معرفی انواع مدل‌های برلیانس در بازار با مشخصات کامل + جدول مقایسه

انواع مدل های برلیانس
0 21,571

اینکه انواع مدل‌های برلیانس در داخل ایران طرفداران زیادی پیدا کرده است چه دلیلی می‌تواند داشته باشد جز اینکه برلیانس توانسته با ارائه ویژگی‌های فنی و عملکردی و برچسب قیمتی مناسب از خودروهای ساخت داخل کشور فاصله بگیرد. اولین مدل برلیانس در سال ۲۰۰۰، برلیانس مدل BS6 بود که به بازار عرضه شد. اما برلیانس ساخت کجاست؟

برلیانس ساخت شرکت خودروسازی چینی در شهر شنیانگ – 沈阳 است. خط تولید انواع مدل‌های برلیانس با همکاری سایپا و پارس خودرو در داخل کشور از سال ۱۳۹۳ شمسی شروع شد. این کمپانی تولیدکننده خودرو در سال ۲۰۰۳ با BMW قرارداد همکاری امضا کرد که به سبب آن از ابرقدرت خودروساز جهان نمایندگی رسمی دریافت کرد تا بتواند محصولات آلمانی را در چین مونتاژ کند و به فروش برساند.

برای همین است که اگر به ظاهر انواع مدل‌های برلیانس از جمله H330 و H320 نگاه کنید، متوجه شباهت پروسه طراحی این خودروها با مدل‌های بی ام دبلیو خواهید شد.

انواع مدل های برلیانس در ایران

و اما برگردیم به ماجرای تولید انواع مدل‌های برلیانس در ایران، بهترین مدل برلیانس و قیمت آن‌ها در بازار که در ادامه به‌طور کامل توضیح خواهیم داد.

انواع مدل‌های برلیانس

۱. برلیانس مدل V5

شاید بهترین ویژگی برلیانس مدل V5 پیشرانه تحت لیسانس میتسوبیشی آن باشد. اما این تنها ویژگی خوب این ماشین چینی نیست. V5 اولین مدل از برلیانس بود که به بازار داخلی ایران وارد شد. ارزش بالای خرید در مقابل خرید، طراحی ظاهری زیبا و کیفیت بالای شاسی، جادار بودن و شتاب و عملکرد بالای V5 خریداران زیادی را به خود جذب کرد.

از مشخصات فنی V5 می‌توان به محور محرک از نوع دیفرانسیل جلو، گیربکس ۵ دنده اتومات، پیشرانه ۴ سیلندری و حجم موتور ۱.۶ لیتر اشاره کرد.

از نظر عملکردی برلیانس مدل V5 به صورت زیر است:

  • قدرت موتور: ۱۰۹ اسب بخار
  • گشتاور: ۱۵۱ نیوتون متر
  • شتاب: ۱۲.۹ ثانیه
  • سرعت: ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت
  • مصرف ترکیبی: ۶.۹ لیتر در صد کیلومتر

مدل V5 برلیانس از نوع شاسی‌بلند است و ارتفاع آن ۱۶۲۷ میلی‌متر است. مجهز به سنسور عقب، ترمز ضدقفل، چراغ مه‌شکن جلو و عقب، دکمه‌های کنترلی، ایربگ، استارت دکمه‌ای، آینه جانبی با تنظیم برقی و سانروف است. همین آپشن‌ها را اگر در کنار برچسب قیمتی برلیانس مدل V5 بگذارید، تا حد زیادی صرفه اقتصادی خودرو البته در داخل کشور خودمان مشخص می‌شود.

۲. برلیانس مدل H220

برلیانس مدل H220 از دیگر انواع مدل‌های برلیانس در کلاس بدنه هاچ‌بک است که بین سال‌های ۹۵ تا ۹۸ در دور مدل گیربکس ۵ سرعته دستی و نیمه‌اتوماتیک یا ATM به بازار عرضه شد.

برلیانس H220

از رقبای اصلی این مدل برلیانس می‌توان به پژو ۲۰۶ و ام‌وی‌ام ۳۱۵ اشاره کرد. شاید در نگاه اول مدل نیمه‌اتوماتیک آن بیشتر به چشم بیاید اما عملکرد مدل دنده‌ای G220 خریداران بیشتری را به خود جذب کرده است. تعداد سیلندرهای خودرو ۴ عدد ۱۶ سوپاپ و حداکثر توان آن ۱۰۳ اسب بخار است. از جمله امکانات برلیانس مدل اچ ۲۲۰ می‌توان به کیسه ایربگ راننده و سرنشین جلو، ترمز دیسکی و کاسه‌ای به‌ترتیب در جلو و عقب خودرو، سیستم تهویه مطبوع خودکار، سانروف، سنسور دنده عقب، شیشه بالابر برقی و مه‌شکن جلو اشاره کرد.

برخی از ویژگی‌های فنی خودرو برلیانس مدل h220:

  • حداکثر قدرت: ۱۰۳ اسب بخار در ۵۸۰۰ دور در دقیقه
  • حداکثر گشتاور: ۱۳۸ نیوتن متر در ۳۸۰۰ دور در دقیقه
  • حداکثر سرعت خودرو: ۱۸۰ کیلومتر در ساعت
  • وزن: ۱۲۱۴ کیلوگرم
  • فاصله بین دو محور: ۲۵۷۰ میلیمتر
  • مصرف سوخت: ۶.۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر
  • حجم باک: ۴۲ لیتر

۳. برلیانس مدل H230

برلیانس مدل H230 از سال ۱۰۱۲ در بازار خودرو وارد شده است و آن را تحت عنوان یک خودرو سدان اقتصادی می‌شناسند. در میان انواع مدل‌های برلیانس، H230 طراحی ظاهری خاص خود را دارد. اگر به ابعاد کلی خودرو، ابعاد جلو پنجره، چراغ‌ها و خطوط حجم‌دهنده روی کاپوت نگاه کنید، متوجه نکته بارزی در این خودروی برلیانس پارس خودرو خواهید شد:

حالت تهاجمی آن!

گفته می‌شود که طراحی بدنه برلیانس H230 نسبت به قیمت تمام‌شده خودرو، بسیار خوب است. مه‌شکن‌های خودرو حالتی دایره‌ای و ساده دارند و شکل قاب آن‌ها شبیه به چراغ‌های جلوی ماشین است که هارمونی و هماهنگی خوبی در ظاهر کلی خودرو ایجاد کرده است.

اگر از ظاهر برلیانس مدل H230 بگذریم که مانند دیگر انواع مدل‌های برلیانس از دید خریداران خودرو نقطه مثبت این ماشین‌هاست، کابین خودرو کیفیت متوسطی دارد. در داخل کابین برلیانس H230 از پلاستیک سخت استفاده شده است. البته این ویژگی نیز در خودروهای با این برچسب قیمت یک مسئله مشترک است.

برلیانس H230

از ویژگی‌های فنی خودرو برلیانس H230 می‌توان به پیشرانه ۱.۵ لیتری با قدرت موتور ۱۰۳ اسب بخار و گشتاور ۱۳۸ نیوتن متر اشاره کرد. خودرو در هر ۱۰۰ کیلومتر متوسط ۶.۴ لیتر سوخت مصرف می‌کند.

آپشن‌هایی که با خرید انواع مدل برلیانس H230 خواهید داشت شامل ۲ کیسه هوا ردیف جلو، سیستم ترمز ABS، سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD، سیستم صوتی ۶ بلندگو، تنظیم‌کننده نور چراغ جلو، آینه داخلی عقب، سانروف برقی و سنسور دنده عقب اشاره کرد.

۴. برلیانس مدل H320

برلیانس H320 در گروه خانواده برلیانس H300 و یکی از جذاب‌ترین انواع مدل‌های برلیانس در داخل کشور است. این خودرو  در سال ۲۰۱۳ به بازار عرضه و بیش از ۵۳ هزار دستگاه از آن تا سال ۲۰۱۴ به فروش رسید. همین موج طرفداران، این خودرو را در سال ۲۰۱۵ وارد بازار ایران کرد. قیمت مناسب، امکانات قابل‌قبول، طراحی زیبا، پایداری مناسب، بهبود شتاب و کشش در نسخه ۱.۶ لیتری از ویژگی‌های برلیانس مدل H320 است.

این خودرو از نوع هاچ‌بک است و به‌عنوان رقیبی برای خودروهایی از جمله رنو تندر ۹۰ اتوماتیک، جک J5، جیلی GC6 و بسترن B30 شناخته می‌شود.

کابین خودرو به‌اندازه طراحی بیرونی بدنه خودرو باکیفیت نیست. تنها نقطه جذاب خودرو، قسمت پشت آمپرهای اسپرت و خمیده انتهای کنسول میانی است. دیگر بخش‌های این خودرو ساده و معمولی است.

برلیانس H320

از جمله مشخصات فنی خودرو برلیانس مدل H320 می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • موتور: ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپ
  • حجم موتور: ۱۴۹۸ سی سی
  • تنفس موتور: تنفس طبیعی
  • نوع انتقال نیرو: دیفرانسیل جلو
  • حداکثر قدرت خودرو: ۱۰۳ اسب بخار در ۵۸۰۰ دور در دقیقه
  • حداکثر گشتاور: ۱۳۸ نیوتن متر
  • جعبه دنده: ۴ سرعته خودکار
  • حداکثر سرعت: ۱۷۰ کیلومتر در ساعت
  • وزن: ۱۲۴۰ کیلوگرم
  • مصرف سوخت: ۶.۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر
  • حجم باک: ۵۵ لیتر

 

۵. برلیانس مدل H330

از دیگر انواع مدل‎‌های برلیانس H300، مدل سدان خانوادگی آن یعنی H330 است. قیمت مناسب، هندلینگ خوب و کیفیت سواری بهتر نسبت به مدل هاچ‌بک یعنی H320 سبب شده H330 برلیانس خریداران بیشتری را به‌سمت خود جذب کند. این خودرو با طراحی زیبا و متفاوت بدنه و عملکرد بهتر فرمان و ترمز وارد بازار شده است.

اگرچه در حالت کلی می‌توان گفت که برلیانس مدل H330 یک سدان کاملا معمولی است. این خودرو نه شتاب و سرعت خیلی بالایی دارد و نه آپشن‌های آن خیلی متفاوت با دیگر مدل‌های برلیانس است. از نظر کیفیت سواری، ترمز و پایداری نیز در سطح معمولی قرار دارد. یعنی اگر به‌دنبال یک خودروی معمولی با قیمت مناسب و زیبا هستید، برلیانس H330 گزینه بسیار مناسبی است.

داخل برلیانس H330 مقداری از مدل‌های برلیانس H200 فاصله گرفته و یک فریم اسپرت در نشانگر پشت آمپر به کار رفته و یک حالت خمیده و زیبا در پایین کنسول میانی کار شده است. دیگر آپشن‌های خودرو از جمله استارتر دکمه‌ای، نمایشگر مرکزی خودرو و ترکیب رنگ به‌روز کابین سدان H330 برلیانس باعث شده است این خودرو مدرن و جذاب به‌نظر برسد.

برلیانس H330

در ابتدای ورود این خودرو به بازار شاهد یک پیشرانه ضعیف ۱.۵ لیتری با قدرت ۱۰۳ اسب بخار بودیم. در نسخه اتوماتیک هم شتاب‌گیری کند و کشش ضعیف خودرو بسیار به چشم می‌آمد. اما در مدل‌های ساخت جدید پارس خودرو، پیشرانه قوی‌تر ۱.۶۵ لیتری با سرعت ۱۱۴ اسب بخار جایگزین شد و درنتیجه خودرو از لحاظ شتاب‌گیری و اصلاح ضرایب گیربکس بسیار بهینه‌تر شد.

از مزایای برلیانس H330 می‌توان به بهبود فنی در مدل ۱.۶۵ لیتری، بازار قوی مدل اتومات و جعبه اتومات رضایت‌بخش اشاره کرد. اما همچنان از نظر کیفیت ساخت و کمبود امکانات مدل دنده‌ای جای ایراد دارد.

از جمله مشخصات فنی خودرو می‌توان به محور محرک دیفرانسیل جلو، گیربکس ۵ سرعته دستی، پیشرانه ۴ سیلندری و حجم موتور ۱.۶۵ لیتری اشاره کرد.

  • قدرت موتور: ۱۱۴ اسب بخار
  • گشتاور: ۱۵۴ نیوتن متر
  • نوع شاسی: یکپارچه
  • فاصله محوری: ۲۵۸۰ میلی‌متر
  • وزن: ۱۲۴۰ کیلوگرم
  • میزان مصرف سوخت: ۶.۷ ایتر در هر صد کیلومتر
  • حجم باک: ۵۵ لیتر

امکانات خودرو برلیانس H330 از دیگر انواع مدل‌های برلیانس بیشتر است به‌طوری که خودرو اچ ۳۳۰ برلیانس از نظر امکانات و تجهیزات کامل‌ترین لیست در برچسب قیمتی خودش را دارد. از جمله آپشن‌های این مدل خودرو برلیانس می‌توان به ترمز مجهز به ABS و EDB، سانروف برقی، سنسور دنده عقب، نمایشگاه مرکزی به همراه سیستم رهیاب ماهواره‌ای، استارت بدون کلید، کامپیوتر سفری، قابلیت تنظیم نور چراغ جلو، ترمزهای دیسکی، سیستم کیلس و … اشاره کرد.

۶. برلیانس مدل C3 cross

از جدیدترین انواع مدل‌های برلیانس در ایران می‌توان به مدل c3 cross اشاره کرد. خوب به ظاهر این خودرو نگاه کنید، شبیه به مدل h320 است مگر نه؟ در واقع این مدل برلیانس نمونه فیس لیفت برلیانس H320 است که از نظر طراحی تغییرات خوب و جذابی داشته است. اما از نظر فنی و نمای داخلی و کابین تقریبا مانند نمونه‌های قبلی H320 برلیانس است.

از امکانات برلیانس مدل C3 CROSS می‌توان به سانروف برقی، قابلیت تنظیم صندلی راننده در ۸ جهت، مالتی مدیا همراه با سیستم رهیاب ماهواره‌ای (GPS)، قابلیت پشتیبانی ایزوفیکس (صندلی کودک)، کامپیوتر سفری و استارت بدون کلید اشاره کرد.

برلیانس مدل C3 کراس

از نقاط مثبت برلیانس مدل C3 کراس می‌توان به طراحی ظاهری مناسب، عملکرد قابل‌قبول پیشرانه، برخورداری از شبکه خدماتی پارس خودرو و بازار دست دوم نسبتا خوب اشاره کرد. در طرف مقابل ایرادهایی از جمله شتاب نه‌چندان کافی در نسخه‌های اولیه مجهز به موتور ۱.۵ لیتری، گران بودن برخی از قطعات و کیفیت پایین متریال بر آن وارد است.

از مشخصات فنی خودرو برلیانس C3 کراس می‌توان به محور محرک از نوع دیفرانسیل جلو، گیربکس ۴ دنده اتومات بهبودیافته، پیشرانه ۴ سیلندر و حجم موتور ۱.۶۵ لیتر اشاره کرد.

عملکرد فنی خودرو به‌صورت زیر است:

  • قدرت: ۱۱۴ اسب بخار
  • گشتاور: ۱۵۴ نیوتن متر
  • شتاب: ۱۲.۵ ثانیه
  • سرعت: ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت
  • نوع شاسی: یکپارچه
  • نوع بدنه: شاسی بلند کوچک
  • فاصله محورها: ۲۵۸۰ میلی‌متر
  • وزن: ۱۲۴۰ کیلوگرم
  • مصرف سوخت: ۶.۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر
  • حجم باک: ۵۵ لیتر

 

۷. برلیانس مدل v7

بالاخره به شاسی‌بلند جذاب و جدید برلیانس رسیدیم. خودرو برلیانس مدل V7 تنها خودروی برلیانس است که مهندسان شرکت بی‌ام‌دبلیو به‌طور مستقیم در ساخت آن مشارکت داشته‌اند. برلیانس یک خانواده شاسی بلند در ۵ مدل مختلف را به بازار عرضه کرده است که در برلیانس V3 و V5 با یک کراس‌اوور جمع‌وجور سروکار داریم. در مدل‌های V6 و V7 نیز کراس‌اوور متوسط ۵ تا ۷ نفره ارائه شده است.

تولید نهایی برلیانس مدل V7 در سال ۲۰۱۷ اتفاق افتاد و در سال ۲۰۱۸ فیس‌لیفت زودهنگامی به این محصول اضافه کرد که از جمله آن‎‌ها می‌توان به تغییر گرافیک چراغ‌های جلو، حذف خطوط عمودی جلو پنجره و تغییر سپرهای خودرو اشاره کرد.

کاپوت خودرو را بالا بزنید و عبارت SUPPORTED BY BMW را ببینید که بر روی کاور پیشرانه حک شده است. پلتفرم پیشرانه بهبود یافته N18 PRINE بی ام دبلیو در برلیانس مدل V7 به کار رفته است. این خودرو در دو آپشن جعبه‌دنده ۶ سرعته دستی یا  گیربکس دوکلاچه ۷ سرعته قابل‌سفارش است.

برلیانس مدل V7

ویژگی‌های فنی برلیانس مدل V7:

  • پیشرانه: ۱.۶ لیتری توربو GDI
  • قدرت موتور: ۲۰۱ اسب بخار
  • گشتاور: ۲۸۰ نیوتن متر
  • فاصله محورها: ۲۷۷۰ میلی‌متر
  • وزن خالص: ۱۵۹۰ کیلوگرم
  • میزان مصرف سوخت: ۶.۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر
  • حجم باک: ۶۲ لیتر

در میان انواع مدل‌های برلیانس، مدل V7 بیشترین آپشن‌ها و امکانات را دارد. از جمله آن‌ها می‌توان به شش عدد کیسه هوا، کمربند ایمنی پیش‌کشنده و محدودکننده، سیستم پیشگیری از واژگونی (ARM)، کنترل سرعت در سرازیری و سربالایی (HDC , HAC)، ترمز پارک برقی، فرمان برقی ۴ حالته، آینه الکتروکرومیک، سنسور نقطه کور، سنسور تغییر لاین، سیستم پیشگیری از تصادف از جلو، روکش چرم صندلی و رودری‌ها، مانیتور ۷ اینچی لمسی، استاپ استارت پیشرانه، هدآپ رنگی، سقف پانوراما با پرده برقی، سیستم وای‌فای داخلی، صندوق برقی، گرمکن صندلی جلو و عقب، ردیف سوم صندلی قابل سفارش، نورپردازی داخلی و … اشاره کرد.

داخل کابین برلیانس V7

قیمت برلیانس مدل V7 چقدر است؟

این مدل از برلیانس، گران‌ترین مدلی است که تا به امروز برلیانس ساخته است. قیمت آن بسته به تیپ خودرو از ۱۶ هزار دلار تا ۲۸ هزار دلار متغیر است. این مدل خودرو را می‌توانید در برچسب قیمت مشابه سانتافه ۲۰۱۹ یا سورنتو در نظر بگیرید.

رخ برلیانس شاسی بلند وی هفت

بهترین مدل برلیانس

فکر می‌کنید در میان انواع مدل‌های برلیانس که معرفی کردیم کدامشان از بقیه بهتر است؟ واقعیت این است که هر کدام از خودروهای برلیانس به‌نحوی توانسته‌اند بازار هدف خود را جذب کنند. برلیانس روی طراحی و ظاهر خودروهای خود بیشتر از مشخصات فنی تمرکز کرده است. برای همین تمام انواع مدل‌های برلیانس طرحی زیبا و مخاطب‌پسند دارند. تمامی این مدل‌ها نیز از نظر ایمنی با تست سرعت آنالیز شده‌اند. یعنی تمام مدل‌ها را می‌توان برای سفرهای برون‌شهری به‌کار برد.

بهترین مدل برلیانس قطعا برلیانس V7 و سپس C3 کراس است. این دو از محصولات جدید گروه خودروسازی برلیانس هستند که قیمتشان هم از دیگر مدل‌ها بیشتر است. در کنار برلیانس مدل V7 و C3 cross، مدل H320 بهترین مدل برلیانس هاچ بک و مدل H330 را می‌توان بهترین مدل کلاس سدان دانست.

promotion banner

جدول مقایسه مدل‌های برلیانس

مدل خودرو/مشخصات خودرو برلیانس مدل v7 برلیانس مدل C3 cross برلیانس مدل H330 برلیانس مدل H320 برلیانس مدل H230 برلیانس مدل H220 برلیانس مدل V5
قدرت موتور ۲۰۱  اسب بخار ۱۱۴ اسب بخار ۱۰۳ اسب بخار ۱۰۳ اسب بخار ۱۰۳ اسب بخار ۱۰۳ اسب بخار ۱۰۹ اسب بخار
شتاب ۱۲.۹ ثانیه ۱۲.۵ ثانیه  ۱۲.۹ ثانیه ۱۱  ثانیه  ۱۲.۳ ثانیه ۱۲.۹  ثانیه
حداکثر سرعت ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت
میزان مصرف سوخت ۶.۵ لیتر در صد کیلومتر ۶.۵ لیتر در صد کیلومتر ۶.۷ لیتر در صد کیلومتر ۶.۷ لیتر در صد کیلومتر ۶.۴ لیتر در صد کیلومتر ۶.۵ لیتر در صد کیلومتر ۶.۹ لیتر در صد کیلومتر
حداکثر گشتاور ۲۸۰  نیوتون متر ۱۵۴ نیوتون متر ۱۵۱ نیوتون متر ۱۳۸ نیوتون متر ۱۳۸ نیوتون متر ۱۳۸ نیوتون متر ۱۵۱ نیوتون متر
گیربکس ۶ سرعته دستی یا ۷ سرعته دو کلاچه ۵ سرعته خودکار ۴ سرعته خودکار یا ۵ سرعته دستی

 

۴  سرعته خودکار ۴  سرعته خودکار ۶ سرعته ATM ۵ سرعته خودکار
دیفرانسیل خودرو دیفرانسیل جلو دیفرانسیل جلو دیفرانسیل جلو دیفرانسیل جلو دیفرانسیل جلو دیفرانسیل جلو دیفرانسیل جلو

سؤالات متداول

۱. خودرو برلیانس ساخت کجاست؟

این خودرو ساخت کشور چین است اما خط تولید و مونتاژ آن با همکاری گروه خودروسازی سایپا و پارس خودرو از سال ۹۳ در ایران آغاز شد.

۲. انواع مدل های برلیانس کدامند؟

مدل‌های برلیانس H200 شامل H220 هاچ بک و سدان H230، مدل‌های برلیانس H300 شامل هاچ بک H320 و سدان H330، برلیانس مدل C3 کراس، خانواده شاسی بلند V7 و …

۳. قیمت خودرو برلیانس چقدر است؟

بسته به مدل برلیانس، سال تولید و کلاس بدنه عموما در بازه ۴۰۰ میلیون تومان تا بالای ۱ میلیارد تومان

 

۴. جدیدترین مدل برلیانس در ایران چیست؟

C3 کراس و شاسی بلند V7

۵. برلیانس بهتر است یا جک؟

بستگی به نوع خودروهای مورد مقایسه دارد، در این راستا می‌توانید با کارشناسان ما در کارنامه در ارتباط باشید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.