آیا خودرو دوباره گران خواهد شد؟

0 1,692

امسال هر سه خودروساز بزرگ کشور یعنی ایران‌خودرو، سایپا و پارس‌خودرو در تعطیلات تابستانه به تکمیل خودروهای ناقص خود پرداخته‌اند تا شاید به این واسطه عرضه خودرو به بازار کمی افزایش یابد. خودروسازان امیدوار هستند که با افزایش عرضه، از گرانی و التهاب دوباره بازار خودرو جلوگیری کنند.

البته تعطیلات تابستانه امسال خودروسازان با تعطیلی بازار خودرو و مراکز تعویض پلاک همراه شده، و این سه عامل در کنار یکدیگر به همراه افزایش بهای دلار، زمینه‌ساز کاهش عرضه خودرو و افزایش قیمت خودروهای داخلی و خارجی در بازار آزاد شده است.

تعدادی از کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که تا پایان تابستان عرضه خودرو به بازار کم شده و بهای دلار نیز افزایش یابد. نباید این نکته را نیز نادیده گرفت که خودروسازان از کاهش قابل‌توجه تولید قطعات خودرو به دلیل قطع برق خبر داده‌اند.

با این اوصاف اصلا دور از انتظار نیست که دوباره شاهد گرانی وسایل‌نقلیه باشیم و بنابراین بهتر است که متقاضیان خرید خودرو زودتر نسبت خرید اقدام کنند.

چه خبر از بازار خودروهای داخلی؟

در حال حاضر قیمت هر دستگاه خودرو پراید ۱۵۱ سال در بازار آزاد به رقمی در حدود ۱۵۰ میلیون تومان رسیده است. تیبا هاچ‌بک مجهز به رینگ فولادی نیز با همین بها در بازار خرید و فروش می‌شود.

دیگر محصولات سایپا از جمله کوییک اتومات پلاس و شاهین هم در بازار آزاد به ترتیب با بهایی برابر با ۲۲۸ و ۳۷۵ میلیون تومان داد و ستد می‌شوند.

پژو ۲۰۶ تیپ ۲ سال قیمتی برابر با ۲۳۵ میلیون تومان داشته و تیپ ۵ این خودرو نیز بهایی برابر با ۲۷۵ میلیون تومان دارد. هایما S7 پلاس این روزها برچسب قیمتی ۷۴۵ میلیون تومانی به خود گرفته و دنا پلاس توربو اتوماتیک نیز با بهایی برابر با ۴۶۰ میلیون تومان در بازار عرضه می‌شود.

سمند ال‌ایکس سال یک افزایش قیمت نسبتا کوچک را تجربه کرده و بهایی برابر با ۲۳۵ میلیون تومان دارد. پژو ۴۰۵ نیز برچسب قیمتی برابر با ۲۵۲ میلیون تومان به خود اختصاص داده است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.