بالاخره خودرو بخریم یا نخریم؛ کارشناسان چه می‌گویند؟

4 9,068

با توجه به گفته‌های دبیر انجمن خودروسازان با تصویب FATF در سال آینده خودرو ارزان می‌شود و یک موج جدید ارزانی در راه خواهیم داشت. این در حالی است که بسیاری از کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند سال آینده تورم افزایش داشته و همچیز گران‌تر می‌شود. در این شرایط برای بسیاری از خریداران بازار جای سوال است که خودرو بخریم یا نخریم ؟

انتظار می‌رود که در سال آینده مصوبه اف‌ای‌تی‌اف مجددا مورد بررسی قرار گیرد. همین‌طور احتمال مذاکره دوباره میان ایران و آمریکا نیز مطرح است. مذاکراتی که دور از انتظار نیست، در سال جدید به نتایج امیدوارکننده‌ای نیز دست یابد. همین موارد سبب امیدوار شدن مردم برای ارزان شدن خودرو و کاهش بهای دلار و دیگر کالاها شده است.

جالب است بدانید در بازار خودروهای خارجی شاهد کاهش ۳۰ درصدی بهای خودروها هستیم و دور از انتظار نیست که این روند نزولی پای خود را به بازار خودروهای داخلی نیز باز کند. اتفاقی که اگر رخ دهد سبب افزایش رونق بازار خواهد شد. به طور قطع اگر برجام در سال آینده اجرایی شود خودرو ارزان‌تر خواهد شد. در این حالت کارشناسان در پاسخ به سوال خودرو بخریم یا نخریم نخریدن را توصیه می‌کنند، اما عده‌ای دیگر از کارشناسان نظری دقیقا عکس داشته و اتفاقا به نظر می‌رسد که نظر آن‌ها در شرایط فعلی منطقی‌تر است.

این کارشناسان معتقد هستند که سال آینده خبری از ارزانی نیست و روند صعودی تورم همچنان ادامه پیدا خواهد کرد. همانطور که در طی چند سال گذشته برخلاف وعده مسئولین نه تنها خودرو، که هیچ کالایی ارزان نشده است. در این حالت اگر موفقیتی در مذاکرات هسته‌ای رخ ندهد و یا FATF تصویب نشود خودرو گران‌تر شده و به طور حتم کسانی که خودرو نخریده‌اند زیان خواهند دید.

ضمن آنکه گفته می‌شود حتی اگر FATF در سال آینده تصویب شده و مذاکرات نیز به نتایج مطلوبی دست یابند، بازهم وضعیت صنعت خودروسازی ما تغییر چندانی نخواهد کرد و زمان می‌برد تا موارد مذکور به صورت عملی سبب کاهش قیمت خودرو شوند.

چه خبر از بازار خودرو؟

بررسی‌های صورت گرفته نشان می‌دهد که در حال حاضر بازار خودرو در رکود کامل به سر می‌برد و حتی افزایش تعداد شرایط فروش‌های ایران خودرو و سایپا نیز نتوانسته سبب ایجاد رونق در بازار خودرو شود.

فعلا هم خریداران و هم فروشندگان منتظر هستند تا شرایط بازار خودرو کمی پایدارتر شود. در شرایط نوسانی که در این روزها در بازار حاکم است علاوه‌بر خریدار و فروشنده، حتی خودروساز نیز دچار زیان قابل‌توجه خواهد شد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
4 نظرات
  1. پژمان حبیب زاده هستم
    پژمان حبیب زاده هستم می گوید

    سلام من ناشنوا هستم پراید۱۳۲ رنگ نوک مداد

  2. بهزاد
    بهزاد می گوید

    خودرو گران است مردم عادی که ۸۰ درصد جامعه هستند یا بول کافی ندارند یا خودرو دارند. وهمه جوان بیکار و مجرد دارند. خرج کردن این مبالغ هنگفت برای خرید خود رو صحیح نیست. بااین روند منتظر بشکسته شدن خودرو سازان باید بود.

  3. محمد
    محمد می گوید

    با سلام ۵۰هزار کد تخفیف کارشناسی دارم چکارش کنم بدردم نمیخوره؟

    1. منوچهر
      منوچهر می گوید

      درود بر شما وقت بخیر
      ما رو به دوستانتون معرفی کنید.
      سپاس از دلگرمیتون لطفا ما رو همراهی کنید.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.