وضعیت بازار خودرو در هفته اول اردیبهشت ۱۴۰۰

0 3,234

بررسی بازار خودرو در هفته نخست اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۰ نشان می‌دهد که معاملات در بازار در حداقل‌ترین حالت ممکن خود به سر برده و گویا خریداران و فروشندگان تمایل خود برای انجام معاملات را از دست داده‌‌اند.

از یک طرف امیدهای ایجاد شده برای نتیجه‌بخش بودن گفتگوهای وین و بازگشت تمامی کشورهای ۵ + ۱ به برجام و از طرف دیگر اتخاذ سیاست‌های حفظ ثبات به دلیل انتخابات ریاست جمهوری پیش‌رو سبب شده که بازار خودرو آرامش نسبتا خوبی را در این روزها تجربه کند.

به طور قطع تداوم تعطیلی واحدهای صنفی و نمایشگاه‌های خودرو نیز در این موضوع تاثیرگذار بوده است. به همان میزان که خرید و فروش خاصی در بازار صورت نمی‌گیرد به همان میزان نیز قیمت‌ها با ثبات به مسیر فعلی خود ادامه می‌دهند.

چه خبر از بازار خودرو؟

قیمت خودروها در بازار در هفته نخست اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۰ چندان تغییر نکرده و به همین علت نیز گفته می‌شود که آرامش نسبی بازار خودرو را در برگرفته است. طی هفته گذشته قیمت‌ها نسبتا ثابت بوده و حتی تعدادی از خودروها نیز با کاهش قیمت مواجه شده‌اند.

در حال حاضر قیمت خودروهای پراید ۱۳۱ و ۱۵۱ بر روی اعداد ۱۱۲ و ۱۱۵ میلیون تومان ثابت مانده و پراید ۱۳۲ نیز با قیمت ۱۱۸ میلیون تومان داد و ستد می‌شود.

قیمت ۲۰۶ تیپ ۲ به رقم ۱۹۶ میلیون تومان رسیده و تیپ ۵ این خودرو نیز با بهای ۲۶۲ میلیون تومان معامله می‌شود. خودرو پژو ۲۰۰۸ مدل ۹۹ با کاهش قابل‌توجه قیمت این روزها در محدوده ۸۲۵ میلیون تومانی خرید و فروش می‌شود.

در خانواده سمند مدل ال ایکس ساده ۹۹ از برچسب قیمتی ۱۸۰ میلیون تومانی برخوردار است و مدل ۱۴۰۰ این خودرو نیز در حدود ۷ میلیون تومان گران‌تر و ۱۸۷ میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است. همچنین سمند ال ایکس ای اف ۷ بهایی برابر با ۲۰۵ میلیون تومان دارد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.