و در دو تیپ دیگر یعنی GLS و GLS plus کامل‌تر می‌شود. به عنوان مثال، شارژر وایرلس، تهویه صندلی‌های جلو و تریم چرم و چوب کابین تنها در تیپ GLS plus موجود است.

قیمت هیوندای سوناتای هیبریدی تیپ ۱ (GL) ۳ میلیارد و ۵۵۰ میلیون تومان، سوناتای هیبریدی تیپ ۲ (GLS) ۳ میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان و سوناتای هیبریدی تیپ ۳ (GLS plus) ۴ میلیارد تومان است.

جدول مشخصات هیوندای سوناتا

موتور ۴ سیلندر GDi با موتورالکتریکی
حجم موتور ۲ لیتر
انتقال نیرو دیفرانسیل جلو
حداکثر قدرت ۲۰۷ اسب بخار
جعبه دنده ۶ دنده خودکار
شتاب ۰ تا ۱۰۰ ۹.۳ ثانیه
مصرف سوخت ترکیبی ۴.۷ لیتر در صد کیلومتر
حداکثر سرعت ۲۰۲ کیلومتر در ساعت
نوع بدنه سدان متوسط
ترمز و پایداری EBD – ABS – ESP
امکانات و تجهیزات کیسه هوای سرنشینان جلو و کیسه هوای جانبی، کروز کنترل،کنترل کشش، کنترل پایداری، دی‌لایت، اتولایت، سنسور فشار باد تایر سنسور پارک عقب، صندلی برقی برای راننده، تنظیم ارتفاع صندلی راننده، فرمان برفی تلسکوپی

هیوندای النترا

هیوندای النترا را شاید بتوانیم رقیب اصلی سوناتا بدانیم، چون به همان اندازه در ایران به محبوبیت رسید و نسل پنجم آن فروش خیلی بالایی را تجربه کرد. مدل‌های مختلف النترا که در بازار خودروی ایران خرید و فروش می‌شوند عبارتند از:

  • هیوندای النترا نسل سوم (۲۰۰۰ – ۲۰۰۵)
  • هیوندای النترا نسل پنجم (۲۰۱۰ – ۲۰۱۵)
  • هیوندای النترا نیوفیس (۲۰۱۴-۲۰۱۶)
  • هیوندای النترا نسل ششم (۲۰۱۷-۲۰۱۸)
  • هیوندای النترا مونتاژ

از مهم‌ترین آپشن‌های هیوندای النترای وارداتی می‌توانیم به کروز کنترل، ۷ کیسه هوا، دوربین عقب، آینه کرومیک، گرمکن، سانروف، دی‌لایت و اتولایت، تنظیم برقی صندلی‌ها و رادار نقطه کور اشاره کنیم.

شرکت کرمان موتور ایران از چند سال پیش تصمیم به مونتاژ هیوندای النترا نیز گرفت. هیوندای النترای مونتاژی تفاوت قابل توجهی با نسخه وارداتی ندارد، تنها اینکه ایربگ‌های زانویی حذف شده است.

قیمت هیوندای النترا ۲۰۱۸ در بازار خودروی ایران حدود ۲ میلیارد و ۸۵۰ میلیون تومان است.

 

جدول مشخصات هیوندای النترا

موتور ۴ سیلندر MPi
حجم موتور ۲ لیتر
محور محرک دیفرانسیل جلو
حداکثر قدرت ۱۵۳ اسب‌بخار
جعبه دنده ۶ دنده اتومات
شتاب ۰ تا ۱۰۰ ۹.۶ ثانیه
مصرف سوخت ترکیبی ۷.۵ لیتر در صد کیلومتر
حداکثر سرعت ۲۰۵ کیلومتر برساعت
نوع بدنه سدان جمع و جور
امکانات و تجهیزات مجموعاً ۷ ایربگ، کروز کنترل، کنترل کشش، کنترل پایداری، کنترل ایستایی در سربالایی، سنسور جلو و عقب، سنسور باران، رادار نقطه کور، ترمز ضد قفل، ترمز کمکی، ترمز ضد قفل، دی‌لایت، اتولایت، چراغ مه‌شکن جلو، روکش چرم، استارت دکمه‌ای، سانروف، آینه عقب الکتروکرومیک، آینه جانبی با تنظیم برقی

کیا سراتو

کیا سراتو یکی از رقبای اصلی هیوندای سانتافه است. این خودرو در بین رانندگان ایرانی به محبوبیت زیادی رسیده و جزو سدان‌های پرفروش‌ بازار است. کیاسراتو با ۴ مدل به بازار جهانی عرضه شد، اما به‌دلیل تحریم‌ها، نسل چهارم این خودرو نتوانست در بازار ایران حضور داشته باشد. مدل‌های مختلف کیا سراتو عبارتند از:

  • کیا سراتو نسل اول (LD)
  • کیا سراتو نسل دوم (TD)
  • کیا سراتو نسل سوم (YD)

نکته‌ای که در مورد کیا سراتو باید به آن توجه کنیم، دو نسخه وارداتی و مونتاژی این خودرو است. شرکت سایپا پس از مذاکره با کیاموتور شروع به مونتاژ این خودرو کرد و برای کاهش هزینه‌ها و به‌صرفه‌تر شدن آن، برخی امکاناتش را حذف کرد. در اینجا به تغییراتی که در نسخه داخلی اتفاق افتاده اشاره کرده‌ایم:

  • کاهش کیفیت متریال
  • کاهش کیفیت رنگ بدنه خودرو
  • حذف کیسه هوای جلو و جانبی
  • حذف سیستم گرمایش صندلی
  • حذف سیستم کنترل پایداری (ESP)
  • حذف سیستم کنترل کشش (TCS)
  • استفاده از ترمز کاسه‌ای به‌جای ترمز دیسکی

بنابراین باید بگوییم که کیا سراتوی وارداتی از لحاظ کیفیت متریال، ایمنی و آرامش سرنشینان، نسبت به نمونه مونتاژی عملکرد بهتری دارد.

قیمت کیا سراتو مونتاژ (آپشنال) ۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان و قیمت کیا سراتو وارداتی ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان است.

جدول مشخصات کیا سراتو

موتور ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپه
حجم موتور ۱۹۹۹ سی سی
تنفس موتور تنفس طبیعی
انتقال نیرو دیفرانسیل جلو
حداکثر قدرت ۱۶۱ اسب بخار در ۶۵۰۰ دور در دقیقه
جعبه دنده ۶ دنده خودکار تیپ ترونیک
شتاب ۰ تا ۱۰۰ ۱۰.۵ ثانیه
حداکثر سرعت ۲۱۰ کیلومتر در ساعت
مصرف سوخت ترکیبی ۸.۴ لیتر در هر صد کیلومتر
حجم باک ۵۰ لیتر
استاندارد آلایندگی یورو ۴
ترمز و پایداری ESC – ABS – EBD – VSM
امکانات و تجهیزات کیسه هوا برای سرنشینان جلو، کیسه هوای جانبی و پرده‌ای، سیستم صوتی مجهز به صفحه نمایش ۴.۲ اینچی لمسی و ورودی USB و iPod، بلوتوث، سیستم تهویه مطبوع جداگانه برای سرنشینان جلو و سرنشینان عقب، گرمکن و سردکن صندلی‌های جلو، سانروف، روکش چرمی صندلی‌ها، قابلیت تنظیم صندلی راننده در ۱۰ جهت، کروز کنترل

 

کیا سول

کیا سول یک چهره کاملاً جدید و خاص بین خودروهای کره‌ای است. یا در نگاه اول عاشقش می‌شوید یا از آن بدتان می‌آید! شاید در نگاه اول به‌خاطر ظاهر متفاوتش متوجه نشوید که این خودرو در کدام کلاس خودرو قرار می گیرد! ولی باید بدانید که کیا سول یک مینی کراس‌اوور است.

در رابطه با مشخصات فنی کیا سول باید بگوییم که این خودرو به یک موتور ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپه با تنفس طبیعی مجهز است. گیربکس آن از نوع شش دنده اتومات و شتاب ۰ تا ۱۰۰ آن ۱۱ ثانیه است.

کیا سول با داشتن ۶ کیسه هوا، کروز کنترل و سیستم‌های ترمز HAC – ABS – EBD – ESC از نظر امکانات ایمنی در سطح قابل قبولی قرار دارد. امکانات رفاهی آن نیز شامل سیستم صوتی با قابلیت پخش CD و MP۳ مجهز به ۸ اسپیکر و یک ساب‌ووفر، گرمکن صندلی‌های جلو – روکش چرمی صندلی‌ها، سانروف، آینه الکتروکرومیک، سیستم ورود کیلس است.

بازه قیمت کیا سول در بازار خودروی ایران بین ۸۶۰ تا ۹۱۰ میلیون تومان است.

جدول مشخصات کیا سول

موتور ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپه
حجم موتور ۱۵۹۱ سی سی
تنفس موتور تنفس طبیعی
انتقال نیرو دیفرانسیل جلو
حداکثر قدرت ۱۲۲ اسب بخار در ۶۳۰۰ دور در دقیقه
جعبه دنده ۶ دنده خودکار
شتاب ۰ تا ۱۰۰ ۱۱ ثانیه
حداکثر سرعت ۱۷۷ کیلومتر در ساعت
مصرف سوخت ترکیبی ۷.۲ لیتر در هر صد کیلومتر
استاندارد آلایندگی یورو ۴
ترمز و پایداری HAC – ABS – EBD – ESC
کیسه هوا کیسه هوای برای سرنشینان جلو – کیسه هوای جانبی – کیسه هوای پرده‌ای – مجموعا ۶ کیسه هوا
کروز کنترل، ورودی AUX و iPod ، بلوتوث، چراغ‌های LED در جلو و عقب، گرمکن صندلی‌های جلو، سیستم استارت دکمه‌ای، آینه الکتروکرومیک،

سخن آخر

به‌طور کلی، خودروهای کره‌ای به‌دلیل قیمت مناسب، کیفیت ساخت بالا و تنوع آپشن‌های رفاهی در مقایسه با خودروهای فرانسوی و چینی طرفداران بیشتری دارند. البته افزایش سرسام‌آور قیمت‌ها در ایران خودروهای کره‌ای را هم بی‌نصیب نگذاشت و قیمت آنها افزایش شدیدی را تجربه کرد.

به همین دلیل بسیاری از مردم به خرید خودروهای چینی که ارزان‌تر هستند، روی آوردند. با این حال، اگر هنوز هم به خرید یک خودروی کره‌ای فکر می‌کنید، انتخاب‌تان کدام است؟

کارشناسی رنگ،بدنه،فنی و بیش از 430 نقطه در خودرو
ثبت درخواست
نظرات (0)
نظر بدهید